ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رئیس رگولاتوری: رومینگ اینترنت 3G و 4G در کشور برقرار می شود

بیش از 10 ماه از اجرای طرح رومینگ ملی ( به اشتراک گذاری شبکه در اپراتورهای داخلی) می گذرد و مسئولان اپراتورها و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از اجرای آن تا بدین جای ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

بیش از 10 ماه از اجرای طرح رومینگ ملی ( به اشتراک گذاری شبکه در اپراتورهای داخلی) می گذرد و مسئولان اپراتورها و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از اجرای آن تا بدین جای کار ابراز رضایت می کنند.

هر چند در این طرح، مشترکان رایتل بیش از دیگر افراد، منفعت برده اند، اما کاربران دو اپراتور دیگر تلفن همراه در کشورمان نیز از اجرای رومینگ ملی بی نصیب نبوده اند.

اما نکته مهمی که قابل توجه بیشتر استفاده کنندگان از این طرح و کارشناسان امر بوده، این است که پروژه مذکور فعلا در بخش تماس و دیتای 2G عملیاتی شده و خبری از رومینگ اینترنت نسل سوم و چهارم موبایل نیست.

در ادامه همراه دیجیاتو بمانید.

همانطور که می دانید در طرح رومینگ، وقتی آنتن دهی اپراتور اصلی مشترک قطع شود و تلفن همراه کاربر در محدوده تحت پوشش شرکت مخابراتی دیگری باشد، اپراتور میزبان خدمات تفاهم شده را به مشترک مهمان ارائه می نماید.

بدین ترتیب هم اکنون اگر مشترک یکی از سه اپراتور موجود در کشور از محدوده آنتن دهی شرکت مخابراتی اش خارج گردد، می تواند به شبکه همراه اول یا ایرانسل متصل شده و بدون پرداخت هزینه اضافی از خدمات تماس و دیتای نسل دوم موبایل بهره مند گردد.

حالا رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با ابراز رضایت از اجرای طرح کشوری رومینگ ملی، از ورود این پروژه به بخش اینترنت 3G و 4G طی ماه های آینده خبر داده است.

علی اصغر عمیدیان، معاون وزیر ارتباطات، در مورد اجرای این طرح ظرف 10 ماه اخیر بیان کرد: در حال حاظر هیچ نقطه ای بدون حداقل یک سیگنال موبایل در کشور وجود ندارد، بدین معنی که در هر نقطه از کشور حداقل یک اپراتور موبایل آنتن دهی دارد و می تواند به مشترکان سرویس ارائه دهد.

او در مورد این پروژه مهم کشوری اظهار کرد: هدف از اجرای رومینگ ملی این بود که با کمک 3 اپراتور تلفن همراه پوشش کاملی در تمام کشور ایجاد شود.

رئیس رگولاتوری اضافه کرد: حالا نیز در هر جا که توان سیگنال ارسالی از سوی اپراتور اصلی افت کند و کمتر از میزان قابل قبول باشد، شبکه دریافتی مشترک به صورت اتوماتیک به سمت اپراتور با توان ارسالی قوی تر انتقال می یابد.

علی اصغر عمیدیان، با اشاره به پیشرفت‌ های این طرح با گذشت زمان، گفت: از زمان آغاز اجرای رومینگ ملی تا به نتیجه رسیدن این طرح، 6 ماه زمان صرف شد و به تدریج نیز وضعیت رومینگ ملی کامل‌تر خواهد شد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره آینده این طرح اعلام کرد: مراحل بعدی این پروژه عظیم کشوری، شامل رومینگ ملی اینترنت 3G و 4G، نیز در آینده اضافه خواهد شد.

در صورت اجرای رومینگ ملی اینترنت 3G و 4G، مشترکان در صورت انتقال به شبکه اپراتور میزبان، در صورت دریافت سیگنال شبکه نسل سوم و چهارم موبایل، می توانند از اینترنت پرسرعت استفاده نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • MOHAMAD
    MOHAMAD | ۱۷ مرداد ۱۳۹۴

    وای3gامدزدم تو اینترنت سرعت ۳gدر خارج را دیدم فکر کردم تو ایران هم بادهمون سرعته ینی۴۰مگابایت بر ثانیه بعد دیدم ۱۲۸کیلو بایت ینی همون ۱جی خارجی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی