ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزیده ای از برترین های نمایشگاه کامپیوتکس 2015

نمایشگاه کامپیوتکس همه ساله در تایوان برگزار می شود و در آن شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی بهترین نوآوری ها و محصولات طراحی شده خود را در معرض دید عموم قرار می دهند و ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ | ۲۳:۳۰

نمایشگاه کامپیوتکس همه ساله در تایوان برگزار می شود و در آن شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی بهترین نوآوری ها و محصولات طراحی شده خود را در معرض دید عموم قرار می دهند و در پایان نیز جایزه ای تحت عنوان D&I (یا نوآوری و طراحی) به برترین های رویداد اهدا می شود.

نمایشگاه امسال نیز با معرفی برترین ها روز دوشنبه همین هفته به کار خود پایان داد و پرونده آن تا سال دیگر بسته شد. در ادامه این مطلب قصد داریم برترین های این نمایشگاه را که موفق به دریافت جایزه طراحی و نوآوری شدند از نظر بگذرانیم. با دیجیاتو همراه باشید.

جایزه طلا: Alienware Area 51

gaming1

این محصول یک سیستم گیمینگ پیشرفته برای بازی است که با ظاهر متفاوتش نظر بسیاری را به خود جلب کرد. این سیستم منبع تغذیه بزرگی را در خود جای داده است و به همین خاطر هم وزن بالایی دارد. بدنه چند وجهی این سیستم به گونه ایست که دسترسی به پورت های ورودی و خروجی را بسیاری ساده می کند و دیگر نیازی نیست که آن را از روی دیوار بردارید.

جایزه طلا: Dell XPS 13

laptop2

این محصول کوچک ترین لپ تاپ 13 اینچی در دنیاست و انتظار می رود که بهترین عملکرد را هم با در نظر داشتن جثه کوچکش داشته باشد. ابعاد بدنه این لپ تاپ با یک مک بوک ایر 11 اینچی برابری می کند و اندازه حاشیه های آن هم از 5.2 میلیمتر تجاوز نمی کند. در ساخت  بدنه این محصول همچنین علاوه بر آلومینیوم از فیبر کربنی بهره گرفته شده تا استحکام کافی به آن بخشیده شود.

جایزه طلایی: سری AOC LX تلویزیون های خمیده

tv3

این تلویزیون خمیده بدنه ای صیقلی و ساده دارد و هیچگونه قطعه بر هم زننده حواس در فریم آن وجود ندارد. ساند باری که در قسمت پایین دستگاه کار گذشته شده، انحنایی مشابه به خود نمایشگر دارد و در دو طرف نبدنه کرومی آن پایه های زیابیی تعبیه شده اند.

جایزه طلا: Digital Sinage X

holder1

این محصول که برای فروشگاه های کوچک طراحی شده در اصل یک نمایشگر 27 اینجی کوچک است که در ساخت آن از بازی پرتاب حلقه الهام گرفته شده است. یک ستون مرکزی برای Sinage X در نظر گرفته شده که با استفاده از آن می توان وضعیت قرار گرفتن نمایشگر را تغییر داد و حتی به جای یک صفحه نمایش، چند عدد را روی بازوهای مختلف آن سوار نمود تا زوایا و محیط پیرامونی وسیع تری را تحت پوشش قرار دهد. علاوه بر این می توان نمایشگرها را در وضعیت عمودی یا افقی قرار داد و همه کابل های متعلق به آنها را نیز در داخل ستون مرکزی پنهان کرد.

جایزه طلا: کیت دست ساز Smanos K1 SmartHome

switch

این درگاه مدرن می تواند تا 50 دستگاه وایرلس نظیر قفل های هوشمند و دوربین های مراقبتی را از طریق یک صفحه محکم ساخته شده از پلاستیک و آلومینیوم به هم متصل کند. عملکرد این دستگاه کاملا مبتکرانه است و کاربران با لمس کردن، گوش دادن یا حتی تعامل چشمی با آن می توانند مشخص نمایند که آیا دستگاه های متصل شده درست عمل می کنند یا خیر.

Dell UltraSahrp 34

tv4

این مانیتور 34 اینجی خمیده دارای وضوح تصویر پانورامیک اس و رزولوشنی برابر با 3440 در 1440 پیکسل با نسبت تصویر 21:9 است. این نمایشگر برای گیمرها و کاربران حرفه ای طراحی شده و تجربه تماشای تصاویر به صورت فراگیر و بدون هر گونه عامل مختل کننده حواس را در اختیار کاربران می گذارد.

باتری PLCB حالت جامد

eyeglass

این باتری از سرامیک لیتیومی ساخته شده و با ضخامت تنها 1.9 میلیمتر، در دنیا باریک ترین است. شرکت سازنده آن مدعی شده که ایمنی این باتری در سطح فوق العاده بالایی قرار دارد و حتی در صورتی که در معرض حرارت یا فشار قرار بگیرد دچار نشتی، آتش سوزی و یا انفجار نمی شود.

SDRAM سری Raiden

maadule

این سری از ماژول های حافظه گیمینگ شرکت Avexir، محدوده فضای 0.85 سانتی متری را بدون آنکه افتی در عملکرد آن ایجاد شود می شکنند. در رأس این ماژول نوعی تیوب پلاسما وجود دارد که در برخی موارد می درخشد یا چشمک می زند.

نوت بوک گیمینگ G751 ایسوس

asus2

این نوت بوک با الهام از جنگنده F-22 Raptor طراحی شده منتها با این تفاوت که در ساخت بدنه آن از آلومینیوم بهره گرفته شده و یک لوگوی نورتاب ROG هم روی آن به چشم می خورد.

علاوه بر این، دو دریچه تهویه هوا در قسمت بدنه این نوت بوک کار گذاشته شده که هم بر زیبایی کلی آن افزوده اند و هم دمای آن را در حین فعالیت پایین نگه می دارند.

TB120

tablet2

این تبلت 7 اینچی بیشتر به خاطر کیبورد فیزیکی اش مورد توجه داوران کامپیوتکس قرار گرفت. کار کردن با این دستگاه حس فوق العاده ای را به کاربر می بخشد و علاوه بر این، به خاطر نوع ساختش برای استفاده در محیط های خشن گزینه ای ایده آل به شمار می رود. نمایشگر این تبلت از نوع گوریلا گلس است و به همین خاطر در برابر گرد و غبار و ریزش آب با فشار اندک (از هر جهت) مناسب است. دستگاه فوق همچنین تا ارتفاع 1.2 متر در برابر سقوط مقاوم است و به همین خاطر برای استفاده در محیط کار می تواند گزنیه مناسبی باشد.

Transformer Book T300 Chi ایسوس

hybrid

کار کردن با تبلت-پی سی های ترکیبی معمولا کمی دشوار است و عده اندکی دوست دارند که با آنها کار کنندو ترنسفورمر بوک T300 نیز از این قاعده استثنا نیست. اما از نظر طراحی، می توان گفت که این محصول چیزی کم ندارد و علاوه بر وزن کم و ضخامت اندکش می توان گفت که بهترین تبلت ترکیبی با این رنج قیمت است.

EnGenius EnStation

dish

این دستگاه در اصل یک اکسس پوینت بیسیم است که به خاطر نگهدارنده سه محوره اش می توان آن را در هر جایی نصب کرد. آنتن این دستگاه در داخل یک دیش ماهواره مانند قرار گرفته تا پوشش دهی کامل را داشته باشد. این اکسس پوینت برای استفاده در محیط های وسیع طراحی شده و می تواند تا 6.4 کیلومتر مایل را پوشش دهد.

فلش مموری های Touch T50 و Jewel J50

Untitled

تاچ T50 (با پورت USB 2.0) و Jewel J50 (با پورت USB 3.0) فلش مموری ها کوچکی هستند که از آلیاژ روی ساخته شده اند و استحکام بالایی دارند. در قسمت بالایی بدنه این دو محصول هم منفذی برای اتصال بند به بدنه قرار گرفته که از مقاومت خوبی برخوردار است و آنطور که سیلیکون پاور (شرکت سازنده) گفته می تواند تا 10 کیلوگرم بار را تحمل کند.

Audin Aurora

mousa

این ماوس لیزری از روی کاراکتری به نام Norse ساخته شده و می تواند نوعی ترک پد را روی سطوح بتاباند تا در مواقعی که از کار کردن با انواع لیزری خسته شدید، از ترک پد لیزری روی سطح استفاده نمایید.

HTC Re

lole

این دوربین شباهت زیادی به پریسکوپ دارد و از طریق یک اپلیکیشن خاص به تلفن های هوشمند اندرویدی یا مبتنی بر iOS متصل می گردد. دستگاه مورد بحث به اندازه کافی کوچک است و می توان آن را داخل کیف قرار داد. یک دکمه فیزیکی در قسمت پشت بدنه این دوربین قرار دارد که با استفاده از شست می توان به آن دسترسی پیدا کرد و به همین دلیل امکان استفاده از آن حتی با یک دست نیز فراهم است. این دوربین به صورت در لحظه با اپلیکیشن موبایل شما ارتباط برقرار می کند و به لطف آن می توان عکس های گرفته شده را روی تلفن های همراه مشاهده کرد.

اسپیکر Air

speaker

این محصول توسط شرکتی به نام ASWY ساخته شده و نمی دانیم که کیفیت صدایش چگونه است، با این همه، طراحی آن در سطح قابل قبولی قرار دارد. برای معلق نگه داشتن این اسپیکر در هوا هم از آهنربا استفاده شده و حتی می توان آن را از پایه اش هم جدا کرد و به صورت مجزا مورد استفاده قرار داد. دستگاه مذکور همچنین دارای ارتباط بلوتوثی و آهنربای داخلی است و می توان آن را روی سطوح فلزی چسباند.

UB+ Eupho

speaker2

این اسپیکر بلوتوثی پرتابل قطعا ظاهر زیبایی دارد که می تواند مورد توجه بسیاری قرار گیرد اما نکته قابل توجه در رابطه با آن لوازم جانبی اش است. می توان این دستگاه را به صورت زنجیر وار به هم تصل نمود تا صدای قوی تری را تولید کند. قطعه ای به نام استریو دو عدد از این اسپیکرها را به هم متصل کرده به شما امکان می دهد که صدای استریو ایجاد کنید. با استفاده از Brave هم می توانید شش عدد از آنها را به هم وصل کرده و یک ساند بار بسازید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (35 مورد)
  • xoder
    xoder | ۱۴ خرداد ۱۳۹۴

    خوبه که بالاخره دیجیاتو هم بعد از چند روز یه پست کلی درباره Computex 2015 داد !
    من که تو وب سایت های خارجی داشتم تماشا میکردم(از جمله TechPowerup) و میتونم بگم که دیجیاتو یه نمه دیر عمل کرد و خیلی از محصولات جالب و تازه رو معرفی نکرد!
    به هر حال ممنون خانوم موسوی برای ترجمه خوبتون !

  • Divan Greedy (Aj Lee)
    Divan Greedy (Aj Lee) | ۱۴ خرداد ۱۳۹۴

    خدا خودت به تمام حسود ها کمک کن / اینم دعای اخر شب بخونید تا شاید مستجاب بشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی