ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هدست واقعیت مجازی HTC با همکاری Valve معرفی شد

دقایقی پیش، HTC در کنفرانس خود از Vive، تکنولوژی واقعیت مجازی خود که با همکاری شرکت بازی سازی خوش آوازه Valve، تولید شده پرده برداشت. پیتر چو، مدیرعامل این کمپانی بزرگ تولید کننده موبایل، HTC ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۹:۱۴

دقایقی پیش، HTC در کنفرانس خود از Vive، تکنولوژی واقعیت مجازی خود که با همکاری شرکت بازی سازی خوش آوازه Valve، تولید شده پرده برداشت.

پیتر چو، مدیرعامل این کمپانی بزرگ تولید کننده موبایل، HTC Vive را اینگونه معرفی می کند: "ما معتقدیم که واقعیت مجازی، به طور کلی شیوه تعامل ما با دنیا را تغییر خواهد داد. واقعیت مجازی برای تمام دنیا به تکنولوژی اصلی بدل خواهد گشت."

اما این هدست چه چیزهایی در اختیار ما می گذارد؟ چو پاسخ می دهد: "مشاهده کنسرت ها به صورت زنده، فراگیری تاریخ، زنده کردن خاطرات."

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

و این ها تنها بخشی از فعالیت های مرتبط هستند. فضای هدست های واقعیت مجازی حالا یک رقیب قدرتمند دیگر هم به خود می بیند: Valve.

این کمپانی، هفته پیش اعلام کرد که به زودی از هدست واقعیت مجازی خود در کنفرانس بازی سازان سان فرانسیسکو رونمایی خواهد کرد. این شرکت دو روز دیگر، ساعت 3 بعد از ظهر به وقت سان فرانسیسکو کنفرانسی مهم خواهد داشت و پس از آن هم نوبت به انویدیا خواهد رسید.

B_BbshEU0AEouX5.0.0

نرخ بروزرسانی برای وایو، 90 هرتز بر ثانیه است و طبق ادعای HTC، تنها دستگاهی که می تواند به صورت 360 درجه تصویر را در برابر چشم مخاطب قرار دهد همین Vive است. این دستگاه به قدری سبک طراحی شده که اگر برای چند ساعت بخواهید آن را روی سر خود بگذارید، با مشکلی مواجه نخواهید شد.

همچنین، کنترلرهای بدون سیم هم با این دستگاه تعامل برقرار می کنند تا اولین فعالیت این دستگاه، یعنی بازی های ویدیویی به خوبی انجام پذیر باشد. علاوه بر بازی، این دستگاه فعالیت های دیگری هم ارائه می دهد. برای مثال، HTC با لاینزگیت، گوگل و HBO وارد مذاکره شده تا محتوای بیشتری در اختیار مشتریان اش قرار دهد.

گفته شده که Valve بالاخره می خواهد از Half-Life 3 در کنار هدست واقعیت مجازی اش رونمایی کند. از سوی دیگر، مدیرعامل انویدیا وعده محصولی انقلابی داده است. محصولی که 5 سال در دست تولید بوده و می خواهد شیوه بازی کردن را برای همیشه تغییر دهد.

کیت توسعه Vive از بهار 2015 در دسترس توسعه دهندگان قرار خواهد گرفت و دست آخر، کاربران می توانند محصول مشترک HTC و Valve را اواخر سال جاری تجربه کنند.

اخبار مربوط به نمایشگاه MWC 2015 را در اینجا دنبال کنید

taxiyab

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۱۰ اسفند ۱۳۹۳

    خیلی جالبه

  • mohammadmj
    mohammadmj | ۱۰ اسفند ۱۳۹۳

    کلا همه شرکت یه دوره آموزش طراحی و زیبا اندیشی پیش htc برند

  • آرش
    آرش | ۱۰ اسفند ۱۳۹۳

    کنفرانس سامسونگ به طور زنده از شبکه یوتیوبش پخش میشه

  • Envy
    Envy | ۱۰ اسفند ۱۳۹۳

    ای جانم Half-Life 3 ، بیا که عاشقانه دوستت داریم .
    valve و htc دوتا از بهترینها هستند ، چه شود.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی