ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسکنر خودنگاره سه بعدی Fuel3D، مرحله بعدی خودشیفتگی

اسکن، مدل سازی و پرینت سه بعدی به قدری گسترده شده که در نمایشگاه CES امسال، بخشی از نمایشگاه کاملاً به این موضوع اختصاص داده شده است. یکی از شرکت هایی که در این زمینه ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۱۸ دی ۱۳۹۳ | ۰۰:۰۰

اسکن، مدل سازی و پرینت سه بعدی به قدری گسترده شده که در نمایشگاه CES امسال، بخشی از نمایشگاه کاملاً به این موضوع اختصاص داده شده است. یکی از شرکت هایی که در این زمینه عملکرد قابل توجهی داشته، Fuel3D است. آن ها یک اسکنر سه بعدی دستی به نام Scanify ساخته اند که می تواند از شما خودنگاره سه بعدی تهیه کند و تصاویرش با هیچ دستگاه دیگری قابل قیاس نیست.

برخلاف اسکنرهای 3 بعدی رایج که بزرگ، غیر قابل جا به جایی و وابسته به لیزر هستند، Scanify قابل حمل است و از دو دوربین و سه فلش برای تصویربرداری استفاده می کند. این فناوری، مشابه چشم انسان عمل می کند که برای تهیه تصویر سه بعدی، آن را از دو زاویه متفاوت ثبت می کند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

خود دستگاه Scanify، مثل فرمان اتومبیل است. آن را از دو طرف در دست می گیرد، به طرف مدل مورد نظر نگه می دارید و با فشردن دکمه های چپ و راست، اسکن شروع می شود.

2

مدیر بازاریابی Fuel3D، استفن کراسلند (Stephen Crossland) می گوید با این فناوری، اسکن سه بعدی برای طراحان و توسعه دهندگان با انعطاف بیشتری همراه خواهد بود چرا که می توانند از هر چیزی تصویر سه بعدی تهیه کنند و به راحتی به جزئیات دست یابند، بدون این که نیاز به تلفیق تعدادی زیادی تصویر برای تهیه مدل 3 سه بعدی باشند. Scanify با یک نرم افزار ویرایشگر عکس نیز عرضه می شود تا در صورت نیاز، بتوانید تغییرات لازم را روی مدل انجام دهید.

مدیر بازاریابی Fuel3D، استفن کراسلند به همراه مدل سه بعدی صورت خودش (مدل شامل عینک نیست)
مدیر بازاریابی Fuel3D، استفن کراسلند به همراه مدل سه بعدی صورت خودش (مدل شامل عینک نیست)

مدل های سه بعدی تهیه شده با Scanify می توانند در جاهای مختلفی کاربرد داشته باشند، از نمونه سازی سه بعدی، ساخت بازی های رایانه ای و ...

خبرنگار thenextweb تصمیم گرفت تا این فناوری را همانجا در نمایشگاه آزمایش کند. بنابراین با استفاده از Scanify، یک مدل سه بعدی از صورت خودش تهیه کرد. ما به آن سلفی یا خودنگاره سه بعدی می گوییم.

4

 

تصویر تنها طی چند ثانیه و با تاباندن نور فلش ثبت شد و روی کامپیوتر به نمایش در آمد و میزان جزئیات و بافت پوست، قابل توجه است. البته برای تهیه مدل سه بعدی کامل به ثبت 2 الی 3 عکس نیاز است. او مدل کامل سه بعدی صورتش را به اشتراک گذاشته که می توانید آن را مشاهده کنید.

natt3dselfiegif

برای مقایسه و درک شگفتی این فناوری، خوب است بدانید در نمایشگاه CES پارسال، طرح مشابهی از سوی xxArray ارائه شده بود که البته بسیار محدودتر بود. در این طرح، از 68 دوربین DSLR نیکون برای تهیه مدل بعدی استفاده می شد که مدل نهایی با تلفیق مجموعه این تصاویر به دست می آمد. تجهیزات آن نیز به استودیو و فضای بزرگی نیاز داشتند که استفاده از این فناوری را دشوار می کردند.

0
طرح xxArray که با 68 دوربین DSLR مدل سه بعدی را تهیه می کرد

Fuel3D اعلام کرده که درباره چشم اندازه آینده دستگاهش که می تواند در زمینه های گوناگونی کاربرد داشته باشد، بسیار هیجان زده است و از آنجا که فناوری به کار رفته در Scanify پیچیدگی ندارد، ممکن است در آینده ای نه چندان دور آن را در وبکم لپ تاپ ها یا تلفن های هوشمندمان ببینیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۴ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • Amir
    Amir | ۱۸ دی ۱۳۹۳

    عنوان پست خیلی جالب بود " مرحله بعدی خودشیفتگی "

    یاد سجاد ( یکی از رفیقام ) افتادم یه هوای گرفته چپ و راست

    سلفی ببخشید خودنگاره میگیره میچپونه تو فضای مجازی اون 1/3

    اینترنت پارسانلاینمونم تموم میکنه... یکی از اینا لازمه براش

  • کارگردان
    کارگردان | ۱۸ دی ۱۳۹۳

    حاضرم روزا روزه بگیرم و پول ناهارمو واسه پیشرفت این طرح بدم...
    آخه یک ایده دارم که همچین چیزی کم داشت...
    باید اونم شروع کنم... حرفی از قیمت و نحوه خرید نزده بود؟

  • امیر پارسا
    امیر پارسا | ۱۸ دی ۱۳۹۳

    بعضی از کاربران اینجا به مرحله ای از خودشیفتگی رسیدن که وسیله کاملا لازمشونه
    گلریزون کنیم پول جمع شه بخریم واسشون!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی