ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

بلیزارد طی سه ماه، 3 میلیون کاربر World of Warcraft را از دست داد

World of Warcraft به شکل غیر قابل باوری پر طرفدار است و از سال 2004 که منتشر شد، تاکنون میلیون ها بازیکن داشته است. اما به هر حال، بازی ها هم دورانی دارند و جایگزین ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

World of Warcraft به شکل غیر قابل باوری پر طرفدار است و از سال 2004 که منتشر شد، تاکنون میلیون ها بازیکن داشته است. اما به هر حال، بازی ها هم دورانی دارند و جایگزین هایی برای شان پیدا می شود.

عنوان MMORPG شرکت بلیزارد دیگر مانند گذشته پرطرفدار نیست و در حال از دست دادن تعداد زیادی از کاربران خود است. اگر همین رویه ادامه پیدا کند احتمالا شاهد تصمیمات جدی از سوی بلیزارد در رابطه با این بازی خواهیم بود.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

طی سه ماه گذشته، بلیزارد یک چهارم کل بازیکنان و مشترکین ماهانه World of Warcraft را از دست داده. Activision Blizzard در طی فصل مالی گذشته 1.28 میلیارد دلار درآمد داشته اند. در ژانویه امسال، تعداد کاربران WoW در حدود 10 میلیون نفر اعلام شد و حالا این رقم به 7.1 میلیون رسیده است.

7 میلیون هنوز هم رقم شگفت انگیزی است اما 3 میلیون کاهش، برای یک سرویس معتادکننده آن هم تنها در طول سه ماه، رقم قابل توجهی محسوب می شود.

در سال 2011، تعداد کاربران World of Warcraft به 12.5 میلیون نفر رسید، 12.5 میلیون نفری که هر ماه 15 دلار روانه جیب های اکتیویژن بلیزارد می کردند.

کوتاکو در این رابطه می گوید، کیفیت بازی با افت خاصی مواجه نشده و دقیقا همان چیزی است که سال های پیش بوده، مسئله اینجاست که بازیکنان دیگر کار جدیدی برای انجام دادن در این بازی ندارند.

بلیزارد، توسعه دهنده بازی، بسته الحاقی Warlords of Draenor را در طی همین فصل منتشر کرد. در ابتدا همه چیز خوب به نظر می رسید. بازیکنان برای اینکه ببینند چه چیزی به بازی اضافه شده بازگشتند اما به محض اینکه متوجه شدند محتوای مناسبی در اختیارشان قرار نگرفته، دوباره بازی را رها کردند.

البته، سهامداران شرکت دلیلی برای نگرانی ندارند، چرا که ارزش سهام اکتیویژن بلیزارد با 5.22 درصد رشد، به 24.41 دلار رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (30 مورد)
  • نیما
    نیما | ۸ شهریور ۱۳۹۴

    همه ی بازی های شرکت بلیزارد خیلی خیلی اعتیاد آورن وارکرفت که شاهکارش بوده و کسی که بازی کنه نمیتونه ترکش کنه

  • AliPC
    AliPC | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

    یادش بخیر
    چه دورانی داشتیم تو گیم نت با این بازی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی