ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رمزنگاری ایمیل، توییت و استاتوس های فیسبوک با ShadowCrypt

پس از انتشار حرف های ادوارد اسنودن، سرویس های بسیاری، مانند Silent Circle، جهت رمزنگاری راحت تر و امنیت بیشتر معرفی شدند. یکی از جدید ترین این ابزار ها، ShadowCrypt نام دارد. افزونه ای که ایمیل ها، استاتوس ...

پویان رمضان پور
نوشته شده توسط پویان رمضان پور | ۱۶ آبان ۱۳۹۳ | ۱۶:۰۰

پس از انتشار حرف های ادوارد اسنودن، سرویس های بسیاری، مانند Silent Circle، جهت رمزنگاری راحت تر و امنیت بیشتر معرفی شدند. یکی از جدید ترین این ابزار ها، ShadowCrypt نام دارد. افزونه ای که ایمیل ها، استاتوس های فیسبوک، توییت ها و دیگر محتوای ارسال شده در شبکه های اجتماعی را رمزنگاری می کند.

پس از نصب، باید برای هر وبسایت یا ایمیل ارسال شده، یک کلید رمزنگاری تولید کنید. سپس می توانید این کلید ها را به افرادی که می خواهید پست های خود را با آن ها به اشتراک بگذارید، بدهید. این افراد نیز باید کاربر این سرویس باشند، در غیر این صورت ترکیبی بی معنی از کاراکتر های مختلف مشاهده خواهند کرد.

در حالیکه افزونه ی ShadowCrypt از کروم استور یا وبسایت رسمی اش قابل دریافت است، سازندگان آن در دانشگاه های کالیفرنیا برکلی و مریلند هنوز درحال تحقیق و توسعه آن هستند.

یکی از این محققین، Devdatta Akhawe، هم اکنون به عنوان مهندس امنیت در Dropbox در حال فعالیت است. به گفته وی، هدف این افزونه اثبات این است که روش های رمزنگاری می توانند قدرتمند بوده و با شبکه های اجتماعی مشهور نیز سازگار باشند.

با توجه به امنیت نه چندان بالای فیسبوک، واتس اپ و دیگر سرویس های مشابه، استفاده از ابزار هایی مانند ShadowCrypt هیچ ضرری نخواهد داشت. نظر شما چیست؟

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/ShadowCrypt.mp4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • فرشاد
    فرشاد | ۱۷ آبان ۱۳۹۳

    وقتی NSA میتونه با تحت فشار قرار دادن فیسبوک به دیتابیس دسترسی داشته باشه، یا فیسبوک در موارد خاص اطلاعات کاربر رو به ارگانها بفروشه، دیگه رمزنگاری بین راه چه سودی داره؟!

  • محمود
    محمود | ۱۶ آبان ۱۳۹۳

    خود شرکتایی که اطلاعات رو رمزنگاری میکنن مث فیس بوک، اپل، گوگل و مایکروسافت و ... اینا بیشتر از هکرهای کلاه سیاه و سو استفاده کننده ها ازمون اطلاعات کش رفتن.
    اهمیت کاربر واسه سایتایی مث فیس بوک اطلاعات ماست نه ارتباطات ما.

  • TROOL
    TROOL | ۱۶ آبان ۱۳۹۳

    مطلب خوبی بود تشکر

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی