ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شکل ارتباط ما با ابزارهای الکترونیک در آینده چگونه است؟

رشد چشمگیر صنعت تلفن های هوشمند، باعث شده بیشتر روز به صفحه نمایش ابزار خود خیره شویم. در این مقاله، نگاهی به آینده عرصه ارتباطات خواهیم داشت و این سوالات را از خود می پرسیم که ...

پویان رمضان پور
نوشته شده توسط پویان رمضان پور | ۱۲ دی ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۰

رشد چشمگیر صنعت تلفن های هوشمند، باعث شده بیشتر روز به صفحه نمایش ابزار خود خیره شویم. در این مقاله، نگاهی به آینده عرصه ارتباطات خواهیم داشت و این سوالات را از خود می پرسیم که آیا همه با بهره بردن از دستیار های صوتی پیشرفته، با گجت هایمان سخن خواهیم گفت؟ و یا اطلاعات را از طریق عینک های ساخته شده بر اساس تکنولوژی واقعیت افزوده دریافت خواهیم کرد؟ یا با رضایت کامل از ابزار های لمسی، هیچ گاه به فکر جایگزینی آن ها نخواهیم افتاد؟

در ادامه مطلب، با دیجیاتو همراه باشید.

ابزار های لمسی برای مدت زیادی حکومت کرده اند

Computer_Gif_1.0

همه ما، سال ها، برای دریافت و دسترسی به اطلاعات و داده ها، از دست های خود استفاده کرده ایم. اگر کمی فکر کنید، متوجه می شوید که مغز ما، دائما در حال پردازش اطلاعات و ایجاد واکنش، برای اجسامی است که در دست می گیریم. هرچند پس از جایگزینی ماوس و کیبورد با صفحه نمایش های لمسی، یک چیز را نیز از دست داده ایم: تلفن و تبلت های ما، نیاز به توجه کامل ما دارند؛ چرا که وقتی به صفحه نمایش آنها نگاه نکنیم، این ابزارها هیچ ایده ای از چیزی که روی آن تپ می کنیم نخواهیم داشت. آنها کاملا خطی و تک بعدی عمل می کنند.

واقعیت افزوده نیز یکی از احتمالات برای بهبود این شرایط محسوب می شود

Computer_Gif_2.0

تکنولوژی ای که ممکن است جای تاچ اسکرین ها را بگیرد، واقعیت افزوده است. ایده مشاهده اطلاعات شناور روی چیز هایی که می بینیم، در نظر خیلی از افراد هیجان انگیز جلوه می کند اما این تکنولوژی، هنوز جای پیشرفت بسیاری دارد. عینک گوگل گران ابزاری قیمت و محدود است و ابزارهای دیگر در این رسته نیز از کارایی کافی برخوردار نیستند. جایگزینی ابزار های لمسی با این روش، ملزومات دیگری از جمله قابلیت دستور صوتی یا ردگیری چشم ها دارد که خود مسئله ساز محسوب می شوند.

جعل حس لامسه

Computer_Gif_3.0

صبر کنید، هنوز یک گزینه دیگر باقی مانده است. در آینده ای نه چندان دور، شاید استفاده از اجزائی ساخته شده با کمک تکنولوژی نانو، بتواند احساس چیزهایی که واقعا وجود ندارند را ممکن کند. وقتی یک صفحه نمایش می تواند یک دکمه را طوری نمایش می دهد که انگار رو به روی شما در هوا معلق است، قدم بعدی می تواند انتقال احساس فشار دادن آن به شما و دریافت بازخورد باشد. با مشاهده ویدئوی زیر درک بهتری از چنین جایگزین هایی خواهید داشت.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/How-will-we-interact-with-computers-in-the-future-Ep-12.mp4"]

 

شاید فکر کنیم هنوز فاصله زیادی تا زمان اختراع چنین سیستم هایی باقی است، اما بسیاری از مردم در حال تلاش برای این موضوع هستند. نظر شما چیست؟ به نظر شما آینده ارتباطات چگونه رقم خواهد خورد؟ آن را با ما و دیگر کاربران دیجیاتو به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۳ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • کیپ کالم
    کیپ کالم | ۱۲ دی ۱۳۹۳

    خیلی هم مدرن خیلی هم ترسناک و جدید

  • Hossein Za
    Hossein Za | ۱۲ دی ۱۳۹۳

    فکر کنم تاثیر واقعیت افزوده بسیار زیاد باشه...قبل از این که پروژش به رمسیت شناخته بشه توی خیالاتم همیشه جایی برای همچین چیزی داشتم واقعا شگفتی آوره مخصوصا:
    تو این دنیا که اگر شرکتی بزرگ سراغ نو آوری بزرگ برود شرکت های دیگر عقب نخواهد ماند!حداقل خوشبحال دوستامون در خارج که دسترسی دارن "من تکنولوژی واقعیت افزوده را در واقیعت افزوده میبینم"

  • iPooya
    iPooya | ۱۲ دی ۱۳۹۳

    عاشق اين تصاوير متحرك gif ام ... خيلي خوبن !

  • duke
    duke | ۱۲ دی ۱۳۹۳

    Digiato عزیز

    این یه انتقاد از افزودن تبلیغ به ویدیو هایی هست که خودتون تولید نکردید.

    وقتی ویدیو از شما نیست، پس گرفتن اسپانسر بی معنی و خارج از اخلاق دیچیتال هست.

    لطفا فقط رو ویدیو هایی خودتون اسپانسر بگیرید.
    هیچ کس از درآمد بیشتر بدش نمیاد. اما این دلیل کافی نیست.

    ممنون

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی