ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دیگر آوای واکمن به گوش نمی رسد؛ سونی اپلیکیشن پخش موسیقی معروفش را جایگزین می کند

بعضی چیزها هستند که برای خود دیگر یک نماد محسوب می شوند. واکمن یکی از این موارد است. ظاهر این دستگاه به همان صورتی است که از روز نخست دیدیم، با این حال دیگر وجود ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۰:۳۱

بعضی چیزها هستند که برای خود دیگر یک نماد محسوب می شوند. واکمن یکی از این موارد است. ظاهر این دستگاه به همان صورتی است که از روز نخست دیدیم، با این حال دیگر وجود خارجی ندارد.

خود نام واکمن هم به قدری در حوزه موسیقی جا افتاده و شناخته شده است که در دوران قدیم، بسیاری از مردم، هر نوع دستگاه قابل حمل پخش موسیقی را با آن خطاب می کردند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این یکی از هوشمندانه ترین تلاش های سونی است که در حوزه بازاریابی صورت گرفته بود و به همین دلیل، علیرغم کم شدن روز افزون اقبال این دستگاه در میان کاربران، برند آن همچنان زنده ماند.

اگر به یاد داشته باشید، سونی در نمایشگاه CES که در ماه ژانویه برگزار گردید اعلام کرد که این شرکت قصد دارد واکمن را در قالب یک سخت افزار دیجیتالی جدید عرضه نماید.

البته باید بگوییم که بزرگ ترین و مهم ترین نکته در مورد این خبر آن بود که خرید این محصول جدید در حدود 1200 دلار برای کاربران آب می خورد.

در هر صورت، برند واکمن بخشی قابل توجه در چرخه حیات سونی به شمار می رفت و امروز در تمامی محصولات موبایل این کمپانی، نام آن را به عنوان اپلیکیشن پلیر موسیقی خواهید یافت.

حالا اما شرایط تغییر یافته و جدیدترین محصولاتی که از سوی این شرکت در MWC 2015 به نمایش در خواهند آمد دیگر دارای پلیر موسیقی با برند واکمن نیستند. در مقابل آیکن و برند یاد شده با یک اپلیکیشن موسیقی پیش فرض دیگر به نام Music جایگزین می شود.

علاوه بر این، به نظر می رسد که سونی قصد دارد این رویه را در مورد کلیه محصولاتی که در آینده ارائه خواهد کرد، در پیش بگیرد و حتی دستگاه هایی که Firmware شان قرار است به روز رسانی شوند هم دیگر دارای اپلیکیشنی به نام واکمن نخواهند بود.

براساس گزارشات، آن دسته از کارکنان سونی که در غرفه این کمپانی در کنگره جهانی موبایل حضور داشته اند تأیید کرده اند که Firmaware به روز رسانی شده تلفن های هوشمند سونی به آبنبات چوبی که در آینده وارد بازار خواهند شد فاقد اپلیکیشن واکمن بوده و در عوض همراه با اپ دیگری به نام Music ارائه می گردند.

در حال حاضر هنوز روشن نشده که چرا سونی تصمیم به انجام چنین کاری گرفته است یا اینکه چنین مسأله ای چه معنایی برای واکمن 1200 دلاری آن خواهد داشت.

نظر شما چیست؟ آیا سونی تصمیم درستی را اتخاذ نموده؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • sackboy
    sackboy | ۱۲ اسفند ۱۳۹۳

    با وجود این که سونی رو دوست دارم، ولی کار احمقانه ای بود!
    البته اگر تا چند وقت دیگه یه گوشی با برند واکمن تولید کنن می شه تا حدی قضیه رو توجیه کرد، ولی بازم سونی در شرایطی نیست که امکانات یه محصولشو کم کنه، تا یه محصول دیگش بدرخشه! چون اگه این کارو بکنه ممکنه محصول شرکتای دیگه بدرخشه!!
    این کارو شرکتی باید انجام بده که فروشش سر به فلک کشیده و داره با خودش رقابت می کنه، نه شرکتی که داره ضرر می ده.

  • saeed-nz
    saeed-nz | ۱۲ اسفند ۱۳۹۳

    واقعا کار خوبی میکنه اسم واکمنو برمیداره
    واقعا سونی داره با سیاست خوبی جلو میره ادم امیدوار میشه
    اگه یادتون باشه توی سونی اریکسونای قدیمی واکمن فقط روی سری w بود،اشتباه بود اوردن واکمن به همه گوشیا
    واکمن باید خاص بمونه روی سریه واکمن سونی دیگه حداکثر اسمشو رو پرچمدارایی که اسپیکر و هندزفری قوی دارن بزاره،حیفه اسم واکمن روی گوشیای میانرده به پایین که کیفیت صدا ندارن الکی خراب بشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی