ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت تولید سرفس ۲ را متوقف کرد

همانگونه که روز گذشته در گزارش مالی مایکروسافت به اطلاعتان رساندیم، سرفس، دوره ای بسیار موفق را پشت سر نهاد و برای ردموندی ها مبلغی معادل 1.1 میلیارد دلار سود بر جای گذاشته است. دقیقا نمی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۸ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۳:۳۰

همانگونه که روز گذشته در گزارش مالی مایکروسافت به اطلاعتان رساندیم، سرفس، دوره ای بسیار موفق را پشت سر نهاد و برای ردموندی ها مبلغی معادل 1.1 میلیارد دلار سود بر جای گذاشته است. دقیقا نمی دانیم چه تعداد از این محصول به فروش رفته، اما آنگونه که مایکروسافت اذعان دارد، بیشتر سرفس های فروش رفته شامل آخرین مدل آن، یعنی «پرو 3» می شوند که طبق حدس و گمان ها، دو سوم فروشاین تبلت را در بر گرفته و یک سوم باقی مانده به سرفس 2 می رسد.

با این تفاسیر، جای تعجبی هم نیست که مایکروسافت تمرکزش را بر روی نمونه ی جدید از محصول مورد بحث قرار داده و ساخت سرفس 2 را متوقف سازد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

مایکروسافت در بیانه اش به منابع خبری گفت: «ما تولید سرفس 2 را متوقف کردیم. علاقه مندانی که مشتاقند این محصول را خریداری کنند بهتر است تا به سراغ فروشگاه مایکروسافت به آدرس MicrosoftStore.com سر زده یا از خرده فروشان شخص ثالث، آخرین باقی مانده های آن را تهیه نمایند.»

بزرگترین بخشی که مایکروسافت به آن اشاره ای نکرده، پایان کار Windows RT است. سیستم عامل نه چندان موفقی که هر چه زودتر انتظار خداحافظی با آن را داشتیم. آینده ی این سیستم عامل زمانی تاریکتر شد که مایکروسافت در طول مراسم خود در 21 ژانویه به این مورد اشاره کرد که این سیستم عامل جدید، به سرفس 2 و سرفس RT نخواهد آمد.

سرفس 2 در پاییز سال 2013، به عنوان جانشینی برای سرفس RT به نمایش گذاشته شد. سرفس RT با بازخوردی سرد از سوی خریداران مواجه گشته بود و میلیون ها دستگاه از آن در انبارهای مایکروسافت به خاک خوردن محکوم شدند. سرفس 2 با رژیمی که گرفته بود اندکی لاغر تر و سبک تر از مدل پیشین شده و نمایشگری بسیار بهتر نیز داشت، اما بزرگ ترین مشکلش استفاده از ویندوز RT بود؛ سیستم عاملی که در اجرای نرم افزار های قبلی ویندوز به مشکل اساسی می خورد.

کاربران مجبور شدند تا دست به دامن توسعه دهندگان برای ساخت نسخه های جدیدی از نرم افزار های ضروری برای استفاده در سیستم عامل مورد بحث شوند؛ اما به دلیل وجود دستگاه های بسیار کمی که از این پلتفرم پشتیبانی می کردند، توسعه دهندگان نیز ترجیح دادند تا وقت خود را برای آن به هدر ندهند.

با این تفاسیر، بازنشستگی سرفس 2 جای تعجبی هم ندارد. فروش سرفس پرو 3 بسیار بالاتر است و با اعلام خبر نیامدن ویندوز 10 به نسخه های قبلی این محصول، طرفداران سرفس 2 کمتر و کمتر نیز خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود مرسی.

  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود مرسی

  • آریا
    آریا | ۸ بهمن ۱۳۹۳

    منتظر سرفیس 4 بدون فن نازکتر همراه با ویندوز 10 هستم

  • galaxy
    galaxy | ۸ بهمن ۱۳۹۳

    کار بسیار درستی کرد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی