ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ اکنون ۴۰ درصد از بازار تلفن های هوشمند در هند را تصاحب نموده است

رشد اقتصادی کشور هند بسیار سریع در حال رخ دادن است و از همین رو بازار این سرزمین برای تولید کنندگان لوازم الکتریکی و خصوصاً سازندگان اسمارت فون ها بسیار حائز اهمیت شده. سامسونگ نیز یکی ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۵

رشد اقتصادی کشور هند بسیار سریع در حال رخ دادن است و از همین رو بازار این سرزمین برای تولید کنندگان لوازم الکتریکی و خصوصاً سازندگان اسمارت فون ها بسیار حائز اهمیت شده.

سامسونگ نیز یکی از مهم ترین دست اندرکاران صنعت تلفن های هوشمند محسوب می شود که همواره در بازارهای مختلف جهانی حضوری قدرتمند داشته؛ طی چند ماه اخیر شاهد انتشار اخباری بودیم که در آنها آمده بود شرکت مذکور در برخی از بازارهای جهان و خصوصاً بازار چین با چالش هایی جدید مواجه شده و رقبایی مثل شیائومی برایش دردسر ساز گشته اند.

اما امروز و خبری تازه، حکایت از این دارند که غول تکنولوژی کره ای یک بازار مهم دیگر جهان یعنی بازار هند را تصاحب نموده و ۴۰ درصد از سهام آن را در اختیار گرفته.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

گفتنیست چینی ها و دو برند بلند آوازه شان یعنی شیائومی و هوآوی که در سه ماهه ی دوم سال جاری توانستند جایگاه اول و دوم بازار میهن خود را کسب نموده و اپل را در رده ی سوم بنشانند، از تعقیب کره ای ها در سرزمین فیل ها نیز دست برنداشته و می خواهند آنجا نیز پیشتاز گردند.

در کنار دو نام یاد شده اسامی دیگری همچون مایکرومکس و موتورولا هم تهدید هایی جدی به حساب می آیند و احتمال می رود مالکیت سامسونگ بر بازار هندوستان را به مخاطره بیاندازند.

البته خود شرکت کره ای مورد بحث کاملاً بر موضوعات یاد گشته واقف بوده و طی ماه های جاری موبایل های تایزنی اش را به هند برده که دست بر قضا فروش موفقیت آمیزی هم داشته اند.

سامسونگ در بازار هند شروع ایده آلی نداشته، ولی شواهد نشان می دهند آنها ماه به ماه رشد بهتری را تجربه کرده و با تنوع وسیع محصولاتشان توانسته اند حواس کاربران را معطوف خود نمایند.

با وجود تفاسیر صورت پذیرفته کارشناسان می گویند باید از زاویه دیگری نیز به قضایا نگریست، بزرگترین نام صنایع الکترونیکی کره جنوبی تا به اکنون نتوانسته پیش بینی اش از فروش کهکشانی های خود یعنی اس ۶ و اس ۶ اج را برآورده نماید و حالا چالش بزرگتر برای آنها در بحث قیمت تمام شده محصولات میان رده و اقتصادی خلاصه می گردد؛ رده ای از دیوایس ها که در بازارهای در حال توسعه با تقاضاهای بسیار زیادی روبرو بوده و مشتریان متعددی نیز دارند.

سرمایه گذاران و سهام داران از موفقیت سامسونگ در هند خوشنود هستند و دست یاری به سمت این شرکت دراز نموده اند، ولی بحث در اینجاست که آیا کره ای ها کماکان قادر خواهند بود با شرکت های هندی و چینی رقابت را ادامه داده و محصولات خودشان را هم قیمت و یا ارزان تر از آنها عرضه نمایند یا خیر.

در سمت دیگر میدان اپل هم در صحنه نبرد جدید حضور دارد و همانند بازارهای جهانی در سرزمین فیل ها نیز بر روی سهام کره ای ها از فروش موبایل های گرانقیمت و شاخص اثر گذار بوده است.

کمتر از دو هفته ی دیگر سامسونگ بنا دارد تا از گلکسی نوت ۵ پرده برداشته و آن را رونمایی کند و با این محصول تازه مجدداً شانس خودش برای بدل شدن به برترین نام جهان را محک بزند. از جانب دیگر آنها به شدت در تلاش هستند تا سهام ۴۰ درصدی خود از بازار هند را نه تنها حفظ کرده بلکه بیشترش نیز بکنند، زیرا می دانند بازار این کشور می تواند مرحمی باشد بر زخم هایی که از بازار چین بر پیکرشان نشسته.

باید منتظر ماند و دید با گذشت زمان، ایام آنگونه ای که کره ای ها می خواهند رقم می خورد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • abbas
    abbas | ۱۴ مرداد ۱۳۹۴

    ادم نظرات بعضی از دوستان رو میبینه تاسف میخوره
    که چقد مغزآ کوچیک و بسته س
    من طرفدار سامسونگ نیستم
    ولی خطاب به این دوستی که این بالا نوشته رابطش کنده
    اخه تو تا حالا با نوت ۴ یا سری a یا اس ۶ کار کردی
    صد در صد کار نکردی ، داش من از رو تعصب که اینم چیزیم سرت نمیشه نظر نده ، والا در حال حاضر یکی از بهترین رابط کاربریها یا شاید بهترینش مال سامسونگه
    فک کنم تو از گوشی ۵ سال پیش استفاده میکنی
    والا تو با ی glx دستت باشه ،

    • Shahruar
      Shahruar | ۹ فروردین ۱۳۹۵

      اشغال ترین و بچه گانه ترین رابط کاربری واسه سامسونگه

  • borna_talebi
    borna_talebi | ۱۴ مرداد ۱۳۹۴

    اگر واقعا 40 درصد هند رو داره عالیه! چون اونجا رقبایی مثل شیائومی،میزوو،وان پلاس و البته مایکرومکس حضور فعالی دارن.
    .......................................
    http://8pic.ir/images/s5rikkujsdz1iaxze9lb.jpg

  • فرشاد بندری
    فرشاد بندری | ۱۴ مرداد ۱۳۹۴

    سامسونگ اگه رابط کاربریشو یکم بهتر و بهینه تر کنه و این لگ ها رو از بین ببره واقعا عالی میشه. من الان اس شیش دارم تو اکثر نرم افزاریی که منوی همبرگری دارن وقتی اولین بار منو رو باز میکنم انیمیشن باز شدنش با یه لگ خیلی بدی نمایش داده میشه که واقعا واسه گوشی به این سخت افزار زشته

    • یوسف
      یوسف | ۱۴ مرداد ۱۳۹۴

      بنده هم S6 دارم، من که همچین چیزی ندیدم!
      حدودا 1 ماهه دارمش، یه بارم لگُ هنگی نداشته :)

مطالب پیشنهادی