ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پیش داوری ممنوع؛ HTC One M9 تو را می خواند

HTC تا کنون تمام تلاشش را کرده تا پرچمدار جدیدش را سورپرایز نگه دارد اما گویا شرایط بر وفق مراد آن ها پیش نرفته است. تصویر بالا به احتمال قریب به یقین، HTC One M9 ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۷ اسفند ۱۳۹۳ | ۲۱:۰۰

HTC تا کنون تمام تلاشش را کرده تا پرچمدار جدیدش را سورپرایز نگه دارد اما گویا شرایط بر وفق مراد آن ها پیش نرفته است. تصویر بالا به احتمال قریب به یقین، HTC One M9 است؛ پرچمداری که انتظار می رود موفقیت های نسل پیشین خود را تکرار کند.

عکس One M9 در رنگ های نقره ای و طلایی لو رفته است. عکس هایی که نشان می دهد این دستگاه کاملاً شبیه One M8 است.

واکنش کاربران به این تصاویر دو قطبی بوده است: عده ای آن را دوست داشته اند و خوشحالند از این که تلفن جدید، همچنان خوب و با کیفیت است، عده ای هم از فقدان خلاقیت HTC شاکی شده اند. با این وجود، این نظرات پیش داوری هستند و نباید از روی ظاهر One M9 در موردش قضاوت کنیم. قسمت جالب ماجرا این است که با وجود برخی لو رفتن ها، قابلیت های کلیدی پرچمدار بعدی HTC هنوز ناشناخته باقی مانده است.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

به نظر می رسد همه تصویر این دستگاه را دیده باشند اما افراد کمی توانسته اند با آن کار کنند. این تلفن به زودی در MWC رونمایی می شود و بالاخره می توانیم One M9 را در دست بگیریم، اما واقعاً مشخص نیست که دقیقاً چه خلاقیتی به جز بهبود سخت افزار و دوربین و این موارد در آن وجود دارد.

اسپیکرهای BoomSound سر جایشان هستند که حالا از صدای Dolby Surround هم پشتیبانی می کنند. به نظر می رسد دوربین اصلی آن به 20 مگاپیکسلی ارتقا پیدا کرده و در دوربین جلو هم از دوربین اولتراپیکسل HTC استفاده شده است. دوربین اولترا پیکسل در دوربین اصلی عملکرد بسیار خوبی از خودش ارائه کرده و با انتقال آن به دوربین جلو، این دستگاه می تواند در ثبت خودنگاره از دیگر موبایل ها پیشی بگیرد.

onem9b2.0 (Copy)2

نویسنده وبسایت The Verge در صحبتی که اخیرا با درو بمفورد (Drew Bamford)، سرپرست طراحی HTC در CES داشت، از او درباره پرچمدار بعدیشان پرسید. بمفورد اشاره کرد که پرچمدار 2015 آن ها، بیشتر محصولی تکاملی خواهد بود تا انقلابی. آن زمان خیلی واضح نبود اما حالا که اطلاعات بیشتری از One M9 داریم، گفته رئیس بخش طراحی HTC را بهتر درک می کنیم.

سوال اینجاست که HTC باید کدام مشکلات One M8 را برطرف کند؟ آیا آنقدر محصول کاملی ساخته که فقط نیاز به تکامل و بهبود داشته باشد و تغییرات عمده ای نکند؟ One M8 از سه مشکل اصلی رنج می برد: دوربین متوسط، بدنه ای که به راحتی روی سطوح لیز می خورد و یک سری مشکلات نرم افزاری در رابط کاربری Sense.

چیزی که HTC نیازی به تغییر آن ندارد، ظاهر دستگاه است. سری One که از M7 شروع شد، تا کنون از زبان طراحی یکسانی با بدنه آلومینیومی یک تکه بهره می برد که واقعاً زیباست. این طراحی که جوایز بسیاری را نیز برنده شده، از همان زمان، مدام تکرار شده چون واقعاً خوب است. اگر سری به اپل بزنیم، متوجه می شویم که طراحی مک بوک ایر از سال 2010 تا به حال تغییر نکرده و هیچ کس هم از این بابت ناراحت نیست. HTC هم شایسته چنین موقعیتی است.

بگذارید شما را راحت کنیم، HTC در One M8 به قدری تلفن هوشمند کاملی ساخت که حالا بهبود آن برایش سخت است؛ الان وقت تکامل و بهبود نوآوری های قبلی است.

onem9444.0 (Copy)0

 

آنچه که سرنوشت One M9 را رقم می زند، در یک کلام دوربین آن است. البته نمی توان گفت که دوربین به طور کلی عامل پیروزی یک شرکت است، چون برای نوکیا نشد. اما از آنجا که HTC توانست در One M8، دستگاه کم نقصی بسازد، حال یک دوربین قوی کافیست تا موفقیت M9، نسبت به پرچمدار قبلی دو چندان شود. در این میان، جا دارد به دوربین آیفون اشاره کنیم که به خاطر کیفیت خوب، سرعت بالا و سادگی در استفاده، بسیار در میان کاربران رایج شده و تمام شبکه های اجتماعی را به تسخیر خود در آورده است.

تصاویر زیادی در اینستاگرام، واتساپ و ... رد و بدل می شود و در این میان، جای یک دوربین خوب خالی است. اگر HTC دوربین One M9 را تقویت کند (بالا بودن عدد مگاپیکسل نقش تعیین کننده ای دارد)، از عملکردش با عنوان ادامه یک موفقیت اثبات شده یاد می شود و اگر نه، ظاهر تکراری این پرچمدار بلای جان HTC می شود و به عنوان سمبل شکست این شرکت جا می افتد.

مشخصات سخت افزاری و مبانی زیبایی شناسی در کنار هم تجربه کاربری را می سازند که موفقیت را تضمین می کنند. تلفن های زیبا، کاربران را جذب می کنند اما تجربه کاربری غنی است که کاربران را وفادار می کند. HTC در قسمت زیبایی و ارگونومی امتحان خودش را پس داده و حالا وقتش است که سطح تجربه کاربری را در رابط Sense بالا ببرد تا کاربران بتوانند به سرعت و به راحتی با دستگاه تعامل داشته باشند.

اگرچه HTC One M9 لو رفته است، اما ویژگی های مهمش هنوز لو نرفته اند، چون نمی توانند. تنها با در دست گرفتن آن می تواند پی برد HTC چه تجربه کاربری را برای ما تدارک دیده است. فقط تصور کنید یک One M8 با دوربین 20 مگاپیکسلی چه قدر می تواند فوق العاده باشد؛ این می تواند فقط بخشی از سورپرایز HTC باشد. بهتر است صبر کنیم و به One M9 فرصتی بدهیم تا شگفت زده مان کند. به نظر شما چه چیزی زیر این تکه آلومینیوم سرد و زیبا نهفته است؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (27 مورد)
  • امیر
    امیر | ۱۴ فروردین ۱۳۹۴

    عالیه یعنی حرف نداره

  • حاج امیر
    حاج امیر | ۹ اسفند ۱۳۹۳

    مگه ایران خودروعه که ما را میخواند؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی