ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در پس ذهن طراح ارشد هوآوی، Joonsuh Kim چه می گذرد؟

مهم نیست به کدام نقطه از جهان بنگرید؛ برای سازندگان، رشد در بازار تلفن های هوشمند به دلیل رقابلت هایی بسیار تنگاتنگ سخت شده است. در نگاه اول اینگونه به نظر می رسد که مشخصات ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ | ۲۲:۰۰

مهم نیست به کدام نقطه از جهان بنگرید؛ برای سازندگان، رشد در بازار تلفن های هوشمند به دلیل رقابلت هایی بسیار تنگاتنگ سخت شده است. در نگاه اول اینگونه به نظر می رسد که مشخصات و اجزای داخلی یک تلفن هوشمند هستند که باعث فروش این دسته از محصولات می شوند و همین باعث می گردد تا از بحث طراحی غافل شویم.

آقای Joonsuh Kim، مسئول و مدیر بخش طراحی تلفن های همراه هوآوی در خصوص دیدگاه شرکتش در زمینه طراحی به گفتگو با وب سایت Android Authority پرداخته است. وی از شروع فعالیت های این شرکت گفته و نقشه ی راه آینده آن را ترسیم می کند.

کیم صرفا مسئول طراحی نیست، او به هر چیزی که شرکتش تولید می کند و می فروشد نگاهی عمیق می اندازد. وی در اواخر سال ۲۰۱۲ به شرکت مذکور پیوست و در سمت یاد شده به کار مشغول شد. Kim در دهه ی گذشته در سامسونگ مشغول بود و بیشتر طراحی های که در تلفن های غول کره ای در انتهای دهه ی ۲۰۰۰ می دیدیم از زیر دست او رد شده بودند.

او کارشناسی ارشد خود در زمینه طراحی صنعتی را از موسسه ی Pratt در نیویورک دریافت کرده و دوره ی کارشناسی را نیز در دانشگاه Hongik واقع در سئول، کشور کره گذرانده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

دیدگاه

Huawei-Ascend-Mate-2-Phablet-Hands-on-AA-4

کیم در خصوص برنامه های هوآوی اینگونه سخن می گوید: «تا دو سال قبل بسیاری شاید به برنامه و دیدگاه های ما می خندیدند؛ پذیرش نگاه سطح پایینی که دیگران به ما می انداختند برایمان بسیار سخت بود، اما در نهایت همین ها بود که باعث شد تا تمام تلاش خود را در راه تغییراتی بزرگ قرار دهیم.»

هوآوی همواره در تلاش بوده تا محصولاتی خلق کند که نه تنها کاربر حین استفاده از آن راضی بوده و از طراحی و کارایی اش لذت ببرد، بلکه بتواند آن را با قیمتی مناسب به دست آورد. مدیران این شرکت به این طرز فکر خود نام «ارزش واقعی» داده اند و به احتمال زیاد از این پس چنین شعاری را زیاد از سویشان خواهیم شنید.

الهام گیری

MBB-M2M-4G-5G-Huawei-2015-Carrier-Signal-1

اگر بخواهیم هوآوی را به ساده ترین شکل تعریف کنیم، آنها شرکتی هستند که می خواهند عرضه ای جهانی را بدون کوچک ترین مشکلی تجربه کنند و تمام تلاششان را در این راه نهاده اند. اهالی این کمپانی تمایلی به این ندارند که با عنوان سازنده ای از کشور چین به جهانیان معرفی گردند. این موضوع به معنی آن نیست که از چینی بودن خود شرمسارند، بلکه می خواهند خود را به عنوان محصولی با کیفیت از کشور اژدهای سرخ به سراسر دنیا بشناسانند.

برای دستیابی به این مهم، هوآوی دفاتری در سراسر جهان تاسیس کرده تا بتواند از قومیت های مختلف و علایقشان تاثیراتی را دریافت کرده و آنها را در طراحی هایش اعمال نماید. آنها دفترهایی در کشور های چین، کره، اروپای غربی و برخی کشور های در حال توسعه برای همین امر بنا کردند.

اگر به سراغ سهم این شرکت در بازار اسمارت فون ها برویم می بینیم که آنها تقریبا در ایالات متحده ناشناخته هستند، این در حالیست که اهالی شنژن (مقر اصلی هوآوی در این شهر واقع شده است) با بسیاری از سرویس دهندگان مخابراتی این کشور قرارداد دارند.

Huawei-MBB-LTE-5G-IoT-2015-2

دوستان چینی دفتری بسیار با شکوه در شهر پاریس دارند که از آن به عنوان «مرکز طراحی های زیبا» یاد می کنند، مدیران این دفتر به شکل دائم با صنایعی که در زمینه مد فعالیت دارند در خصوص طراحی های صنعتی خود مشورت می کنند. همانگونه که اطلاع دارید از پاریس به عنوان «مرکز مد جهان» یاد می شود.

کیم در خصوص الهام گیری اش در طراحی سری P این شرکت اینگونه نظر می دهد: «زمانی که در خیابان ایستاده اید و ماشینی در حال رد شدن است، تنها با گوشه چشمی قادر به تشخیص این موضوع هستید که آیا ماشین مذکور از برند BMW بود یا مرسدس؛ این همان کاریست که ما قصد داریم در طراحی محصولات هوآوی انجام دهیم.»

او همچنین در ادامه می گوید که امروزه بسیاری از کمپانی ها رو به استفاده از فلز آورده و این فراورده را در طراحی محصولاتشان به کار می گیرند. وارد کردن اجزای جدید به طراحی مهم است اما آنها همچنان در این فکرند که با پلاستیک چه نوآوری های دیگری می توان داشت.

هوآوی برای خط تولید محصولات سطح بالایش از رنگ هایی خنثی بهره می گیرد - چیزی که کاربران را به سوی خود جلب کند - هرچند که همچنان وجود خود را فریاد می زنند. این شرکت می خواهد با کاربرانش رابطه برقرار کند، ایجاد رابطه ای احساسی که در نهایت باعث «برند-خواهی» در کاربر می گردد همان چیزیست که کمپانی مورد بحث به آن نیاز دارد و در نهایت باعث رشد سریعترش نیز خواهد شد.

ارزش واقعی

Huawei-Ascend-Mate-7-Beautiful

همانگونه که اشاره کردیم، هوآوی در تلاش است تا ایده ی «ارزش واقعی» را در خصوص تلفن های همراهش پیاده سازی نماید. در این ایده تلاش می شود که موبایل های بسیار زیبا و کارآمد در کنار قیمتی پایین به کاربران عرضه گردد. چینی ها تلاش نمی کنند تا بهترین موبایل حاضر در بازار را از لحاظ امکانات سخت افزاری بسازند.

زمانی که از کیم سوال شد هوآوی در خصوص ورود اپل به کشور چین و احاطه اش بر بازار این کشور چه برنامه ای دارد؟ وی اینگونه پاسخ داد: «هوآوی شرکتی نیست که صرفا در زمینه تلفن های ارزان قیمت فعالیت کند، ما تحقیقات بسیاری را به سرانجام می رسانیم تا بتوانیم بهترین محصول از لحاظ کیفیتی و تجربه کاربری را در اختیار مشتریانمان قرار دهیم. اما اگر با شرکتی مانند اپل که در زمینه تولید محصولاتی با کیفیت فعالیت دارد، به شکل مستقیم به رقابت بپردازیم، مشخص است که بازنده ی میدان خواهیم بود. سوال اصلی اینجاست که مشتریان در هر بازه ی قیمتی، انتظار چه کیفیتی را دارند؟ این همان سوالیست که ما گاها از خود می پرسیم.»

این نوع از طرز فکر همان چیزیست که هوآوی را از سایر تولید کنندگان بازار متمایز می کند. آنها به اندازه ی اپل یا سامسونگ از مشتری انتظار پرداخت ندارند و از سویی به شکلی کامل به انتظارات مشتریان گوش فرا می دهند. آنها کوشیدند تا شکاف میان خود و مشتریان را با پایین آوردن قیمت دستگاه های یشان پر کنند و همین نکته است که باعث می گردد در آینده این شرکت حضوری پر رنگ تر در سطح جهانی را تجربه نماید.

آینده ی هوآوی

Internet-of-Things-IoT-Huawei-Zigbee-Connected-Cloud-City-1

جدا از فروش آنلاین محصولات و ارزش واقعی که در موردش برایتان گفتیم، کمپانی یاد شده در تلاش است تا در پرچمدارانش از زبان طراحی ابداعی خود بهره گیرد. کیم می گوید آنها قصد دارند از نام Huawei در تلفن هایی استفاده نمایند که جز محصولات برتر این شرکت هستند و از سوی دیگر، Honor زمانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت که موبایلی برای افراد جوان تر و کم سن و سال تر ساخته می شود و تلفن هایی هستند که قابلیت هایشان به سطوح بالا نخواهد رسید. کیم عقیده دارد دسته دوم از موبایل هایی که ذکر شد ارزان تر خواهند بود اما این مطلب به معنی ناکارآمدی یشان نیست و نباید دست کم گرفته شوند.

Huawei-Honor-6-Plus-48

هوآوی قصد دارد تا به شکلی جداگانه این ۲ برند را به جلو براند تا باعث رقابت و گیج شدن مشتریان در خصوص برتری آنها به یکدیگر نشود. هر دوی این برند ها از طراحی، امکانات و قیمت متفاوت بهره خواهند گرفت.

کمپانی یاد شده با ایده ی «ارزش واقعی» اش در حال شکل دهی خود است و به دستاوردهایی بزرگ تر می اندیشد. در سال ۲۰۱۴ فروش جهانی محصولاتی با برند Honor از یک میلیون به ۲۰ میلیون دستگاه ارتقا یافت و به شکل کلی نیز این شرکت در سالی که گذشت رشدی ۳۳ درصدی را تجربه نمود. همانگونه که از آمار مشخص است، هوآوی در مسیر درست در حال قدم برداشتن است و کیم نیز ادعا میکند که با سطح استاندارد کیفیتی بالایی که این شرکت در حال دنبال نمودنش است، قادر خواهند بود به زودی در بازار های ایالات متحده و سایر نقاط جهان مورد قبول مشتریان واقع گردند و در آینده ای نزدیک در جایگاه بازیگری بزرگ در حوزه تلفن های هوشمند به تاخت و تاز خواهند پرداخت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • Xperia_Sola
    Xperia_Sola | ۲۱ بهمن ۱۳۹۳

    فقط یه چیزی از هووآوی تو ذهنم باقی مونده اونم اینه که سخت افزار به نسبت خوب و طراحی تقریبا خوب اما پشتیبانی فوق العاده ضعیف و رام پر از اشکال

  • behzadasg2
    behzadasg2 | ۲۱ بهمن ۱۳۹۳

    دوستان سامسونگ و اپل و ال جی و سونی برای هر امکان سخت افزاری و نرم افزاری که در گوشیشون استفاده کنند پول خرج کردند. یا ابداع خودشون بوده (که هزینه صرف تحقیقات شده) و یا حق استفاده اش را خریده اند . کمپانی هایی مانند هواوی با کپی برداری و فروش ارزان (چون همیشه کپی ارزانتر از ابداع است!) در واقع بازار رو خراب می کنند (خودشون اسمشو می ذارن ارزش واقعی !!!) . خیلی خنده داره . خیلی مونده تا چینی ها از طرز فکر های جهان سومیشون خارج بشوند

  • مهدی
    مهدی | ۲۱ بهمن ۱۳۹۳

    «تا دو سال قبل بسیاری شاید به برنامه و دیدگاه های ما می خندیدند؛ پذیرش نگاه سطح پایینی که دیگران به ما می انداختند برایمان بسیار سخت بود، اما در نهایت همین ها بود که باعث شد تا تمام تلاش خود را در راه تغییراتی بزرگ قرار دهیم.»

    خیلی جمله درس آموزیه!!!
    اول هر کاری خنده داره ولی مهم آینده ترسیم شدشه. تو اول راهه شرکت اپل واسه تولید آیفون ، نوکیا اعتقادی به پیروزی آیفون در برابر گوشی های این شرکت نداشت ولی دیدین که ورود آیفون کل صنعت موبایل رو از بیخ متحول کرد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی