ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مورد تمسخر واقع شدن مک بوک جدید اپل توسط تولید کنندگان کامپیوترهای شخصی

جدال مابین مک و کامپیوترهای شخصی همواره دیدنی بوده و به نظر می آید مجادله های مابین کاربران این دو دنیای جدا از هم نیز قرار نیست هرگز پایانی داشته باشد. اپل این روزها مشغول رونمایی ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۵:۵۶

جدال مابین مک و کامپیوترهای شخصی همواره دیدنی بوده و به نظر می آید مجادله های مابین کاربران این دو دنیای جدا از هم نیز قرار نیست هرگز پایانی داشته باشد. اپل این روزها مشغول رونمایی کردن و برگزاری مراسم معارفه ی مک بوکی تازه و فاقد هر نوع پورت USB با اندازه ی کامل بود و ظاهراً تولید کنندگان PC از همین فرصت استفاده نموده و کمپانی مورد بحث و تلاشش به منظور آماده شدن برای آینده را به تمسخر گرفته اند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

لنوو اولین کمپانی بود که به مک بوک جدید حمله ور شد و آن را عقب مانده از دنیای تکنولوژی دانست. شرکت چینی یاد شده تصویری را در اشتراک توییتر خودش منتشر نموده، که در آن یوگا پرو ۳، محصول سال ۲۰۱۴ و با ۱۲.۸ میلی متر ضخامت را با مک بوک رتینای ۱۲ اینچی و ۱۳.۱ میلی متری، مورد قیاس قرار می دهد.

البته آنچه که لنوو فراموش نموده تا به آن اشاره نماید. وزن محصولش در قیاس با نوت بوک کوپرتینویی هاست. یوگا پروی ۳ در مقایسه با دستاورد تازه ی اپل حدوداً ۲۸۱ گرم سنگین تر است. این سنگینی شاید حاصل نمایشگری با رزلوشن به مراتب بالاتر و یا پورت های USB استاندارد معمول باشد، که حداقل در روزگار کنونی بیش از آنچه کوپرتینویی ها ارائه کرده اند کاربرد دارند.

lenovo

کمی بعد دل نیز به پیروی از لنوو برخواست و در یک توییت دیگر اعلام کرد که Dell XPS ۱۳ نمایشگرش ۲ میلیون پیکسل بیشتر از صفحه نمایش های رتینای مک بوک ۱۲ اینچی دارد. این شرکت تلاش نکرد وزن و ضخامت لپ تاپی که در CES رونمایی شده بود را با نوت بوک تازه ی کوپرتینویی ها قیاس نماید.

محصول دل سنگین تر ولی نازک تر از مک بوک رتینای ۱۲ اینچی است و باز هم در عوض قدری اضافه وزن، کاربر می تواند دو پورت USB، یک پورت مینی دیسپلی و یک درگاه کارت حافظه ی SD در اختیار داشته باشد تا مجبور به خرید یک دانگل ۷۹ دلاری اضافه نگردد.

dell

آخرین فعال دنیای PC که اپل را مورد تمسخر قرار داد ایسوس بود. تایوانی ها ZenBook UX305 را از نظر ضخامت با مک بوک رتینای تازه وارد قیاس نمودند، سپس به قیمت بسیار پایین ترش اشاره کردند و دیگر حرفی از مجهز بودن آن به پورت های USB، پورت میکرو HDMI و درگاه کارت حافظه ی SD نزدند. البته ایسوس سخنی از نمایشگر ۱۳ اینچی محصولش که رزلوشن ۱۲۸۰ در ۱۰۸۰ را ارائه می کند هم به میان نیاورد.

asus

در این مقایسه ها چند نکته وجود دارد. اول اینکه فعالان دنیای کامپیوترهای شخصی تنها مزایا و برتری های خود را با رقیب مورد قیاس قرار می دهند، که البته این امری طبیعی در دنیای بازاریابی به حساب می آید. نکته ی دوم هم در اینجاست که هنوز یک لپ تاپ که بتواند به صورت همه جانبه بر مک بوک رتینای ۱۲ اینچی برتری یابد به تولید نرسیده، همه ی PC های مورد قیاس قرار گرفته دارای نقاط قوتی در مقایسه با همتای کوپرتینویی خود هستند، ولی هیچ یک از نظر باتری و یا ترک پد نمی توانند به رقیب پیروز آیند.

اگر چه نوت بوک های ساخته شده توسط بزرگان صنعت PC گستره ی متنوعی از پورت ها را به همراه دارند، اما اپل در دفاع از خودش می گوید او در جدیدترین لپ تاپش نمایی از آینده را به تصویر کشیده است. آینده ای که در آن لپ تاپها دیگر به هیچ سیم یا وسیله ای جانبی نیاز ندارند، مصرف پردازنده ها بسیار بهینه بوده و طول عمر باتری هم بیش از هر زمان دیگری است.

برنده ی این جدال مسلماً کسی جز کاربران نیستند که هر روز تکنولوژی هایی برتر و بهتر را در قالب محصولاتی ارزان تر تجربه خواهند نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (47 مورد)
  • Between the Rays
    Between the Rays | ۲۷ اسفند ۱۳۹۳

    like

  • علي
    علي | ۲۴ اسفند ۱۳۹۳

    سلام
    در برتري هاي اين محصول نسبت به رقبا در برخي موارد شكي نيست . ولي به نظر اينجانب همونطور كه در توليد اين گونه محصولات مهندسي ارزش شديدا مورد توجه هست . ما هم به عنوان خريداد هوشمند بايد به:

    - نيازهامون
    -بودجه
    -كارايي بر قيمت محصول

    توجه كنيم .ما بايد از رقابت توليد كننده ها براي رفع نيازهاي واقعيمون حداكثر استفاده رو بكنيم .نه اين كه يك مصرف كننده متعصب بي چون و چرا باشيم .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی