ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلفن هوشمند One M9 سبب شده ارزش سهام HTC به نصف تنزل یابد

پرسشی که طی روزهای اخیر مطرح می شود این است که تلفن هوشمند One M9 تا چه حد طرفداران HTC را نا امید کرده؟ زیرا از زمان عرضه این موبایل در ۲۱ مارس (ابتدای فروردین ماه) تا ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

پرسشی که طی روزهای اخیر مطرح می شود این است که تلفن هوشمند One M9 تا چه حد طرفداران HTC را نا امید کرده؟ زیرا از زمان عرضه این موبایل در ۲۱ مارس (ابتدای فروردین ماه) تا به امروز ارزش سهام برند تایوانی تولید کننده اش رسماً ۴۷٪ کاهش را تجربه نموده.

در بیست مارس و درست یک روز قبل از ارائه ی پرچمدار جدید به بازار هر سهم HTC دقیقاً ۴.۵۹ دلار آمریکا قیمت گذاری شده بود، اما گزارش های امروز می گویند حالا یک سهم با رقمی معادل ۲.۴۴ دلار آمریکا برابری می کند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

فعال تایوانی عرصه ی اسمارت فون ها اخیراً اعلام کرده انتظار دارد در سه ماهه ی دوم سال جاری میلادی زیان ناخالصی مابین ۲۵۷ الی ۲۹۱ میلیون دلار متحمل شود، ضمن اینکه گزارش غیر منتظره ی مذکور همراه شده با درخواست کاهش ۳۰ درصدی تولید قطعات مورد نیاز برای مونتاژ One M9.

منابع گوناگون اکنون می گویند HTC هدف خودش را بر روی تولید ۳.۲ میلیون دستگاه از پرچمدار تازه رونمایی شده قرار داده و نکته ی عجیب اینجاست که آنها حتی با ساخت موبایل هایی متفاوت، دارای نمایشگر بزرگتر با کیفیت QHD و حسگر اثر انگشت هم نتوانسته اند تحولی در وضعیت پدید بیاورند و البته شاید یکی از عوامل اصلی این موضوع شامل عدم ارائه ی تلفن های هوشمند مورد اشاره به بازارهای اصلی جهانی و محدود کردن عرضه شان به بازارهای آسیایی، خصوصاً چین گردد.

gsmarena_001

حالا و در شرایطی که تفسیر شد، تایوانی ها خبر از طراحی و تولید یک موبایل Hero جدید داده اند که انتظار می رود در ماه اکتبر راه خودش را به بازار باز نماید و اوضاع را از وضعیت فعلی خارج کند. البته تا آن زمان به جد اقداماتی لازم است که کشتی بحران زده ی HTC را سر و سامان بخشد؛ شاید کاهش قیمت One M9 به صورت قابل توجه و بهینه سازی و عرضه ی قابلیت های جدید کاربردی برای رابط کاربری Sense راهکارهایی باشند که زخم های وارده را قدری التیام بخشند.

مشکل اصلی در اینجاست که One M9 در عمل باید با پرچمداران کهکشانی سامسونگ رقابت کند. هم اکنون گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج رسماً بازار موبایل های اندرویدی را در دست گرفته اند و پیشتاز به حساب می آیند، ضمن اینکه در جبهه ی رقیب آیفون های ۶ و ۶ پلاس نیز کماکان هواداران بسیاری دارند و کاربران از قشرهای گوناگون به خریدشان تمایل نشان می دهند.

در این بین HTC‌ اگرچه سعی داشته با حذف دوربین پرچمدار پیشین خود و جایگزینی آن با دوربینی ۲۰ مگاپیکسلی به رقبا نزدیک شود، اما عملاً حتی در چنین کوشش هایی نیز به درستی عمل نکرده و کاربران از ارتقا های صورت گرفته گلایه دارند.

این شرکت تلاش کرده با ارائه به روز رسانی های نرم افزاری قدری اوضاع را بهبود بخشد، ولی ظاهراً حتی راهکار مذکور هم موثر نیست و باید دید آیا پیش از آنکه دیر شود برند بلند آوازه ی تایوانی قادر به مهار بحران خواهد بود یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • امیر
    امیر | ۲۷ خرداد ۱۳۹۴

    ظاهر تکراری و خسته کننده و بدون تغییر،
    دوربین ضعیف،
    رابط کابری ضعیفتر نسبت به رقبا ،
    صفحه نمایش ضعیفتر نسبت یه رقبای دیگر ،
    و از همه بدتر قیمت گرونی که داره ...
    من موندم کی اصلا میره اچ تی سی بخره ؟؟؟

  • Google I/O 2015 = WWDC 2014
    Google I/O 2015 = WWDC 2014 | ۲۲ خرداد ۱۳۹۴

    يكي بياد دو دستي اين HTC را تقديم بنده كنه نجاتش بدم بدبخت رو :D
    نمايشگر P-OLED
    دوربين دو گانه ١٢ مگاپيكسلي فول فريم :D
    قطرشم كمتر ميكردم و نمايشگر ٥.٥ اينچ ميزدم قيمت هم ٦٥٠ دلار مدل ١٦ گيگابايت :D

  • آقای استیون "کاپیتان" جرارد
    آقای استیون "کاپیتان" جرارد | ۲۲ خرداد ۱۳۹۴

    خیلی خراب کرد امسال رو اچ تی سی.
    تو سالی که سامسونگ انقدر جهش داشت.
    سونی پرچمداری داره که حالا حالا ها فرمانروایی میکنه و تازه نکسوس های جدید هم در راهن، پسرفت داشتن میتونه داغون کننده باشه واسش.

    • آقای استیون "کاپیتان" جرارد
      آقای استیون "کاپیتان" جرارد | ۲۲ خرداد ۱۳۹۴

      البته در کل گوشی های قابل احترامی داره اچ تی سی، مستحق این وضعیت دیگه نیست.
      مخصوصا طراحی هاش رو دقت کنید، فوق العاده هستن.
      اچ تی سی هم اومده عین اپل از بدنه تمام فلزی استفاده کرده ولی به خاطر خمیدگی که پشت گوشی ایجاد کرده، ارگونومی گوشی هیچ اشکالی نداره و کاملا چفت دست میشه، برعکس آیفون 6 اپل به خاطر بدنه باریک و پشت تختش، خیلی خیلی راحت سرمیخوره توی دست! اصلا یه وضعیه!

  • محمد
    محمد | ۲۲ خرداد ۱۳۹۴

    با تولیدm9 گند زد به همه چی رفت...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی