ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی به مزایا و معایب گلکسی S6 Active در قیاس با نمونه عادی

گلکسی اس ۶ و برادر دو قلویش دارای بهترین طراحی در میان موبایل های هوشمند سامسونگ هستند. جدا از اجزای با کیفیتی مانند شیشه و فلز، کارایی و قدرت این موبایل ها نیز بسیار بالاست ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ | ۲۳:۳۰

گلکسی اس ۶ و برادر دو قلویش دارای بهترین طراحی در میان موبایل های هوشمند سامسونگ هستند. جدا از اجزای با کیفیتی مانند شیشه و فلز، کارایی و قدرت این موبایل ها نیز بسیار بالاست و از دوربین هایی عالی نیز بهره می گیرند.

نکته قابل توجه حذف برخی از قابلیت های گلکسی اس ۵ در کهکشانی های جدید است. محصولاتی که دیگر در برابر مایعات از خود مقاومت نشان نمی دهند. سامسونگ تصمیم گرفته چنین قابلیتی را با گلکسی اس ۶ اکتیو در اختیار کاربران بگذارد.

گلکسی اس ۶ اکتیو، سومین نسل از سری موبایل هایی با کد اکتیو است که برای اولین باز با اس ۴ اکتیو در سال ۲۰۱۳ رونمایی شد. این سری از محصولات قادر هستند تا ۳۰ دقیقه را در عمق یک متری آب دوام آورند و هیچ آسیبی نیز به عملکردشان وارد نگردد.

گلکسی اس ۶ اکتیو همچنین در برابر ضربات یا شوک های ناگهانی مقاوم است و می توانید با خیال راحت آن را از ارتفاع ۱۲۰ سانتیمتری به زمین بیاندازید. در ادامه می خواهیم به شش دلیل برای برتری نسخه S6 Active بر گلکسی اس ۶ معمولی پرداخته و سپس ۶ دلیل نیز برای برتری نسخه ی عادی کهکشانی جدید سامسونگ نسبت به مدل اکتیو را بیان کنیم. با دیجیاتو همراه باشید.

شش دلیل برای برتر بودن گلکسی اس ۶ اکتیو از گلکسی اس ۶

۱-  در برابر ضربات و مایعات مقاوم است

s6active-1.0-w600

خیالتان راحت است که در صورت برخورد آب با موبایلتان، از کار نخواهد افتاد و قادر هستید تا عمق یک متر و برای ۳۰ دقیقه آن را در آب قرار دهید. از طرف دیگر می دانید که در صورتی که این تلفن همراه از ارتفاع ۱.۲ متری سقوط کند نیز هیچ آسیبی نخواهد دید در حالی که احتمال می رود نسخه ی معمولی با افتادن از چنین فاصله ای دچار ترک برداشتن نمایشگر شود. نکته ی دیگر اینکه سامسونگ توانسته بدون استفاده از درپوش برای پورت ها، قابلیت مقاومت در برابر مایعات را به آن اضافه نماید.

۲- باتری بسیار حجیم

s6active-3.0-w600

باتری نسخه ی اکتیو ۳۵۰۰ میلی آمپر است در حالی که نسخه ی معمولی از یک باتری با ۲۵۵۰ میلی آمپر بهره می برد. در نتیجه این موبایل می تواند انتخاب بسیار خوبی باشد برای افرادی که به عمر باتری بیش از هر گزینه ی دیگری اهمیت می دهند.

عمر باتری نسخه ی اکتیو می تواند به راحتی تا پایان یک روز پر فشار کاربر را همراهی کند و از طرف دیگر نیز قابلیت شارژ سریع که در نسخه ی عادی و اج به کار رفته بود نیز در این موبایل حضور دارد. جدا از اینکه اکتیو، قابلیت شارژ شدن توسط شارژر های بی سیم را نیز داراست.

۳- یک کلید میانبر در گلکسی اس ۶ اکتیو وجود دارد

s6active-4.0-w600

در کناره ی سمت چپ اکتیو، یک کلید میانبر دیده می شود که به شکل پیش فرض، می تواند اپلیکیشن سلامت سامسونگ را اجرا نماید اما مشخصا قادر هستید تا آن را تغییر داده و اپلیکیشن مورد نظر خود را با فشردن کلید مذکور اجرا نمایید.

۴- با فشار پردازشی بیش از اندازه نیز گرم نمی شود

s6active-16.0-w600

قاب فلز و شیشه ای گلکسی اس ۶ با انجام عملیات مختلف گرم می شود اما بدنه ی پلاستیکی اکتیو، چندان گرمای حاصل شده از عملکرد پردازشگر را منتقل نمی کند. در نتیجه با موبایلی رو به رو هستید که حتی در هنگام کار کردن با چند اپلیکیشن نیز گرمایش را احساس نخواهید کرد.

۵- صرفا ۱۰ دلار از نسخه ی معمولی گران تر است

s6active-10.0-w600

حتی هزینه ی یک قاب مناسب برای گلکسی اس ۶، بیش از ده دلار است اما گلکسی اس ۶ اکتیو با پرداخت همین مبلغ علاوه بر قیمت نسخه ی اصلی، می تواند به شما قابلیت های زیادی از جمله مقاومت در برابر ضربه و مایعات را بدهد.

۶- همان قدرت پردازشی بالا و دوربین با کیفیت در اکتیو نیز دیده می شوند

s6active-8.0-w600

گلکسی اس ۶ اکتیو مشخصات اختصاصی خود را دارد اما نکته ی مثبت ماجرا جاییست که همه سخت افزار به کار رفته در آن همانند نسخه ی اصلی بوده و همچنان از یک دروبین بی نظیر، نمایشگر عالی و البته یک پردازنده بسیار سریع بهره مند خواهید بود.


شش دلیل برای برتر بودن گلکسی اس ۶ از گلکسی اس ۶ اکتیو

۱- اکتیو، ظاهر ناخوشایندی دارد

s6active-1-3.0-w600

سامسونگ تمام تلاشش را به کار بست تا امسال بالاخره محصولاتی متفاوت ارائه کند. اس ۶ و نسخه ی اج، ظاهر خوبی دارند اما اکتیو دقیقا نقطه ی مقابل آنهاست. این نمونه از ترکیب رنگ جالبی در قاب پشتی خود بهره نگرفته و از طرفی بزرگتر و همچنین ضخیم تر از نسخه های دیگر است.

۲- از پلاستیک ساخته شده است

s6active-13.0-w600

در حالی که کره ای ها بالاخره به ساخت محصولاتی با متریال عالی رضایت دادند، نسخه ی اکتیو باز هم از پلاستیکی بهره می گیرد که وقتی آن را در دست می گیرید، حس جالبی به شما منتقل نخواهد شد. حس می کنید بر تن نسخه ی اصلی گلکسی اس ۶، یک قاب بسیار بدقواره و ارزان قیمت را پوشانده اید.

۳- اسکنر اثر انگشت ندارد

s6active-14.0-w600

سامسونگ امسال یک اسکنر اثر انگشت عالی را در دو گلکسی جدیدش مورد استفاده قرار داد اما نسخه ی اکتیو از وجود چنین سنسوری بی بهره شده است. اکنون مجبور هستید به آنلاک کردن موبایل خود توسط کد و یا PIN بازگردید.

۴- اکتیو صرفا نسخه ی ۳۲ گیگابایتی دارد

s6active-12.0-w600

گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج با نمونه های ۳۲، ۶۴ و البته ۱۲۸ گیگابایت عرضه می شوند اما اکتیو را صرفا می توان با ۳۲ گیگابایت حافظه ی داخلی خریداری کرد. این مشکل زمانی بغرنج تر می گردد که اکتیو هم مانند نمونه های اصلی، از داشتن یک درگاه برای استفاده از کارت حافظه محروم است.

۵- صرفا از طریق AT&T می توان یک اکتیو تهیه کرد

s6active-15.0-w600

در حالی که گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج از طریق همه ی اپراتورهای مخابراتی قابل تهیه هستند و نسخه های آنلاک نیز در کشورهای دیگر به فروش می رسند، اکتیو اکنون به شکل اختصاصی صرفا از طریق اپراتور آمریکایی AT&T در دسترس است.

۶- بروز رسانی ها اندروید دیرتر به دست نسخه های اکتیو می رسند

s6active-2.0-w600

سامسونگ معمولا از پرچمداران اصلی اش و تا زمانی که دست کم یک سال از عمرشان نگذشته باشد پشتیبانی نرم افزاری سریعی به عمل می آورد و آخرین نسخه های اندروید را به سرعت برای آنها منتشر می کند. برای مثال اگر اکنون از یک گلکسی اس ۶ یا اس ۶ بهره می گیرید، به راحتی می توانید موبایل خود را به آخرین نسخه از اندروید بروز رسانی کنید.

اما نسخه اکتیو یک مدل خاص تر است و خریداران زیادی هم ندارد؛ در نتیجه سامسونگ هم تمرکز ویژه ای برای بروز رسانی اش صرف نخواهد کرد و به طور کلی در صورتی که این موبایل را می خرید، زیاد نباید در خصوص بروز رسانی های نرم افزاری انتظاری از سامسونگ داشته باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • س
    س | ۲۸ خرداد ۱۳۹۴

    خخخخخ اینو با زد3 و زد3 پلاس مقایسه کنی خندت میگیره ...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی