ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با 14 ویژگی جدید نکسوس 6P آشنا شوید

همانطور که می دانید، گوگل ساعاتی پیش از جدیدترین پرچمدار خود نکسوس 6P رونمایی به عمل آورد. این محصول دارای یک نمایشگر ۵.۷ اینچی با رزولوشن ۲K بوده و از بدنه ای تمام فلزی در ساخت آن استفاده ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۷ مهر ۱۳۹۴ | ۲۳:۱۷

همانطور که می دانید، گوگل ساعاتی پیش از جدیدترین پرچمدار خود نکسوس 6P رونمایی به عمل آورد. این محصول دارای یک نمایشگر ۵.۷ اینچی با رزولوشن ۲K بوده و از بدنه ای تمام فلزی در ساخت آن استفاده شده است.

نکسوس 6P که توسط هوآوی ساخته شده، از ضخامت ۷.۳ میلیمتر برخوردار بوده که با توجه به باتری ۳۵۰۰ میلی آمپری اش، اندازه ای بسیار مناسب به شمار می رود. گوگل همچنین اعلام نموده که این موبایل را در سه رنگ سفید، نقره ای و خاکستری تولید خواهد کرد.

نکسوس 6P نسبت به پرچمدار پیشین گوگل یعنی نکسوس 6 با تغییرات ریز و درشتی مواجه بوده است. با این که صفحه نمایش 6P نسبت به نکسوس 6 کوچکتر شده، اما ویژگی های جدیدی در آن مشاهده می شود که در ادامه با 14 مورد از آنها آشنا خواهید شد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید. 

 1- بدنه تمام فلزی

Full-metal-jacket (1)

نکسوس 6P هوآوی اولین موبایل در خانواده نکسوس است که از بدنه ای تمام فلزی بهره می برد. گوگل و هوآوی در این بدنه از آلومینیوم مجهز به لایه محافظ استفاده کرده اند؛ آلیاژی که در صنایع هوایی استفاده می گردد. این مورد به نکسوس 6P ظاهر قابل احترامی داده است.

2- ضخامت بسیار کم

Considerably-thinner (1)

نکسوس 6 با طراحی تقریبا از مد افتاده و ضخامت 0.4 اینچی پا به عرصه تلفن های هوشمند گذاشت. اما نکسوس 6P هوآوی در عین زیباتر بودن، از مدل قبلی نازکتر طراحی شده و تنها 0.29 اینچ (معادل 7.5 میلی متر) ضخامت دارد.

3- رنگ های جدید

New-color-options

بر خلاف نکسوس 6، نکسوس 6P به جای دو رنگ در سه رنگ عرضه خواهد شد. «سفید یخی»، «آلومینیوم» و «گرافیت» رنگ های نکسوس جدیدند که می توانید بسته به سلیقه یکی از آنها را به عنوان رنگ بدنه آن برگزینید.

4- صفحه نمایش کوچک تر

Smaller-screen

بر خلاف نکسوس 6 شش اینچی که فبلت غول پیکری محسوب می شود، نکسوس 6P از نمایشگری با ابعاد 5.7 اینچ بهره می برد که اندازه به مراتب معقول تری است. البته رزولوشن تصویر نسبت به نکسوس قبلی تغییری نکرده و مجددا شاهد به کارگیری پنل Quad HD در نکسوس جدید هستیم.

5- باتری بزرگ تر

Larger-battery

نکسوس 6P از باتری بزرگ تری بهره می برد. گوگل برای نکسوس جدید یک باتری 3450 میلی آمپری در نظر گرفته که نسبت به باتری 3220 میلی آمپری نکسوس 6 قوی تر است. با چنین باتری قدرتمندی انتظار می رود که نکسوس 6P در اجرای اندروید مارشمالو، مقاومت خوبی در نگهداری شارژ از خود به نمایش بگذارد.

6- USB نوع C

USB-Type-C

همانطور که پیش تر در شایعات خوانده بودیم، پورت USB نوع C به همراه کابل مخصوصش به نکسوس 6P راه یافته است. گوگل اعلام کرده که نکسوس 6P دارای قابلیت شارژ سریع خواهد بود، اما در مورد بی سیم بودن یا نبودن این شارژ صحبتی به میان نیاورده است.

7- دوربین اصلی جدید

A-new-rear-camera

یکی از مهم ترین تغییرات نکسوس جدید نسبت به نسل پیشین، دوربین 12.3 مگاپیکسلی آن است. این دوربین مجهز به سنسور 1.55 میکرونی سونی با ضریب گشودگی دهانه لنز f/2.0 بوده که به ادعای گوگل می تواند در نور ضعیف، بیش از 90% نور اطراف را در خود جمع آوری کند (در مقایسه با نکسوس 6). این دوربین به یک فلش LED دو رنگ مجهز بوده و ضمنا از قابلیت فوکوس لیزری برای عکاسی سریع برخوردار است.

فیلمبرداری با کیفیت 4K از دیگر قابلیت های دوربین نکسوس 6P است و ضمنا این تلفن هوشمند، اولین عضو از خانواده سری نکسوس محسوب می شود که توانایی ضبط فیلم های صحنه آهسته با نرخ فریم 240fps را داراست.

8- دوربین سلفی ارتقا یافته

Significantly-improved-selfie-cam

دوربین های سلفی ضعیف نکسوس های قبلی را فراموش کنید. نکسوس 6P دارای یک دوربین جلوی 8 مگاپیکسلی است که از ضریب گشودگی دهانه لنز f/2.4 بهره می برد. برای گرفتن عکس های پویاتر هم گزینه نرم افزاری +HDR در آن قرار گرفته است.

9- پشتیبانی از دابل کلیک برای فعالسازی دوربین

Double-click-power-key-for-camera

گوگل با الهام از سازندگانی همچون سامسونگ و ال جی، گزینه دابل کلیک روی صفحه برای باز کردن اپلیکیشن دوربین را در نکسوس 6P گنجانده است.

10- Nexus Imprint

Nexus-Imprint

بالاخره شایعات به حقیقت پیوست: نکسوس 6P از یک حسگر اثر انگشت برخوردار است. این حسگر به صورت لمسی بوده و خوشبختانه برای استفاده از آن نیازی به روشن کردن صفحه موبایل ندارید. گوگل ادعا می کند که سرعت پاسخگویی این حسگر چیزی کمتر از 600 میلی ثانیه است که عدد فوق العاده ای محسوب می شود.

11- اشتراک 90 روزه رایگان در گوگل پلی موزیک

90-day-Google-Play-Music-trial

کاربران آمریکایی نکسوس 6P با خرید این تلفن هوشمند می توانند از مزیت اشتراک رایگان 90 روزه گوگل پلی موزیک بهره ببرند.

12- هدیه 50 دلاری برای خرید اپلیکیشن ها

50-app-voucher-for-US-purchases

کاربران آمریکایی نکسوس 6P به غیر از اشتراک رایگان 90 روزه برای گوگل پلی موزیک، 50 دلار هم برای خرید اپلیکیشن از پلی استور هدیه می گیرند. با این هدیه 50 دلاری می توان تعداد نسبتا زیادی اپلیکیشن پولی را خریداری کرد.

13- Nexus Protect

Nexus-Protect

گوگل برای نکسوس جدید برنامه ای تحت عنوان Nexus Protect را در نظر گرفته که 89 دلار هزینه در پی دارد. با پرداخت این هزینه، گوگل بروز هر گونه مشکل مکانیکی را به مدت دو سال تحت پوشش گارانتی قرار می دهد. اما بهترین قسمت: در صورتی که موبایل خود را برای تعمیر ارسال کنید، گوگل در کمتر از یک روز کاری، تا بازگشت آن موبایلی را به طور قرضی در اختیارتان قرار خواهد داد.

14- ارزان تر از نکسوس 6؛ تنها 499 دلار

Considerably-cheaper-at-499

نکسوس 6 در زمان عرضه قیمتی معادل 649 دلار داشت. اما خوشبختانه مدل 32 گیگابایتی و آنلاک نکسوس 6P را می توانید با قیمت 499 دلار خریداری کنید. مدل های 64 گیگابایتی و 128 گیگابایتی این تلفن هوشمند نیز به ترتیب با قیمت 549 و 649 دلار (قیمت نکسوس 6) به فروش خواهند رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Mehrdad
    Mehrdad | ۸ مهر ۱۳۹۴

    یادمه وقتی htc one max حسگر اثر انگشت رو پایین دوربین گذاشت چه الم شنگه ای به پا شد. حالا همه دارن همون کارو میکنن.

  • JEFRiUM
    JEFRiUM | ۸ مهر ۱۳۹۴

    What u say?

  • Ahmad
    Ahmad | ۸ مهر ۱۳۹۴

    حالا اگه اون موبایلی که قرضی بهمون داده هم خراب شد چه خاکی تو سرمون کنیم؟

    • Siamak Gol
      Siamak Gol | ۸ مهر ۱۳۹۴

      اگه اون‌ گوشی قرضیه گم شد چی؟؟؟ :D
      گوشی خودمونو پس میدن؟
      من معمولا هفته ای یه بار گوشیم مشکلِ سخت افزاری پیدا میکنه... :|

  • Divan Greedy (아이유)
    Divan Greedy (아이유) | ۷ مهر ۱۳۹۴

    دوستان لطفن برید پست قبل تا اصل ماجرا رو بخونید / این دوستمون نمی دونم چه مشکلی براش پیش اومده که هر پست اینو کپی می کنه /

    • BOZORG#
      BOZORG# | ۸ مهر ۱۳۹۴

      قانماز
      اله سنه یاراشان جمله دی :))))))

  • H A M E D
    H A M E D | ۷ مهر ۱۳۹۴

    آره میشه فروختن
    البته ارسال معنی اصلیشه که شاید به فروشنده های محلی دادن این تعداد و به دست مشتری نرسیده باشه...
    نظر بقیه چیه؟

    • firebird
      firebird | ۸ مهر ۱۳۹۴

      إرسال شده يعني پخش كرده اند تو سراسر دنيا. هيچ گونه ربطي به آمار فروش نداره. فروخته شده ميشه sold
      http://media.idownloadblog.com/wp-content/uploads/2011/10/Screen-Shot-2011-10-28-at-3.14.18-PM-e1319829308866.jpg

    • firebird
      firebird | ۸ مهر ۱۳۹۴

      آمار فروش ميشه sales report

مطالب پیشنهادی