ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

تخصیص بودجه 125 میلیون دلاری از جانب اینتل، برای حمایت از استارتاپ های اداره شونده توسط بانوان

Intel Capital بازوی سرمایه گذاری اینتل در سطح جهانی است که به تازگی بودجه ای 125 میلیون دلاری را برای کمک به استارتاپ های دارای تنوع نیروی کار اختصاص داده است. Brian Krzanich مدیر عامل این ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

Intel Capital بازوی سرمایه گذاری اینتل در سطح جهانی است که به تازگی بودجه ای 125 میلیون دلاری را برای کمک به استارتاپ های دارای تنوع نیروی کار اختصاص داده است.

Brian Krzanich مدیر عامل این شرکت، با اشاره به اینکه طرح مذکور از دسامبر گذشته تاکنون در حال بررسی است، توضیح داد که منظور از این استارتاپ ها، شرکت های نوپایی است که توسط زنان و اقلیت ها اداره می شوند.

او که در جمع اصحاب رسانه سخن می گفت، اظهار نمود: «ما نحوه انجام امور را در داخل شرکت تغییر داده ایم.» مدیرعامل اینتل همچنین در ادامه گفت که این کمپانی تعداد کارکنان خانم و اقلیت خود را در سال جاری به دو برابر (از 20 به 40 درصد) رسانده است.

گفتنی است که Intel Capital تاکنون بیش از 50 میلیارد دلار را صرف سرمایه گذاری در بیش از 1400 شرکت در 57 کشور دنیا نموده و مصمم است که با این بودجه چتر حمایتی خود روی استارتاپ ها را فراخ تر نماید.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

لیزا لمبرت نایب رئیس این شاخه از شرکت اینتل ضمن گفتن این نکته که هم اکنون زنان و گروه های اقلیت بسیاری وجود دارند که از آمادگی های لازم برای رهبری و مدیریت شرکت ها برخوردارند و صرفا به دنبال فرصتی برای نمایش توانمندی هایشان هستند، اظهار داشت: «این یک طرح اجتماعی نیست.»

خانم لمبرت در ادامه گفت: ما مطمئن هستیم که هرچه دیدگاه های متنوع تری در یک شرکت وجود داشته باشد، محصولات آن نیز بهتر خواهند بود و همه مطالعات هم همین مساله را نشان می دهند.

با نگاهی نزدیک تر به تنوع نیروهای کاری (و در واقع عدم وجود تنوع) در بسیاری از شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی درخواهیم یافت آنطور که خانم لمبرت باور دارد، «چنین خبری چندان هم بزرگ و قابل توجه نیست.»

وی در ادامه صحبت هایش به ذکر آمارهایی در این رابطه پرداخت که در ادامه توجه تان را به آنها جلب می کنیم:

- تنها 15 درصد از شر کت های دارای حامی مالی در ایالات متحده آمریکا از زنان در تیم های مدیریتی خود بهره می گیرند.

- کمتر از یک درصد استارتاپ های سیلیکون ولی توسط آمریکایی های آفریقایی تبار یا کارآفرینان اهل آمریکای لاتین بنیانگذاری شده اند.

- فقط هشت درصد از بنیانگذاران دنیای فناوری را زنان تشکیل می دهند که این رقم در داخل سیلیکون ولی به سه درصد تقلیل می یابد.

با این حال، زمانی که به صورت کلی نگاهی به نیروهای کلی در سرتاسر خاک آمریکا می اندازید، درخواهید یافت که آمریکایی های آفریقایی تبار و اهل آمریکای لاتین بالاترین نرخ رشد را دارند.

وی در ادامه گفت: صنعت تکنولوژی، به طور کلی، باید دستخوش تغییراتی شود و اینتل نیز معتقد است که در این تغییر سهمی دارد اما بی تردید ما در این حوزه بدترین عملکرد را نداشته ایم.

لمبرت در صحبت هایش اشاره کرد: Intel Capital کارش را برای پیدا کردن چنین شرکت هایی از چند ماه پیش آغاز کرد و طولی نکشید که تعداد زیادی کاندید (بیش از 100 استارتاپ) برای سرمایه گذاری را شناسایی کرد و از این میان فعلا چهار مورد را انتخاب کرده است.

گفتنی است که این استارتاپ ها برای توسعه کسب و کار خود به منابع اینتل، بازاریابی جهانی و دیگر راهکارهای آن دسترسی خواهند داشت. در میان شرکت های نوپایی که در مرحله نخست برای سرمایه گذاری انتخاب شدند می توان به Brit+Co اشاره نمود که در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت داشته و تلاش می کند که از افراد به جای یک مصرف کننده، تولید کننده بسازد.

این استارتاپ توسط Brit Morin تاسیس شد که 80 درصد از نیروهای کاری اش را زنان تشکیل می دهند. شرکت دیگری که موفق به دریافت بودجه گردید، CareCloud نام دارد که در زمینه تجهیزات تکنولوژیکی مرتبط با سلامت و مراقبت پزشکی فعالیت می کند و 56 درصد از نیروهای کاری آن را زنان و گروه های اقلیت تشکیل می دهند.

در داخل خود اینتل هم آنطور که Krzanich تصریح کرده، قرار است تا سال 2020 میلادی زنان و گروه های اقلیت «حضوری کامل» در همه سطوح داشته باشند.

مدیرعامل اینتل اظهار داشته که جدای از بودجه جدید، تلاش های دیگری نیز در این راستا صورت پذیرفته که از آن جمله می توان به تخصیص بودجه یک میلیارد دلاری برای حمایت از عرضه کنندگان اقلیت و همچنین مشارکت این شرکت در بخش آموزش ابتدایی و راهنمایی اشاره کرد تا مسیر برای ورود دانش آموزان به دانشگاه و مشاغل مرتبط با تکنولوژی هموارتر گردد.

اما Krzanich اظهار داشته که اینتل به اینها بسنده نخواهد کرد و باید اکوسیستم کاملی برای حضور زنان و اقلیت ها در این حوزه ایجاد گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • tohid_heshmati
    tohid_heshmati | ۲۰ خرداد ۱۳۹۴

    تبعیض جنسی نیس این الان؟

  • محسن
    محسن | ۲۰ خرداد ۱۳۹۴

    فمینیستها این قضیه رو جا انداختن که برابری یعنی اینکه زنها حتما در همه چیز ها (البته چیزهای خوب!) حضور بیش از 50 درصدی داشته باشن. این هدف رو تو اعداد و ارقامی که تو همین مقاله اومده هم می تونید ببینید.
    برابری واقعی یعنی "فرصتهای برابر". الان این زنانی که تو کشورهای پیشرفته هستند کجای زندگیشون از فرصتی کمتر از مردان برخوردارند؟ تحصیل؟ استخدام؟ اونجا اینقدر قوانین سفت و سختی وضع شده که یک زن ساده ترین شکایت از تبعیض جنسیتی از سازمان یا شرکتی بکنه اون سازمان یا شرکت رو بیچاره می کنند.
    مشکل اینجاست که فمینستها به این راضی نیستند و فقط دنبال رسیدن به درصد بالاتر هستند. چرا باید شرکتها برای استخدام مدیران زن تحت فشار قرار بگیرند و فقط فرایند استخدامی بدون تبعیض برای اونها کافی نباشه؟ چرا باید زنان در دانشگاهها در رشته هایی که درصد زنان در اونها پایینه سهمیه داشته باشند و فقط فرایند گزینش بدون تبعیض دانشجویان کافی نباشه؟ چرا باید بودجه مستقلی صرف بشه تا حتما درصد زنان رو در حوزه هایی که در اون حضور کمتری دارند بالا ببرند؟ چرا هیچ وقت چنین بودجه هایی برای بالا بردن حضور مردان در حوزه هایی که مورد توجهشون نیست نمیشه؟

  • یوتابایت داغون
    یوتابایت داغون | ۲۰ خرداد ۱۳۹۴

    خوبه
    امیدوارم بتونیم حضور خانم هارو در دنیای تکنولوژی بیشتر ببینیم البته منظورم وبلاگ عاشقانه نبود :D
    اگه اینطور بشه خانم هایی که یه ایده برای یه استارت آپ تو ذهنشون دارن ترغیب میشن که برن عملیش کنن.یه سری اختراعات خیلی مهم وجود داره که ماس خانوماس :D
    راستی بعضی به اصطلاح آقایون ایرانی حساب میشن؟
    آخه شبیه خواهرمن گفتم شاید مشمولشون بشه
    :D

  • عـــامـر
    عـــامـر | ۲۰ خرداد ۱۳۹۴

    این کار هم باعث گسترده تر شدن بازار‌خود اینتل‌میشه و همه جنبه انسانی خیلی خوبه داره چون معمولا اعتماد خیلی کمتری نسبت به استارت آپ های که توسط بانوان هدایت میشه هست تا نسبت به مردان ، اما ۱۴۰۰ استارت آپ تو ۵۷ کسور خداییش خیلی و اینجور که معلومه هم نایب رئیس این پروژه که خودش خانم هستش این حالتو دوس داره

مطالب پیشنهادی