ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دوربین تلفن هوشمند One M9 بدترین عملکرد را در میان پرچمداران امسال دارد

اغلب صاحب نظران روی این موضوع اتفاق نظر دارند که One M9 موبایلی فوق العاده است اما به خاطر عملکرد ضعیف دوربینش در جایگاهی که شایستگی اش را دارد قرار نگرفته. بدتر از همه آنکه همین مساله ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۴ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

اغلب صاحب نظران روی این موضوع اتفاق نظر دارند که One M9 موبایلی فوق العاده است اما به خاطر عملکرد ضعیف دوربینش در جایگاهی که شایستگی اش را دارد قرار نگرفته. بدتر از همه آنکه همین مساله را می توان در مورد پرچمدار سال قبل اچ تی سی یعنی One M8 گفت و همه اینها بدان معناست که این شرکت تایوانی نتوانسته مشکل قابل توجه پرچمدارانش را حل کند و این مساله استقبال کم رنگ از پرچمدارنش را به دنبال داشته است.

اما مشکل دوربین One M9 تا چه اندازه وخیم است؟ آزمایشگاهی به نام DxOMark که یک منبع معتبر و شناخته شده در زمینه عکاسی است عملکرد دوربین این پرچمدار را مورد ارزیابی قرار داده که نتایج آن چندان هم به مذاق کمپانی سازنده اش خوش نخواهد آمد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

براساس ارزیابی های انجام شده، One M9 جایگاه بیست و دوم را در رنکینگ موبایل DxOMark به خود اختصاص داده که پس از تلفن همراه فایر فون از آمازون، آیفون 4S و گلکسی S3 قرار می گیرد.

پرچمدار امسال اچ تی سی با کسب امتیاز 69 به سختی توانست One M8 را با 68 امتیاز پشت سر بگذارد. اما نگران کننده ترین خبر این است که دوربین این پرچمدار مایل ها تا رقبای قدر خود از جمله کهکشانی های S6 و S6 Edge (که با کسب 86 امتیاز در جایگاه اول قرار دارند)، Nore 4 (با امتیاز 83)، آیفون 6 و iPhone 6 Plus (با کسب 82 امتیاز) و گلکسی S5 و اکسپریا Z3 (هر دو با کسب امتیاز 79) فاصله دارد.

htc-one-m9-dxomark-710x419

DxOMark خاطر نشان می کند که One M9 عملکرد خوبی را در روشنایی از خود نشان می دهد اما در نور کم، تصاویر چشم را می زنند و توازن رنگ سفید در آنها دقت کافی ندارد. علاوه بر این، عکس هایی که با استفاده از دوربین این موبایل در نور کم گرفته می شوند در قسمت گوشه ها شارپ نیستند.

دوربین One M9 در زمان فیلم برداری هم عملکرد نامطلوبی را از خود به نمایش گذاشت (تنها 61 امتیاز را کسب کرد) که از جمله ایرادات وارده به آن می توان به ثبات نداشتن تصاویر، حذف جزئیات و روشن شدن بیش از اندازه آنها اشاره نمود.

اما صرفا به این دلیل که DxOMark، عملکرد دوربین تلفن هوشمند One M9 را ضعیف ارزیابی کرده، نمی توان گفت که آن را دوست نخواهید داشت. انتظارات و ارزیابی های شما قطعا با نظر این آزمایشگاه متفاوت خواهد بود و شاید فاکتورهایی نظیر ثبات ویدئوها یا توازن رنگ سفید اهمیتی برایتان نداشته باشد. از همین رو، بهتر است که پیش از خرید این موبایل، آن را از نزدیک تست کنید و با اطمینان خاطر اقدام به این کار نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (39 مورد)
  • نیما
    نیما | ۱۹ مرداد ۱۳۹۴

    به نظرم این آزمایشگاه یه جورایی سامسونگ رو الکی بزرگ و HTC رو خیلی کوچیک به حساب آورده...واقعا خنده داره که M8 کیفیتش از S3 بدتر باشه.یه نکته دیگه که هست اینه لنز اپل و سامسونگ رو سونی میزنه پس واقعا ابلهانه است که فکر کنیم خود سونی که لنز بقیه رو درست میکنه،از بقیه کیفیتش بدتر باشه..اینی که میگم به خدا عین واقعیته :من با Note 4 و S6 و Z2 توی شرایط یکسان عکس گرفتم و گذاشتم کنار هم.بدون اغراق عکسای S6 و Note 4 نسبت به Z2 واقعا تمسخرآمیز بودن.عکسای سامسونگا خیلی بی رنگ و روح تر از سونی بودن و توی جزییات به قول دیجیاتو کهکشانی سامسونگ هیچ حرفی واسه گفتن نداشت در برابر Z2.شاید فک کنید از رو تعصب به سونی این حرف رو زدم ولی اینطور نیست.من خودم قبلا سامسونگ داشتم و از دوربینش راضی بودم ولی از وقتی با دوربینای سونی عکس گرفتم،عکس گرفتن با گوشیایی دیگه برام خنده داره...

  • peyman
    peyman | ۵ خرداد ۱۳۹۴

    قبول دارم دوربینش بده ولی مشکل از الگوریتم های خود اچ تی سی هم هستش یعنی لنز ۲۰مگا پیکسلی سونی هم میذاشتن همین بود چون اچ تی سی کار نمیکنه رو برنامه دوربینش یا سنسور تشخیص رنگ نمیزاره یا لرزشگیر اپتیکال نمیزاره فقط یه لنز میزاره تمام البته با آپدیت امکان درست شدنش هست چون لنز ، لنز خوبیه ولی اونقدم ک این سایت شلوغش کرده نیست به خدا من هفته ای یه بار میرم بازار موبایل کار میکنم باهاش خدایی انقدم بد نیس دیگه ک از اس ۳ پایین تر باشه :|

  • مهدی
    مهدی | ۴ خرداد ۱۳۹۴

    دوستان فکر نکنم دوربینش انقد ضعیف باشه میشه گفت یکم از بقیه ضعیف تره ولی تقریبا دوربین گوشی ها همه در یک حد هستن

  • BOZORG#
    BOZORG# | ۴ خرداد ۱۳۹۴

    z3 و s5 هردو 79

    • BOZORG#
      BOZORG# | ۴ خرداد ۱۳۹۴

      همچنین z2

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی