ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواپیمای خورشیدی Solar Impulse 2 از فردا سفرش به دور دنیا را آغاز می کند

هواپیمای Solar Impulse 2 که حاصل تلاش مهندسین سوئیسی به حساب می آید و با کمک انرژی خورشیدی پرواز می کند قرار است از روز دوشنبه سفرش به دور دنیا را آغاز نماید. این پرواز در اصل ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۰

هواپیمای Solar Impulse 2 که حاصل تلاش مهندسین سوئیسی به حساب می آید و با کمک انرژی خورشیدی پرواز می کند قرار است از روز دوشنبه سفرش به دور دنیا را آغاز نماید.

این پرواز در اصل قرار بود یک ماه پیش شروع گردد ولی شرایط جوی مانع از انجامش شد و حالا در بامداد دوشنبه و در صورتیکه مجدداً آب و هوا مشکل ساز نشوند Solar Impulse 2 ماجراجویی خودش را شروع خواهد کرد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

سفر یاد شده برای هواپیمای مورد بحث پنج ماه به طول خواهد انجامید و در طی این بازه ی زمانی مسافتی برابر با ۳۵.۰۰۰ کیلومتر که تقسیم به ۱۲ مسافرت شده اند طی خواهد گشت.

Bertrand Piccard و André Borschberg دو خلبانی هستند که در کابین Solar Impulse 2 به صورت مشترک حضور خواهند داشت و آن را در طی پروزاهایی که مجموع زمانشان به ۵۰۰ ساعت خواهد رسید هدایت خواهند کرد.

تقریباً ۷۱ متر از سطح رویی هواپیمای مذکور با ۱۷۲۸۴ پانل خورشیدی پوشانده شده و این پانل ها وظیفه ی تامین انرژی مورد نیاز موتور را بر عهده دارند، همچنین در بال های آن نیز باتری هایی گنجانده شده که به ذخیره انرژی می پردازند و لذا Solar Impulse 2 در شب هم می تواند به پرواز خودش ادامه دهد.

خلبانان آن چندین سال است که بخشی از تیم توسعه اش بوده اند و در عین حال در کنار هم توانسته اند هشت رکورد منحصر به فرد پروازی را نیز به ثبت برسانند. یکی از این رکوردها مربوط می شود به اولین پرواز با هواپیمای متکی به انرژی خورشیدی برفراز ایالات متحده ی آمریکا، که در اصل در آن نسخه ی اول Solar Impulse مورد استفاده قرار گرفته بود.

Solar Impulse 2 سفر خودش را از شهر ابوظبی آغاز سپس در عمان به زمین می نشیند، بعد به هند، میانمار، چین، آمریکا، جنوب اروپا، شمال افریقا رفته و در نهایت مجدداً و در ماه جولای به ابوظبی باز می گردد.

پیشرفت این هواپیما در طی سفرش را می توانید از طریق این وب سایت دنبال کنید.

bertnard-tweet
یکی از خلبانان Solar Impulse 2 در توییتی می نویسد: من ۱۶ سال در رویای پروازی بدون نیاز به سوخت بوده ام. باورش برایم سخت است که تنها سه روز دیگر این پرواز واقعیت پیدا می کند.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۱۷ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود

  • عیسی
    عیسی | ۱۷ اسفند ۱۳۹۳

    اقا یه اعتراف کنم ....... من تو پستی از دیجیاتو گفته بودم ( کشور سویس فقط با تجارت ساعت زندست) که یکی از بچه ها گفت که نخیرم دارو هم صادر میکنه........ وقتی این مطلب رو خوندم فهمیدم این سویسی ها ادمای باهوشی هستن که کم کم دنیا رو تسخیر میکنن مخصوصا با دانشمندایی که دارن :)

  • AK_007
    AK_007 | ۱۷ اسفند ۱۳۹۳

    مربوط به پست های قبلتر
    دوستان عزیز با انگشت اصلا نمیشه کشید ولی همونطور که میبینید با اس پن به راحتی میشه کشید
    گلکسی نوت 4
    پس اشکال از صفحه نمایش گوشی نیست بلکه به خاطر پهن بودن انگشتان هست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی