ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بررسی شیکسون؛ فروشگاهی اینترنتی برای کسانی که شیک می پوشند

شیک پوشی و تبعیت از مد روز، این روزها به دغدغه بسیاری از مردم تبدیل شده. اگر به جمع های دوستانه تان نگاه دقیقی بیندازید، مطمئنا چند نفر را خواهید یافت که برای پیروی از آخرین مد ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

شیک پوشی و تبعیت از مد روز، این روزها به دغدغه بسیاری از مردم تبدیل شده. اگر به جمع های دوستانه تان نگاه دقیقی بیندازید، مطمئنا چند نفر را خواهید یافت که برای پیروی از آخرین مد روز، ژورنال های تخصصی مد را زیر و رو می کنند و هر ماه برای خرید پوشاک و لوازم آرایشی جدید، کل شهر را زیر پا می گذارند.

مطمئنا تبعیت از مد روز، به خصوص در کشوری مثل ایران دردسرهای خاص خودش را دارد. شاید با وجود جستجوی فراوان، نتوانید برند مورد علاقه تان را در فروشگاه های سطح شهر پیدا کنید. اگر هم بر حسب اتفاق محصول مورد نظر را یافتید، شاید نتوانید در مورد اصل یا تقلبی بودن آن نظری بدهید.

اگر وقت ندارید که برای یافتن یک محصول خاص نصف شهر را زیر پا بگذارید، اخیرا فروشگاه های اینترنتی احداث شده اند تا بتوانید انواع پوشاک و زیورآلات را در آن سفارش بدهید تا بدون احتیاج به خروج از خانه، آنها را جلوی درب منازل خود تحویل بگیرید.

شیکسون یکی از اولین فروشگاه های اینترنتی ایرانی در این زمینه است که امکان خرید جدیدترین پوشاک و زیورآلات را برای کاربرانش فراهم نموده و به تازگی، مفتخر به کسب جایزه برترین فروشگاه اینترنتی از جشنواره تدکس 2015 در کیش شده است.

برای آشنایی بیشتر با امکانات و خدمات شیکسون، در ادامه با دیجیاتو همراه باشید. 

6

وبسایت شیکسون فعالیت خود را از سال 93 و با کسب نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صنعت، معدن و تجارت آغاز کرده و از آن زمان تاکنون، انواع پوشاک و زیورآلات زنانه و مردانه را به مشتریان خود ارائه می کند.

در صفحه اصلی شیکسون، به عنوان ویترین این فروشگاه اینترنتی، اسلایدشوی بزرگی از آخرین محصولات فروشگاه را ملاحظه می کنید. شیکسون در طراحی قالب، از فروشگاه های اینترنتی بزرگی همچون دیجی کالا الگو گرفته و چه از لحاظ قالب بندی و چه از لحاظ روند ثبت نام و خرید، تجربه ای کاملا مشابه با وبسایت یاد شده را ارائه می دهد.

رنگ غالب به کار رفته در طراحی رابط کاربری شیکسون، ارغوانی است که در روانشناسی رنگ ها به عنوان رنگی سلطنتی و اشرافی مطرح می گردد. با توجه به محتوای ارائه شده در شیکسون و هدف وبسایت، می توان این انتخاب رنگ را انتخابی به جا و مناسب توصیف نمود.

ترکیب این رنگ ارغوانی با رنگ های طوسی، مشکی و سفید، به شیکسون ظاهری مدرن و شیک بخشیده، هر چند که فونت به کار رفته در این رابط کاربری فونت چندان دلچسبی نیست و تا حدی از شکوه رابط کاربری کاسته است. ضمن اینکه بین فونت رابط کاربری و متون عادی  وبسایت نیز هماهنگی وجود ندارد و بر خلاف وبسایتی همچون دیجی کالا، هارمونی و قالب مشخصی برای طراحی بنرها در شیکسون در نظر گرفته نشده است.

7

در نوار قسمت بالای وبسایت، دسته بندی محصولات را شاهد هستید. کالاها در شیکسون به طور کلی برای خانم ها و آقایان تفکیک بندی شده اند و محصولاتی که در آن می یابید شامل پوشاک، کیف و کفش، زیورآلات، ساعت، عینک، ادکلن و اکسسوار از برندهای مطرح یا تولیدات داخل کشور هستند.

تنوع محصول در برخی دسته بندی ها (از جمله مانتوهای زنانه و پوشاک مردانه) بالاست و دستتان برای انتخاب در آن باز است. با این وجود در بخش هایی مثل ادکلن یا عینک، چنین تنوعی را نمی بینید و انتخاب های بسیار محدودی خواهید داشت.

با کلیک روی هر دسته بندی، به منوی نمایش محصولات موجود راهنمایی خواهید شد. مثلا با کلیک روی بخش پیراهن مردانه، جدیدترین پیراهن های اضافه شده به فروشگاه را ملاحظه می کنید و در سمت راست و قسمت فوقانی تصویر، به سبک دیجی کالا گزینه هایی برای محدود نمودن جستجو را خواهید یافت.

جستجوها را در وبسایت شیکسون می توان به رنج قیمتی، رنگ، جنس، برند و سایز محدود نمود و نمایش آنها را بر حسب قیمت، جدیدترین، محبوب ترین، تصادفی یا بر اساس میزان تخفیف در نظر گرفت. خوشبختانه سرعت جستجو و بارگذاری نتایج در شیکسون مناسب است و با وجود تصاویر با کیفیت، کمتر پیش می آید که با تأخیر در نمایش نتایج مواجه شوید.

8

برای خرید یا مشاهده محصول، پس از کلیک روی تصویر بندانگشتی به منوی مخصوص آن راهنمایی خواهید شد. در این منو میتوانید اطلاعات و توضیحات مربوط به محصول، شرایط گارانتی و تعویض، روش های شستشو و محصولات مشابه آن کالا را ملاحظه کنید. همچنین اگر کاربر شیکسون باشید، امکان نظرگذاری، افزودن به علاقه مندی ها و امتیازدهی به محصولات از جمله مواردی هستند که در اختیار خواهید داشت.

با وجود آیکون مقایسه، امکان مقایسه دو محصول با هم هنوز در وبسایت شیکسون مهیا نشده و فعلا می بایست مقایسه را به طور دستی و از طریق باز کردن تب جدید انجام دهید.

تصاویر محصول به صورت بندانگشتی قرار داده شده اند که با نگه داشتن ماوس روی هر یک، می توانید نمای بزرگتری از آن را برای مشاهده دقیق تر داشته باشید. در هر صورت، اگر محصولی را پسندیدید، نوبت به فرآیند خرید خواهد رسید.

پیش از خرید، بهتر است نگاهی به قیمت محصولات شیکسون بیندازیم. تقریبا همه رنج قیمتی از محصولات را در شیکسون خواهید یافت، از برندهای گران قیمت خارجی گرفته تا محصولات معمولی و تولید داخل. برای مقایسه قیمت های شیکسون با سایر سرویس ها، ادکلن مردانه Lalique Encre Noire را در نظر گرفتیم.

در حال حاضر می توانید این ادکلن را در محدوده قیمتی حدودا 110 الی 130 هزار تومان در مغازه های آرایشی بهداشتی بیابید. دیجی کالا هم اکنون این ادکلن را با قیمت 129 هزار تومان به فروش می رساند، اما همین محصول را می توانید 4 هزار تومان ارزان تر از شیکسون خریداری کنید.

11

با توجه به این مسأله که ارسال محصول در هر دو سرویس یادشده به طور رایگان صورت می گیرد، مطمئنا شیکسون برای خرید این محصول گزینه مناسب تری به نظر می رسد. این قاعده در مورد باقی محصولات شیکسون هم صدق می کند و به طور عمومی می توان گفت که در مقایسه شیکسون با بازار و سایر فروشگاه های اینترنتی، حداقل قیمت های "غیر منطقی" را مشاهده نمی کنید.

صرفا برای بررسی نحوه ارسال سفارش و تطابق محصول قرار گرفته در وبسایت با کالای اصلی (و نه کیفیت و اصل یا تقلبی بودن محصول)، یک عدد پاپیون طرح دار Hugo Boss را در شیکسون سفارش دادیم. با ثبت سفارش، می توانید مبلغ مورد نظر را در همان لحظه و به صورت اینترنتی پرداخت کرده یا این کار را به صورت پرداخت نقدی و هنگام تحویل محصول انجام دهید.

ثبت سفارشات در شیکسون به آسانی انجام می گیرد و پس از نهایی شدن فرآیند خرید، بسته به شهری که در آن ساکنید باید حدودا 3 الی 5 روز کاری برای دریافت محصول منتظر بمانید. در همان لحظه ای که خرید را انجام می دهید، شیکسون به سبک دیجی کالا با ارسال پیامک های مکرر، شما را از مراحل ارسال سفارش مطلع می کند.

همچنین حدودا 24 ساعت پس از خرید، پشتیبانی شیکسون برای هماهنگی های ارسال با شما تماس خواهد گرفت. پس از دریافت محصول، در صورتی که آن را نپسندیدید هم قادرید به رایگان آن را به شیکسون برگردانید.

کلیه اجناس در شیکسون، برای بازگردانی گارانتی ده روزه دارند و در صورتی که از محصول راضی نبودید، می توانید با واحد پشتیبانی تماس حاصل کرده و مراحل بازگردانی را طی کنید. به طور کلی، عملکرد شیکسون در فرآیند خرید و ارسال محصول را می توان قابل قبول توصیف کرد.

13

البته سفارش مورد نظر، پس از حدود سه روز کاری در کرج به دستمان رسید که در مقایسه با دیجی کالا، حقیقتا زمان زیادی است. در هر صورت، کالای خریداری شده را در بسته بندی مخصوص شیکسون دریافت کردیم و از لحاظ ظاهری، تفاوتی میان نمونه قرار داده شده در وبسایت و نمونه دریافتی مشاهده نکردیم.

با این حال، سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا می توان به شیکسون از لحاظ اصل بودن کالاها اعتماد کرد؟ بهتر است که قضاوت در این مورد را به مشتریان شیکسون و کسانی که خریدهای به مراتب بیشتری از آن داشته اند بسپاریم.

5

به غیر از فروشگاه اینترنتی، شیکسون دارای یک وبلاگ هم هست که در آن می توانید مقالات و اخبار مربوط به حوزه مد و لباس، زیبایی و سلامت و فرهنگ و هنر را دنبال کنید. مطالب وبلاگ عمدتا از ژورنال های معتبر خارجی ترجمه شده اند و حاوی مطالب بسیار مفیدی هستند.

با این حال، بروزرسانی مطالب وبلاگ به کندی صورت می گیرد و شاید در هفته، نهایتا یک یا دو مطلب را در آن بخوانید. از آنجایی که موضوع و هدف شیکسون پرداخت به مقوله مُد و شیک پوشی است، بد نیست که گردانندگان وبسایت توجه بیشتری به وبلاگ شیکسون و بروزرسانی مطالبش در این زمینه داشته باشند.

به طور کلی و در جمع بندی، می توان عملکرد شیکسون را در زمینه فروش اینترنتی پوشاک و زیورآلات قابل قبول توصیف کرد. فروشگاه یادشده در صورت افزایش تنوع محصولات، تسریع روند ارسال و توجه بیشتر به رابط کاربری، پتانسیل خوبی برای تبدیل شدن به یک مرجع آنلاین خرید اینترنتی پوشاک و زیورآلات را داراست.

اگر تاکنون تجربه خرید پوشاک و زیورآلات را از اینترنت نداشته اید، بد نیست که یکبار شیکسون را امتحان کنید و تفاوت آن را با خرید از مغازه و فروشگاه های سطح شهرتان بسنجید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (95 مورد)
  • mehdi.rad
    mehdi.rad | ۲۵ بهمن ۱۳۹۷

    افتضاح.دروغگو. دزد.
    یه سفارش میدی یه چیز خزه دیگه میفرستن بعد کلی مکافات قبول میکنن اشتباهو که برگردونی بعدش پول پیکی که فرستادن و خودت عودت دادی هم نمیدن. فقط پول کالا. کدوم سایت تو همین ایران خودمون اینجوریه؟ که پول اشتباه فرستادن سایت و مشتری باید از جیب بده. و از همه مهمتر یه منشیه بی ادب. که اینجور وقتا طلبکارم هست که چرا پیگیری میکنی و حقتو میخوای. بنجل فروشی بهتر از اینم نمیشه دیگه

  • ali66
    ali66 | ۱۶ دی ۱۳۹۵

    فروشگاهی بی هویت و نا به کار. ترفند : محصول با جلوه و عکاسی خوب و با قیمت خوب میگذارند.بعد از خرید مردم،تعدادی از محصولات را میفرستند. و به بقیه میگویند تمام شده و سفارش لغو میشه براتون.چون پرداخت انلاین بوده از شما شماره کارت میگیرند برای پس دادن پول. اما این پول با هر نوع پیگیری زنده نمیشه و در مواردی با مبلغ زیاد رندوم بعد یکی دوماه شاید پرداخت بشه.اول فکر میکردم این مشکل من و دوستانم هست.اما با جست جو در نت و شبکه های اجتماعی متوجه شدم تعداد زیادی از مردم این مشکل رو دارند با این سایت.حتی خیلیها مثل من از طریق نماد الکترونیک شکایت کردند. شیوه حراج کردن محصول و بعد بهانه برای عدم موجودی و بعد جمع کرن پول ها برای مدت طولانی یا همیشه. که طبق قانون خلاف است. و جالب اینکه در سایت فاکتورها رو پاک میکنن.که این هم خلاف است.

    • Nafiseh. Seraji
      Nafiseh. Seraji | ۴ شهریور ۱۳۹۶

      دقیقا همینطوره

  • Shahin Musavi
    Shahin Musavi | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵

    اشتغال زایی یا اشتغال سوزی
    اشکال از ماست و البته قبل از همه من! که با خرید چنین کالاهای بیکیفیت و نامرغوبی پول خود را دور می ریزیم به اسم شیک پوشی! و از همه مهمتر فرصت شکوفایی اون برندهای ایرانی که هدفشان ملیست و توجه شان کیفیت است را از آنها و خودمان می گیریم... کاش من هم خِرَد را می آموختم!؟

    • Nafiseh. Seraji
      Nafiseh. Seraji | ۴ شهریور ۱۳۹۶

      آخه شیک نیست . من دو تا مانتو خریدم از دستگیره بدتر دوخته شده بود . هنوز از جنس و دوختش حرص میخورم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی