ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزارت ارتباطات با تصویب عوارض برای پیامک مخالف بوده است

همان طور که روز یکشنبه خبر دادیم، نمایندگان مجلس، اپراتورهای موبایل را به دریافت عوارض 10 ریالی بابت ارسال هر پیامک، موظف کردند. این مصوبه، با بازخورد منفی مشترکان موبایل و مخالفت برخی کارشناسان و ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۵ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۵:۰۰

همان طور که روز یکشنبه خبر دادیم، نمایندگان مجلس، اپراتورهای موبایل را به دریافت عوارض 10 ریالی بابت ارسال هر پیامک، موظف کردند. این مصوبه، با بازخورد منفی مشترکان موبایل و مخالفت برخی کارشناسان و متخصصان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات روبرو شد.

در این بین، معاون پارلمان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از مخالفت این وزارتخانه با تصویب عوارض 10 ریالی پیام کوتاه خبر داده است.

مرتضی براری، معاون امور مجلس وزارت ارتباطات درباره این مصوبه اظهار کرد: با وجود سعی و تلاش بسیار وزارتخانه برای قانع کردن نمایندگان مجلس شورای اسلامی در افزایش ندادن تعرفه پیامک تلفن همراه، نمایندگان با این مصوبه موافقت کردند.

وی افزود: این تصمیم از سوی کمیسیون تلفیق در صحن علنی مطرح گردید تا از محل این درآمد که قرار است به خزانه دولت واریز گردد، به سازمان بهزیستی و کمیته امداد کمک شود. نظر این کمیسیون برای افزایش نرخ پیام کوتاه با مخالفت نماینده دولت و وزارت ارتباطات همراه بود اما در نهایت نمایندگان مجلس به این طرح رای مثبت داده و آن را به تصویب رساندند.

در ادامه همراه دیجیاتو بمانید.

معاون پارلمانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: افزایش تعرفه پیامک، خلع سلاح این خدمت در رقابت با شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های پیام رسان موبایل است. در شرایطی که روز به روز بر تعداد استفاده کنندگان از شبکه های موبایلی خارجی همچون وایبر و واتس اپ افزوده می شود، بالابردن نرخ پیام کوتاه، مشترکان را به سمت استفاده بیشتر از این ابزارهای ارتباطی خارجی سوق می دهد که از نظر ما این اصلا به صلاح نیست.

براری اضافه کرد: نباید با مکانیزم هایی چون گران کردن تعرفه خدمات SMS به مغلوب شدن این خدمت در برابر برنامه های ارتباطی و شبکه های اجتماعی دامن بزنیم. در میدان رقابت موجود بین پیامک و ابزارهایی مانند وایبر و واتس اپ، سرویس پیام کوتاه شکست خورده است.

وی درباره پیامدهای این مصوبه و رقابت مذکور توضیح داد: با ورود ابزارهای موبایل همچون وایبر، روزانه شاهد کاهش و افت درآمد اپراتورهای تلفن همراه از محل پیامک هستیم و این تصمیم مجلس قطعا، درآمد شرکت های یاده شده از این سرویس را کاهش خواهد داد.

معاون وزیر ارتباطات به دیگر آثار سوء تصویب این عوارض اشاره کرد و گفت: افزایش نرخ پیامک علاوه بر کاهش درآمد اپراتورهای موبایل، افزایش هزینه های سبد خانوار را به همراه خواهد داشت که با سیاست های مد نظر وزرات ارتباطات برای کاهش هزینه های خدمات ارتباطی، تناقض و مغایرت دارد.

بنابر مصوبه روز یکشنبه 3 بهمن، مجلس شورای اسلامی، از ابتدای سال 1394 اپراتورهای تلفن همراه موظف هستند، علاوه بر دریافت تعرفه ارسال پیامک، 10 ریال (معادل 1 تومان) اضافه از استفاده کنندگان سرویس مذکور دریافت کنند.

بدین ترتیب نرخ پیامک اپراتورهای تلفن همراه در سال 94 به شرح زیر خواهد بود:

همراه اول

دائمی:   فارسی ۹۹ ریال – انگلیسی ۲۳۲ ریال

اعتباری: فارسی ۱۱۶ ریال – انگلیسی ۲۷۴ ریال

ایرانسل

دائمی: فارسی ۹۹ ریال – انگلیسی ۱۷۰ ریال

اعتباری: فارسی ۱۱۵ ریال – انگلیسی ۲۰۹ ریال

پیام رسان اعتباری: ۱۱۰ ریال

پیام رسان دائمی: فارسی ۹۹ ریال – انگلیسی ۱۱۰ ریال

رایتل

دائمی اعتباری و دیتا: فارسی ۹۹ ریال – انگلیسی ۲۳۰ ریال

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • reza
    reza | ۶ اسفند ۱۳۹۳

    واقعا این خدمت تقریبا رایگانه برای اپراتورها همین قیمت فعلیشم زیاده چه برسه به افزایش واقعا مسخره اس ب بهانه کمیته امداد و اینا زشته بخدا من ک شاید ماهی دو سه تا پیام بفرستم اما کلا کار خوبی نیست افزایش

  • سبحان
    سبحان | ۵ اسفند ۱۳۹۳

    "دو پاراگراف ناسزا"

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی