ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دو عنصر اصلی خودروهای آتی BMW: تبلت های سامسونگ و قابلیت تشخیص حرکات دست

در CES امسال، کمپانی BMW دو فناوری کاملا مبتکرانه را در معرض دید عموم قرار داد که در آینده ای نه چندان دور شاهد کاربردشان خواهیم بود. فناوری نخست تنها یکی از تبلت های سامسونگ ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ دی ۱۳۹۳ | ۱۲:۲۰

در CES امسال، کمپانی BMW دو فناوری کاملا مبتکرانه را در معرض دید عموم قرار داد که در آینده ای نه چندان دور شاهد کاربردشان خواهیم بود.

فناوری نخست تنها یکی از تبلت های سامسونگ است و شاید در نگاه نخست به هیچ وجه عجیب یا جالب به نظر نرسد اما نکته جالب خلاقیتی است که کمپانی BMW در یکپارچه سازی این فناوری با سیستم داخلی خودروهایش به خرج داده است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

سیستم مذکور تاچ کامند یا فرمان تاچ نام دارد و شامل یک تبلت اندرویدی کوچک و یک پایه در صندلی عقب خودرو می شود که به سرنشنیان عقب امکان می دهد تنظیمات هوای داخل کابین را به دلخواه خود تغییر داده، کانال رادیویی مورد علاقه شان را انتخاب نمایند یا اینکه ارتفاع و وضعیت صندلی هایشان را تنظیم نمایند.

به بیان دیگر، این سیستم شباهت زیادی با یک کنترلر قابل حمل iDrive دارد که می تواند در سفرها بسیار سودمند واقع شود.

جالب ترین نکته در مورد این سیستم آن است که سامسونگ این تبلت را برای BMW بهینه سازی کرده است: در تبلت های اندرویدی معمولی با فشردن دکمه Home به صفحه اصلی دستگاه باز می گردید اما در این تبلت اینگونه نیست و با این کار به صفحه اصلی Touch Command هدایت می شوید.

اگر بخواهید از این تبلت درست مانند یک محصول اندرویدی معمولی استفاده نمایید (که البته این امکان نیز برایتان فراهم است) باید گزینه Apps را از داخل Touch Command انتخاب نموده تا تنظیمات دستگاه به حال عادی برگردد.

کمپانی BMW اعلام کرده که هنوز مدل تبلت یا ابعاد آن را برای تولید نهایی انتخاب نکرده است و این کار احتمالا به دو تا سه سال زمان نیاز دارد.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/The-tablets-and-gestures-in-BMWs-future.mp4"]

فناوری دوم - که جالب تر هم هست- نوعی سیستم نوسازی شده iDrive است که از نمایشگرهای تاچ و قابلیت تشخیص حرکات دست پشتیبانی می کند.

نمایشگر تاچ به نوبه خود فناوری تازه ای محسوب نمی شود (و بسیاری از خودروها به آن مجهزند) اما قابلیت تشخیص حرکات دست در نوع خود بی نظیر است.

در این سیستم، از یک دوربین بهره گرفته شده که روی سقف خودرو سوار است و با در نظر داشتن فضای داخلی کابین حرکات دست راست راننده را تحت نظر می گیرد و با مشاهده حرکت دایره ای، جارویی یا نمایش دو انگشت به سمت نمایشگر ، فعالیتی مشخص را انجام می دهد.

کلیه این حرکات قابل برنامه ریزی هستند؛ برای نمونه حرکت دایره ای می تواند صدا را کم یا زیاد کند و با حرکت جارویی دست، فرمان رد تماس به اسمارت فون شما داده می شود.

این سیستم شباهت زیادی با نوع ابداع شده توسط فولکس واگن دارد که روز گذشته روی خودروی Golf R Touch به نمایش گذاشته شد و به نظر می رسد که رونمایی از این فناوری استاندارد تازه ای را در حوزه اینترفیس داخلی خودروها تعریف می کند.

Digiato-Banner-CES

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۳ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی.

  • iPooya
    iPooya | ۱۶ دی ۱۳۹۳

    این قابلیت هایی که دست و اینا رو تشخیص میدن خیلی رو مخن و آدم و مجبور می کنند که خودت بری با دستت بزنی...
    البته کینکت و موو خیلی دقیقا ...

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۱۶ دی ۱۳۹۳

    ایولا لذت بردیم اینجوری دیگه نه حواس رانندی هی پرت میشه بابت درجه تنظیم کولر و نمیدونم فلان آهنگ بزار هم آمار تصادف کم میشه ایولا به کارشون

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی