ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرفس ۳ ؛ تبلتی ۴۹۹ دلاری از مایکروسافت که می تواند نقش یک لپتاپ کامل ویندوزی را ایفا کند

مایکروسافت بار دیگر با گجتی جدید به دنیای سخت افزار باز گشته است. در حالی که پیش از این تنها کاربران نسخه Pro تبلت سرفس می توانستند از امکانات کامل سیستم عامل مایکروسافت استفاده نمایند، اکنون ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱۱ فروردین ۱۳۹۴ | ۲۲:۴۵

مایکروسافت بار دیگر با گجتی جدید به دنیای سخت افزار باز گشته است.

در حالی که پیش از این تنها کاربران نسخه Pro تبلت سرفس می توانستند از امکانات کامل سیستم عامل مایکروسافت استفاده نمایند، اکنون این محدودیت برداشته شده و کاربران سرفس ۳ می توانند از تبلت خود به جای یک لپتاپ کامل ویندوزی استفاده نمایند.

اگر شما از کروم، آیتونز، فتوشاپ و هزاران برنامه دیگر ویندوز استفاده می کنید، دیگر ویندوز RT و پردازنده ARM دست و پایتان را نخواهند بست، چرا که سرفس ۳ با یک نسخه کامل از ویندوز ۸.۱ عرضه می گردد و قدرت سخت افزاریش توسط پردازنده Atom از اینتل تامین می گردد.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا نگاهی بیندازیم به تبلت جدید مایکروسافت که با قیمت ۴۹۹ دلار قرار است به بازار عرضه شود.

surface3-2.0-w600

اولین موضوعی که در مورد سرفس ۳ به چشم می خورد، شباهت بسیار آن با مدل های قبلی این خانواده است. مایکروسافت به وضوح قصد دارد همچنان محصولی را تولید نماید که عملکرد آن چیزی بین لپتاپ و تبلت باشد. اما واقعیت این است که نتیجه کار بیشتر شبیه به تبلتی است که خیلی دلش می خواهد در نقش لپتاپ، ایفای نقش نماید.

در حالی که سرفس ۲ و سرفس RT از نمایشگری ۱۰.۶ اینچی بهره می بردند، مایکروسافت برای سرفس ۳، صفحه نمایشگری ۱۰.۸ اینچی را در نظر گرفته است. این نمایشگر نسبت تصویری ۳:۲ دارد و در عمل بسیار خوش دست تر است. می توان اینچنین گفت که این تغییر کوچک در ابعاد نمایشگر باعث شده تا استفاده از تبلت بسیار راحت تر گردد و تجربه ای مشابه با در دست گرفتن آیپد، در اختیار کاربران قرار گیرد.

kickstandpositions.0-w600

نکته غم انگیز در طراحی تبلت جدید مایکروسافت، نبود پایه قابل تنظیمی است که پیش از این در سرفس پرو ۳ شاهدش بودیم. پایه سرفس پرو ۳ عملکردی چند مرحله ای داشت و باعث می شد تا موقعیت ایده آل برای قرار گیری دستگاه بر روی پا، شکل بگیرد. اما این پایه سرفس ۳ از این موضوع بی بهره است و همین مورد استفاده از آن به عنوان یک لپتاپ را زیر سؤال می برد.

خوشبختانه ساختار کیبورد های مخصوص سرفس پرو ۳ برای دستگاه جدید نیز رعایت شده است. با استفاده از این ساختار شما می توانید بخش بالایی کیبورد را به پایین نمایشگر متصل کرده و با زاویه ای مطلوب، به تایپ کردن بپردازید.

6r8hdp_g.0-w600

یکی از موضوعاتی که تفاوت را برای سرفس پرو ۳ به همراه آورده بود، قلم فوق العاده ش بود. اکنون مایکروسافت این قلم را برای سرفس ۳ نیز عرضه کرده است. با استفاده از این قلم شما به راحتی می توانید بر روی صفحه نمایش، یادداشت های خود را وارد کنید و از امکاناتی ویژه ای که مایکروسافت برایتان در نظر گرفته است، لذت برید.

نکته جالب اینکه مایکروسافت اینبار قلم را به صورت پیش فرض در داخل جعبه قرار نداده است و شما در صورت تمایل باید Stylus این شرکت را به صورت جداگانه خریداری نمایید.

مدل پایه سرفس ۳ با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی 499 دلار قیمت دارد. حال اگر شما قلمی ۵۰ دلاری و کیبوردی ۱۳۰ دلاری را نیز برای آن تهیه کنید، در مجموع با هزینه ای ۶۸۰ دلاری روبرو خواهید شد. اگر این رقم را با قیمت آیپد ایر ۲ مقایسه کنیم، باید بگوییم که مایکروسافت تبلت جدید خود را با قیمتی رقابتی به بازار عرضه کرده است.

قلم ها و کیبورد های سرفس ۳ در رنگ های متفاوتی به بازار عرضه می شوند.
قلم ها و کیبورد های سرفس ۳ در رنگ های متفاوتی به بازار عرضه می شوند.

اگر از کاربران اندروید و یا ویندوز فون هستید، احتمالا از وجود پورت Micro USB در سرفس ۳ خوشحال خواهید شد. هرچند مایکروسافت هنوز مانند اپل به استفاده از USB Type-C روی نیاورده است، اما استفاده از Micro USB این مژده را می دهد که امکان شارژ کردن دستگاه با استفاده از شارژر موبایل برای کاربران مهیا است. شایان ذکر است که یک درگاه USB، پورت Mini Display و جایگاه مخصوص microSD از جمله دیگر قابلیت های ارتباطی این دستگاه به شمار می روند.

مدل ۵۹۹ دلاری سرفس ۳ از نانو سیم کارت نیز پشتیبانی می کند و به کاربر اجازه می دهد تا از اتصال LTE بر روی دستگاه خود، بهره مند گردد.

هر دو مدل سرفس ۳ به صورت رایگان به ویندوز ۱۰ بروز رسانی خواهند شد و خریداران می توانند از اشتراک یک ساله آفیس 365 نیز بهره مند گردد. این اشتراک امکان استفاده از تمام قابلیت های برنامه های آفیس را برای کاربران ممکن می سازد و همچنین ۱ ترابایت فضای OneDrive را در اختیار آنان قرار می دهد.

به نظر می رسد جامعه مخاطبین سرفس ۳، دانشجویان و افرادی باشد که به قدرت سخت افزاری بالا سرفس پرو ۳ نیازی ندارند. با این حال تعبیه ۴ گیگابایت رم در این دستگاه، سرعت بالایی را به آن بخشیده و امکان اجرای روان کار های روزمره را فراهم کرده است (هرچند باید به خاطر داشت که مدل پایه این تبلت با رمی ۲ گیگابایتی به بازار عرضه می شود).

در واقع قدرت سخت افزاری سرفس ۳ برای کارهایی همچون مرور صفحات وب و یا یادداشت برداری و مدیریت فایل ها کفایت می کند، اما اگر قصد دارید تا با برنامه هایی مانند فتوشاپ کار کنید و یا به ویرایش فیلم ها بپردازید، بهتر است به فکر گزینه هایی دیگر باشید.

هنوز نمی توان با اطمینان در مورد عمر باتری این دستگاه نظر داد، اما به گفته مایکروسافت سرفس ۳ می تواند به مدت ۱۰ ساعت به پخش ویدیو بپردازد.

surface3-7.0-w600

surface3-8.0-w600

surface3-9.0-w600

surface3-10.0-w600

surface3-12.0-w600

surface3-14.0-w600

surface3-15.0-w600

surface3-16.0-w600

surface3-17.0-w600

surface3-18.0-w600

surface3-6.0-w600

surface3-5.0-w600

surface3-4.0-w600

surface3-2.0-w600

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • mahdi
    mahdi | ۱۲ تیر ۱۳۹۴

    سلام.
    اقا این نیومده ایران؟؟

  • Alireza
    Alireza | ۱۲ فروردین ۱۳۹۴

    عمرا اگه بتونه نقش یک لپ تاپ رو داشته باشه ، با اون کیبورد مسخرش.

  • غلامرضا
    غلامرضا | ۱۲ فروردین ۱۳۹۴

    با سلام شرکت مایکروسافت باتولید این سرفیس عملا قدم گذاشته به دنیای برندها زیر لگوی ویندوز را حذف ولگوی شرکت را جایگزین نموده این یعنی تبدیل شدن به برندی خاص نظر شما چیست؟

  • Mr. Android
    Mr. Android | ۱۲ فروردین ۱۳۹۴

    پردازنده atom x7 در حال حاظر قدرتمند ترین پردازنده سری atom هستش . باعث خوشحالی هستش که ماکروسافت از این پردازنده استفاده کرده گرچه اگه gpu زیاد جالب نیست و در حد adreno 330 هستش چقدر خوب میشد اگر gpu نسل جدید پاور وی ار بودش. ویژگی فوق العادش همون سیستم عاملش یعنی ویندوز هستش در کل بد نیست ولی من بازم air2 یا تبلت انویدیا رو ترجیح میدم چون با توجه به پردازنده و gpu قرار نیست کاری فراتر از حد انتظار انجام بده . بازم بستگی به نیاز ها داره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی