ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل با پروژه Eddystone به رقابت با اپل می رود

احتمالا وقتی که از موزه ها بازدید کرده اید متوجه نقش جذاب بلوتوث بیکن ها (Beacons) شده اید، دستگاه هایی که در قسمت های مختلف قرار گرفته اند و با نزدیک شدن به آن ها ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۵ تیر ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

احتمالا وقتی که از موزه ها بازدید کرده اید متوجه نقش جذاب بلوتوث بیکن ها (Beacons) شده اید، دستگاه هایی که در قسمت های مختلف قرار گرفته اند و با نزدیک شدن به آن ها می توانید پیام صوتی آن را پخش کرده یا محتوای آن را روی تلفن همراه خود ببینید.

اما پیشرفت این تکنولوژی طی سال های اخیر همواره دوشادوش اینترنت اشیاء پیش رفته و بعید نیست که پیشرفت بسیاری حاصل نشده است. شاید بزرگ ترین نوآوری در این زمینه متعلق به تکنولوژی iBeacon اپل بود اما حالا گوگل هم قصد دارد با پروژه Eddystone وارد رقابت شود. البته پروژه Eddystone لزوما یک پروژه داخلی در گوگل نیست و دیگران نیز می توانند از آن بهره برند.

در ادامه با دیجیاتو همراه شوید.

وبسایت Ars Technica در گفتگویی با مهندسین این پروژه در گوگل، به نکات تکنیکی جالبی دست یافت و اطلاعاتی بیشتری از پلتفرم Eddystone منتشر کرد. با توجه به اینکه ادی استون هم با اندروید و هم با iOS تعامل می پذیرد، پروژه گوگل نسبت به iBeacon یک برتری پلتفرمی پیدا می کند.

همچنین گویا قابلیت های تکنیکی آن نیز بیشتر و بهتر است. پلتفرم ادی استون URL های مرتبط را به تلفن همراه ارسال می کند که درون هر اپ یا مرورگری قابل اجراست.

فراتر از نکات تکنیکی، شاید یک دلیل برای فراگیر نشدن بلوتوث بیکن ها وجود داشته باشد: نگرانی های پیرامون امنیت حریم خصوصی. این دستگاه ها می توانند با تلفن همراه ارتباط برقرار کرده و سبب گردش اطلاعات شوند. در واقع قرار نیست اطلاعاتی به دستگاه بازگردد، بلکه فرمان صادر شده از دستگاه اهمیت بسیاری دارد.

سال گذشته BuzzFeed از نصب مخفیانه 500 عدد از این دستگاه ها در غرفه های تلفن خبر داد که اطلاعات کاربران را در مورد موضوعی خاص جمع آوری می کرد.

البته، گوگل سعی دارد این پلتفرم را به صورت متن باز ارائه کند و اکوسیستمی کاملا گسترده به وجود آورد، بنابراین به نظر نمی رسد که قرار باشد اطلاعات ما به مقصود خاصی مورد هدف قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • reza_mohammadi
    reza_mohammadi | ۲۶ تیر ۱۳۹۴

    تفاوت دیدگاه ها اینجاها معلوم میشه!
    اپل میگه برای ما
    گوگل میگه برای همه

  • salsal
    salsal | ۲۵ تیر ۱۳۹۴

    جنگ جنگ تا پیروزی گوگل بجنگ جای دیروزی

مطالب پیشنهادی