ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موتورسیکلتی که می تواند آینده وسائل نقلیه الکترونیک باشد

وسائل حمل و نقل الکترونیکی در حال گسترده شدن در بین رانندگان هستند ولی متاسفانه پروسه ی شارژ این دستگاه ها، برای بسیاری آن ها را حتی در شهر های بزرگ غیر کاربردی می کند. ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۵ دی ۱۳۹۳ | ۱۸:۳۴

وسائل حمل و نقل الکترونیکی در حال گسترده شدن در بین رانندگان هستند ولی متاسفانه پروسه ی شارژ این دستگاه ها، برای بسیاری آن ها را حتی در شهر های بزرگ غیر کاربردی می کند.

استارت آپی به نام Gogoro که در زمینه انرژی فعالیت می کند،‌ هدف در رفع مشکل فعلی وسائل حمل و نقل الکترونیکی گرفته است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

ایده به این صورت است که در زمان اتمام انرژی، سیستمی را پیاده کند تا باتری دستگاه به راحتی توسط کاربر تعویض گردد. از این رو دیگر نیازی به انتظار برای شارژ شدن وسلیه نقلیه نخواهد بود.

کمپانی مذکور ایده ی باتری های قابل تعویض برای موتورهای هوشمند را در حاشیه CES در شهر لاس وگاس معرفی کرد. این استارت آپ امیدوار است ایده اش در نوع کاربری موتورسیکلت های هوشمند تحولی ایجاد کند.

gogoro

آقای Horace Luke، مدیر شرکت Gogoro میگوید‌‌ « ایده ما این است که دیگر در انتظار شارژ وسیله نقلیه مان نباشیم» قرار است ایستگاه هایی در شهر برای استفاده از باتری های از پیش شارژ شده تعبیه شود تا صاحبان این موتور سیکلت خاص، بتوانند به راحتی باتری تازه را جایگزین کرده و درگیر پروسه شارژ‌ نشوند. خریداران این موتور سیکلت قادرند به دفعات نامحدود باتری شارژ شده از جایگاه ها تحویل بگیرند.

این باتری ها که وزنشان به ۹ کیلوگرم می رسد در قسمت پایینی صندلی راننده قرار گرفته و در عرض چند ثانیه قابل تعویض هستند. خریداران این محصول همچنین قادرند از اپلیکیشنی که این کمپانی توسعه داده استفاده کرده و با توجه به سنسورهایی که در این موتور سیکلت تعبیه شده، از محل پارک کردن، سطح عمر باتری و مصرف انرژی آن آگاه شوند.

smartscooter

مشخصات فنی این موتورسیکلت هوشمند نیز قابل مقایسه با سایر موتورسیکلت های این دسته است. سرعت نهایی آن به ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده و هدف اصلی کمپانی، همانگونه که Luke می گوید، افزایش تعداد جایگاه های تعویض باتری در سحط شهر است.

کمپانی Gogoro اضافه می کند به زودی عرضه این محصول و شبکه تعویض باتری هایش را در چند شهر انتخاب شده شروع خواهد کرد و امیدوار است سایر سازندگان نیز از این زیرساخت برای راحتی کلیه مشتریان وسایل نقلیه الکترونیکی استفاده نمایند.

Digiato Banner CES

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۳ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی.

  • Hossein_S
    Hossein_S | ۱۵ دی ۱۳۹۳

    تا اونجا که یادمه این ایده رو قبلا bmw برای خودروی برقی مفهومی خوش داده بود. به این صورت که خودرو میره رو جایگاه تعویض باتری و یه ربات باتری رو از زیر خودرو عوض میکنه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی