ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ماوس NAOS QG علائم و وضعیت جسمانی شما را در حین بازی های کامپیوتری بررسی می کند [تماشا کنید]

آیا تا به حال پیش آمده در طول یک بازی کامپیوتری احساس کنید قلب شما بیش از اندازه سریع می تپد و در حال تجربه کردن هیجانی بیش از حد هستید؟ به صورت معمول شما ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۴ آذر ۱۳۹۳ | ۱۷:۰۰

آیا تا به حال پیش آمده در طول یک بازی کامپیوتری احساس کنید قلب شما بیش از اندازه سریع می تپد و در حال تجربه کردن هیجانی بیش از حد هستید؟ به صورت معمول شما وقتی در یک ویدئو گیم درگیر می شوید به علائم فیزیولوژیکی بدن خود توجه چندانی ندارید و معمولاً متوجه نخواهید بود که برای بازه های زمانی طولانی در حال تجربه کردن هیجانی فراتر از اندازه هستید.

اما اگر دوست دارید علائم یاد شده در مورد شما مانیتور شده و در رابطه با آنها آگاه گردید، باید بگوییم ماوس NAOS QG به صورت ویژه برای همین منظور طراحی شده و از طریق سنسورهایی که درونش تعبیه گشته به بررسی میزان ضربان قلب و واکنش های پوست بدن کاربر در حین بازی کردن می پردازد و سپس اطلاعات بدست آمده را در پایین نمایشگری که مشغول بازی بر روی آن به سر می برد به نمایش می گذارد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

شرکت MionixLabs تولید کننده ی ماوس مذکور در صفحه پروژه ی مرتبط به آن در وب سایت Kickstarter آورده، ما دقیقاً قصد داریم ابزاری مشابه آنچه ورزشکاران برای تحلیل وضعیت جسمانی خود به منظور تمرینات بهتر به کار می گیرند را برای گیمرها فراهم کنیم تا بتوانند از شرایط بدن خود آگاه شده و به شکل هوشمندانه ای در بهترین وضعیت جسمانی و ذهنی به بازی بپردازند.

افرادی که از ماوس  NAOS QG استفاده می نمایند حتی قادر خواهند بود اطلاعات جمع آوری شده توسط آن را با هم تیمی های خود در یک بازی به اشتراک بگذارند تا سرگروه ها بتوانند تشخیص دهند هر یک از اعضا حاضر در مجموعه شان از نظر فیزیکی در شرایط ایده آلی به سر می برد و یا خیر.

در درون ماوس مورد بحث یک سنسور اندازه گیری ضربان قلب و همینطور یک سنسور بررسی واکنش های الکتریکی پوست تعبیه شده، همچنین سخت افزار آن قادر به شمردن تعداد کلیک ها در هر دقیقه و تجزیه و تحلیل داده های حاصله از نحوه ی حرکت ماوس نیز هست. اطلاعات جمع آوری شده توسط NAOS QG بر روی نمایشگر و توسط نرم افزار ویژه ای که برای آن طراحی شده به صورت یک HUD‌ در بالا یا پایین صفحه ی (بسته به انتخاب کاربر) محیط بازی نشان داده می شود و در صورتیکه وی دچار هیجانی بیش از حد گردد به او هشدار داده خواهد شد.

naosqg2

بر حسب واکنش های شما و وضعیت جسمانیتان گرافی تهیه می گردد که تجزیه و تحلیلی از این موارد را نشان می دهد و در مواردی که واکنشی سریع داشته اید و یا میزان هیجان بالایی را تجربه نموده اید اسکرین شاتی از بازی تهیه شده و به محل مرتبط در گراف پیش تر اشاره گشته افزوده می شود.

آمارهای به دست آمده از تجزیه و تحلیل های صورت گرفته توسط ماوس  NAOS QG نیز نکات جالبی را در بر دارند، مثلاً یکی از آنها نشان می دهد هر چه هیجان و اضطراب در مراحل بازی Nevermind در کاربران بالاتر رفته انجام مراحل مختلف این ویدئو گیم برای آنها دشوارتر شده است.

تیم MionixLabs هنوز مشخص نکرده اند ماوس تولیدی آنها API باز خواهد داشت و سایر توسعه دهندگان می توانند از پتانسیل های موجود در آن بهره بگیرند و یا خیر. انتظار می رود این محصول در صورتیکه به تولید انبوه برسد با قیمت ۱۲۹ دلار وارد بازار گردد.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Smart-mouse-monitors-your-vitals-as-you-game.mp4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۱۴ آذر ۱۳۹۳

    موس باحالیه

  • Banksy
    Banksy | ۱۴ آذر ۱۳۹۳

    هرچی فکر میکنم یادم نمیاد سر کدوم بازی کامپیوتری واقعا هیجانی شدم فقط بچه بودم سر بازی قارچخور قلبم میومد تو دهنم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی