ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کلیپی باز می گردد؛ کورتانا به محیط آفیس می آید

مایکروسافت قصد دارد که دستیار دیجیتالی خود یعنی کورتانا را به محیط آفیس بیاورد. این غول نرم افزار هم اکنون مشغول تست اپلیکیشنی به نام Work Assistant است که امکان گشودن، ویرایش و اشتراک گذاری ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۰:۳۰

مایکروسافت قصد دارد که دستیار دیجیتالی خود یعنی کورتانا را به محیط آفیس بیاورد. این غول نرم افزار هم اکنون مشغول تست اپلیکیشنی به نام Work Assistant است که امکان گشودن، ویرایش و اشتراک گذاری اسناد با استفاده از فرامین صوتی و کورتانا را برای کاربران فراهم خواهد کرد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

گفتنی است که نسخه ابتدائی از این اپلیکیشن تنها یک نمونه اولیه است اما منابع آگاه به The Verge اعلام کرده اند که هدف مایکروسافت از ارائه اش آن است که کورتانا را روی پلتفرم های موبایل و دسکتاپ با آفیس یکپارچه سازی نماید.

به این ترتیب می توان انتظار داشت که در آینده نه چندان دور شاهد ورود این دستیار صوتی یا دست کم برخی از امکانات اولیه آن به محیط iOS و اندروید باشیم.

با در نظر داشتن این نکته که چندی پیش کمپانی مورد بحث، آفیس را برای دو سیستم عامل یاد شده ارائه کرد و همچنین با توجه به تمرکز مستمر آن روی قابل دسترس نمودن سرویس ها و اپلیکیشن هایش روی تمامی پلتفرم ها، جای تعجب نخواهد بود اگر دستیار صوتی کورتانا عاقبت به چنین جایگاهی دست پیدا کند.

بنابر گزارش Business Insider، جولی لارسن گرین از کمپانی مایکروسافت تأیید کرده که کورتانا راهش را به سوی دیگر سیستم عامل ها باز خواهد کرد و یکپارچه سازی آن با آفیس تنها بخشی از برنامه های مختلفی است که برای این دستیار صوتی در نظر گرفته شده.

اما بازگشت یک دستیار صوتی به محیط آفیس خاطرات دستیار آزار دهند Clippy از دهه 1990 را در ذهن ها تداعی می کند.

کلیپی در واقع نوعی ابزار هلپ بود که در زمان نوشتن و ویرایش متون در فضای آفیس، پنجره مربوط به آن به صورت تصادفی روی صفحه نخست ظاهر می شد اما در مقابل کورتانا بسیار دقیق و البته سودمند است.

در ماه های اخیر مایکروسافت مرتبا روی بهبود دستیار صوتی خود کار کرده و حتی آن را برای ویندوز 10 و مرورگر جدیدش به نام اسپارتان نیز در نظر گرفته است.

ساتیا نادلا مدیر عامل این شرکت نیز اغلب از کوتانا تحت عنوان نمونه ای از اپلیکیشن ها و سرویس هایی یاد می کند که در آینده ای نه چندان دور از سوی مایکروسافت وارد بازار خواهند شد.

اما در مورد Work Assistant باید بگوییم که این اپلیکیشن تحت عنوان نسخه بتای داخلی معرفی گردیده و همانطور که پیشتر گفته شد برای انجام وظایف مرتبط با آفیس روی ابزارهای مختلف بهره مند از سیستم عامل ویندوز فون طراحی شده است.

اپلیکیشن مورد بحث توسط گروه Digital Life + توسعه یافته که در واقع بخشی از گروه اپلیکیشن ها و سرویس های مایکروسافت است.

نسخه بتای این برنامه 2 مگابایت حجم دارد و بر اساس اطلاعاتی که در ویندوز فون استور در مورد آن ذکر شده نخستین بار در دوم دسامبر 2014 به روز رسانی شده است.

گفتنی است که Work Assistant روی دستگاه های بهره مند از نسخه 8.1 ویندوز فون کار می کند و برای کار کردن به اطلاعاتی در مورد وظایف، تماس ها، ارتباط اینترنتی و میکروفون نیاز دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۱۸ بهمن ۱۳۹۳

    اگر لذت تایپ بدون لمس کامپیوتر رو با کرتانا به آفیس بیاره عالی میشه

    • محمّد
      محمّد | ۱۸ بهمن ۱۳۹۳

      فکر کنم اینطورم بشه عامر جان
      تو تصاویر ویندوز۱۰ موبایل که قابلیت تبدیل گفتار به نوشتار روی خود کیبورد مشاهده میشد
      فکر کنم کیبور مجازی برای لپ تاپ های ویندوز۱۰ و تبلت ها هم همین امکان رو داشته باشه...

  • Divan Greedy
    Divan Greedy | ۱۸ بهمن ۱۳۹۳

    من خودم موافق اینم که کورتانا هم وارد اندرویید و ios بشه ، کسی به خاطر کورتانا ویندوز فون نمی خره / جولی لارسن گرین عالیه جاش داخل انجام دموها حسابی خالیه ، اخرین دموش که ویندوز 8.1 بود فوق العاده کار کرد

    • Mr.M
      Mr.M | ۱۸ بهمن ۱۳۹۳

      مثل اینکه اجازه از بالا صادر شده !
      منتظر اجازه شما بودند ممنون که اطلاع رسانی کردید
      تا قبل از وجود شما همیشه میگفتیم وینفون بهتر از اندروید هست ...
      تا قبل از امثال شما مایکروسافت جای بهتری به نظر میرسید!!
      ما هم حاضریم به جای اندروید دزدی شاهد رقابت سالمتر ios با وینفون باشیم...

      • Divan Greedy
        Divan Greedy | ۱۸ بهمن ۱۳۹۳

        معلومه کی رو بعد از کنفرانس مایکروسافت انگار اتیش زده بودن که نمی دونست دیگه چه بهونه ای بیاره / اندرویید دزدی ؟؟ نه خوبی همه ی قابلتی های ios 7 و 8 از اندرویید کپی شده ، شما ها دیگه کی هستید

        • mohammadmj
          mohammadmj | ۱۸ بهمن ۱۳۹۳

          سینه چاکان اپل

      • محمّد
        محمّد | ۱۸ بهمن ۱۳۹۳

        واقعا خنده دار حرف میزنی
        ویجت و نوتیفیکیشن سنتر مال اندروید بوده حالا توی آی او اس هم هست
        چرا؟
        چون یه چیز به درد بخوره
        مخصوصا نوتیف سنتر
        اگه به حرف شما باشه موتورولا باید فقط گوشی میزد
        وقتی یک نوآوری به درد بخور باشه همه میتونن ازش استفاده کنن
        مهم اینه کی بهتر ازش استفاده کنه.

      • opda511
        opda511 | ۱۸ بهمن ۱۳۹۳

        تو دسکتاپ حرف اول را ویندوز میزنه و تو موبایل حرف اول رو اندروید ...حالا اپل کجاست ؟
        اپل فقط با قالب کردن یک گوشی 250 دلاری به مبلغ بالای 700 مشخصه که میتونه 18 میلیارد سود کنه اونم با گرون فروشی والا همه میدونن اپل در اون حدی که میگن بالاتر از اندروید و ویندوز نیست در شرایطی پایین تر یا مساوی و شاید در بعضی موارد بهتر ... والا بهترین هیچوقت نیست و این بهترین فقط توهمی هست که طرفدارای متعصبش دارن و اگر چرخش هوم اسکرین و ان اف سی خلاقیته که من دیگه حرفی ندارم (از روی سهم از بازار میشه قضاوت کرد)

    • Hassan
      Hassan | ۱۸ بهمن ۱۳۹۳

      دیوان جان من با نظر شما موافق نیستم ویندوزفون باید یه سری چیزای انحصاری برای خودش داشته باشه اگه قرار باشه تمام انحصاری های این سیستم عامل برای بقیه فلت فرم ها عرضه بشه دیگه کسی رقبت نمیکنه بیاد طرفش. مثلا الان که کورتا نا به ویندوز 10 اومده وقتی کاربرا با اون کار کنن وسوسه میشن اون رو روی گوشی هم امتحان کنن و این یعنی ایجاد انگیزه برای ورود به این فلت فرم و جذب افراد جدید ولی اگه کورتانا برای آی او اس و اندروید عرضه بشه انگیزه ای وجود نخواهد داشت

      • Divan Greedy
        Divan Greedy | ۱۸ بهمن ۱۳۹۳

        من جور دیگه فکر می کنم من به خاطر کورتانا سمت ویندوز فون نرفتم به خاطر محیط مترو و عکس های پشت زمینه و ... رفتم که یه محیط کاملن جدا از اندرویید و ios داره ، به خاطر بازی های مایکروسافت استدیو مثل halo , age of empire و ... و یا یکپارچگیش با one drive بعدش اگرم کورتانا برای سیستم عامل های دیگه بره باز تجربه ویندوز فون رو نداره مثلن Google now برای ios هستش ، در ضمن تا اون موقع چیزهای انحصاری بیشتری وارد ویندوز فون می شه

    • Sir Mehdi Ive
      Sir Mehdi Ive | ۱۸ بهمن ۱۳۹۳

      واقعا الان کورتانا بهترین و کاملترین دستیار دیجیتالیه،فکر نکنم کسی که خیلی به اپل یا محصولات گوگل هم متعصب باشه اینو انکار کنه،واقعا همه چیزش از رقبا بهتره

مطالب پیشنهادی