ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کدام کمپانی برنده نبرد ابزارهای پوشیدنی خواهد شد؟

تا به حال بررسی های بسیاری خوانده اید و مقایسه های بسیاری دیده اید. بارها این وسایل را در دست گرفته اید و به صورت آزمایشی با آن ها کار کرده اید اما پیش از ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۸ آذر ۱۳۹۳ | ۲۳:۳۰

تا به حال بررسی های بسیاری خوانده اید و مقایسه های بسیاری دیده اید. بارها این وسایل را در دست گرفته اید و به صورت آزمایشی با آن ها کار کرده اید اما پیش از اینکه بخواهید پولی در این مسیر خرج کنید، باید به پرسشی بسیار مهم پاسخ دهید:

برای یک دهه آینده، گجت کدام شرکت را می خواهید بپوشید؟

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بیش از حد دراماتیک است؟ شاید، یک مقدار. ولی ما در مراحل اولیه استفاده از تکنولوژی های پوشیدنی هستیم و اگر گجت های پیشین دلالتی بر این ادعا باشند، اثر تصمیمات کنونی ما در آینده هم ما را دنبال خواهند کرد. آخرین باری که سیستم عامل تلفن های همراه تان را عوض کردید کی بود؟ برای اغلب ما، جا به جایی بین سیستم عامل ها عادت خوشایندی نیست که هر بار انجامش دهیم.

این مسئله دقیقا معادل دیجیتالی عوض کردن دفتر کار است. شما باید فایل های زیادی را جا به جا کنید، مسیر رفت و آمد جدید را یاد گرفته و به آن عادت کنید، حتی برای همکاران تان هم آن را شرح دهید. همه این ها تمام می شود و با وجود اینکه به محله بهتری رفتید و مخارج تان کاهش یافت ولی این را در یاد خواهید داشت که این اتلاف وقت و زمان ارزشش را داشته است.

البته که همه شرکت های تکنولوژی از چنین ترفندی استفاده می کنند. وقتی که در چنگال های درخشنده ی الکترونیکی آن ها گیر بیفتید، با تمام توان خود سعی در نگه داشتن شما دارند. بنابراین دورشدن از این اکوسیستم و انتقال به اکوسیستمی دیگر، سخت ترین کار ممکن است؛ درسی که اپل به خوبی در طول زمان یاد گرفته: ابزارهایی می سازد که همگی به خوبی با یکدیگر کار می کنند و زندگی کاربر را شکل می دهند.

تا به حال، این مدل بسیار ساده بوده: خرید یک تلفن هوشمند، خرید تبلت از همان مدل را هم تضمین می کند. از همه این ها گذشته، شما با یک سیستم عامل خو گرفته اید و ده ها 99 سنت را درون فروشگاه مجازی آن خرج کرده اید، بنابراین اصلا دوست ندارید همه این محتواها را از دست بدهید.

این میدان نبرد که در موردش سخن می گوییم دور مچ دست ما شکل گرفته و کمپانی های بسیاری در صدد تصاحب آن هستند. کار از اشغال کردن جیب و درون کوله گذشته، اپل، مایکروسافت، سامسونگ و باقی کمپانی ها می خواهند دور مچ دست شما بپیچند. البته این شروع نبرد است و در سال های آینده بیشتر به فیلم ها و بازی های علمی تخیلی نزدیک می شویم که روی بدن شان پر است از گجت ها.

wear-next-120814-gear-fit-640x640

در دنیایی که تکنولوژی پیشرفتی فوق العاده داشته و روی سطح بدن ما را پر کرده، مبحث علاقه مندی به یک کمپانی به مرحله ای بالاتر می رود. شما صرفا برای اینکه خاطرات خوبی با محصولات یک شرکت داشتید محصولات جدید را نمی خرید، شما به خاطر کاربردپذیری بیشتر به سراغ آن ها خواهید رفت.

این بدان معناست که هر کس نبرد بر سر مچ ها را ببرد، می تواند در سال های آتی سلطه ای کامل بر بازار ابزارهای پوشیدنی پیدا کند.

کمپانی هایی مانند اپل و سامسونگ، اسلحه های قدرتمندی در این نبرد دارند: دستگاه هایی تولید می کنند که همه چیز را در کنار هم قرار می دهد. اغلب ابزارهای پوشیدنی امروزی، به تنهایی کارایی خاصی ندارند. همگی یک سری دستگاه برای جمع آوری اطلاعات و ارسال آن ها به مرکز فرماندهی، یعنی تلفن های همراه هستند.

کسی تعجب کرد زمانی که اپل اعلام کرد ساعت هوشمندش تنها با سیستم عامل iOS کار می کند؟ کنترل کردن بیشترین جنبه های پردازشی ممکن برای اپل بیشترین اهمیت را در این نبرد را دارد و کوپرتینویی ها با این رویکرد استراتژی و راهبرد خود را می چینند.

apple-watch-wear-next-120814-640x640

طرفداران اپل قطعا به ساعت این شرکت اعتقاد دارند چرا که می دانند با مک های شان، با آیفون های شان و با آیپدهای شان به خوبی کار می کند. سامسونگ یک قدم فراتر برداشته و Gear را با نوت در یک بسته قرار داده. با این خرید شما نه تنها با قیمت کمتر صاحب دو کالا می شوید، بلکه به عنوان یک مصرف کننده وارد فضای جدیدی از گجت ها شده و با آن ها آشنایی پیدا می کند.

با هر محصول بعدی که شما خریداری می کنید، فرار کردن از اکوسیستمی که به آن ورود پیدا کرده اید سخت تر می شود. روزگاری، فنبوی ها یا طرفداران، نسبت به محصولات و خط مشی کمپانی مورد علاقه شان وفاداری آگاهانه ای داشتند. اما این روز ها اکثر مردم ناآگاهانه و از روی گرفتاری درون یک اکوسیستم از محصولات یک شرکت دفاع می کنند. ختم کلام یک چیز است: سپری کردن زمان با یک پلتفرم از همه ساده تر است و هر کاربری از انتخاب خود دفاع می کند.

البته برای بسیاری انتخاب سختی هم نیست. لابد شکل ظاهری شان را دیده اید و حالا در فروشگاه بین دو محصول مردد مانده اید. کدامیک زیباتر است؟ فقط همین نیست، فراموش نکنید که این وسیله در آینده قسمتی از بدن شما خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (30 مورد)
  • احمد
    احمد | ۲۰ آذر ۱۳۹۳

    به نظرم اپل واچ از همه معقول تر و کاربردی تر میرسه
    در عین حال زیبا و لوکس که بقبه شرکتها فراموش کردن ساعت متفاوت از تبلت و گوشیه!
    در هر صورت من ساعت انالوگ و سنتی ساخت سویس رو ترجیه میدم نه این اشغالا رو حالا از هر برندی!

  • AmiRHosseiNk
    AmiRHosseiNk | ۱۹ آذر ۱۳۹۳

    Iwatch

  • جزقاله
    جزقاله | ۱۹ آذر ۱۳۹۳

    فعلن صرفه با صبره ! هر چند به نظرم Apple watch و moto360 بهترين ها باشن هر چند moto360 ميتونست خيلي بهتر باشه
    در مورد Apple watch نظر دادن زوده ولي معمولا محصولات جديد اپل خوب از آب در ميان
    مايكروسافت هم داره يه كارايي ميكنه ولي خوب طبق معمول عقبه
    سامسونگ هم كه تو حال و هواي خودشه ! اصن فكر نميكنه كلا ساعت ميزنه

  • Amirreza_Hosseini
    Amirreza_Hosseini | ۱۹ آذر ۱۳۹۳

    چیزی که مهمه اینه که اپل واچ مزخرف ترین ساعت هوشمنده
    بنظر من گیر اس یا مایکروسافت بند و یا موتو360 خیلی انتخاب های بهتری هستن
    برا ورزش => مایکروسافت بند
    برا زیبایی => موتو360
    برا امکانات => گیراس
    برا کلاس و افزایش اعتماد بنفس کاذب => اپل واچ
    یا حق...

  • bahram (در فراق زاخار)
    bahram (در فراق زاخار) | ۱۹ آذر ۱۳۹۳

    حالا هر موقع پولش جور شد روش فک میکنم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی