ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پرچم ایران
تکنولوژی

ایران سیزدهمین تولید کننده علم رشته های مهندسی در دنیا

علیرغم وجود تحریم ها در زمینه های علمی و تحقیقاتی و اوضای نابسامان تکنولوژی در کشور، ایران به سیزدهمین تولید کننده علم در دنیا تبدیل شده است. این مطلب را حمید گرمابی، رئیس دانشکده مهندسی ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۱۰ دی ۱۳۹۳ | ۱۸:۳۰

علیرغم وجود تحریم ها در زمینه های علمی و تحقیقاتی و اوضای نابسامان تکنولوژی در کشور، ایران به سیزدهمین تولید کننده علم در دنیا تبدیل شده است. این مطلب را حمید گرمابی، رئیس دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ دانشگاه صنعتی امیر کبیر بیان کرد.

گرمابی در افتتاحیه چهارمین کنفرانس پوشش های حمل و نقل در دانشگاه مذکور گفت: با توجه به تمام مشکلات، کمبودها، تحریم ها و تنگناهایی که در سال های گذشته با آنها مواجه بودیم، به همت استادان، دانشجویان و پژوهشگران به جایگاه خوبی در تولید علم دنیا رسیده ایم.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

رتبه 11 پلیمر و رنگ ایران در دنیا

او افزود: ایران از نظر تولید علم در رشته های مهندسی رتبه سیزدهم دنیا را در اختیار دارد. باید بگویم وضعیت در تولید علم مهندسی پلیمر و رنگ بهتر است و در جایگاه یازدهم جهان هستیم.

گرمابی توضیح داد: اینکه برخی از کشورهای اروپایی با تجربه های بسیار طولانی در علم پلیمر و رنگ، در زمینه تولید علم این رشته، جایگاه پایین تری نسبت به ما دارند، باعث افتخار است و باید در رشته های دیگر نیز به همین اعتبار و جایگاه دست یابیم.

اوضاع نا بسامان در تولید تکنولوژی

رئیس دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ امیر کبیر تاکید کرد: هم اکنون رتبه جهانی ایران در تولید تکنولوژی بین 70 تا 75 است که این وضعیت در خور شأن مردم و کشورمان نیست و باید برای بهبود آن چاره ای اندیشید.

وی ادامه داد: متاسفانه سال هاست که بحث عدم ارتباط بین صنعت و دانشگاه مطرح می گردد ولی در این زمینه کاری انجام نمی شود که امیدوارم با برگزاری این همایش ها برای ارتباط این دوبخش، بتوانیم در مسیر توسعه تکنولوژی گام های موثری برداریم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (45 مورد)
  • A.H O SS E I N I
    A.H O SS E I N I | ۱۱ دی ۱۳۹۳

    دقیقا حرفتون درسته

    درخت نخلی که تقریبا 6 یا 7 ماه پاش زحمت میکشی تا ثمر خوبی بده بعدش میان خرما رو کیلویی 600 تومن از کشاورز بدبخت میخرن...

    کود برای گندم و جو هر گونی 40000 تومن باید بخری. ده هکتار گندم و جو داشته باشی باید بالای یک میلیون و نیم فقط کود بخری...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی