ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استیو جابز به مارک زاکربرگ در اوج مشکلات فیسبوک: به هند سفر کن

اگرچه اکنون فیسبوک حدود ۱.۵ میلیارد کاربر فعال دارد، رقمی که تقریبا ۲۱ درصد از جمعیت کل جهان را تشکیل می دهد، ولی همواره این شبکه اجتماعی چنین موفق نبوده و در ابتدای کار خود ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۳ مهر ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

اگرچه اکنون فیسبوک حدود ۱.۵ میلیارد کاربر فعال دارد، رقمی که تقریبا ۲۱ درصد از جمعیت کل جهان را تشکیل می دهد، ولی همواره این شبکه اجتماعی چنین موفق نبوده و در ابتدای کار خود با مشکلات بسیاری مواجه بود.

فیسبوک از همان ابتدا تلاش کرد که از کشور هند استفاده کرده تا بتواند جمعیت کاربرانش را بالاتر ببرد، این کشور در حال حاضر جمعیتی بالغ بر ۱.۵ میلیارد نفر دارد اما مشکل فیسبوک با آن، این است که حدود ۸۰۰ میلیون نفر از ساکنین کشور مورد بحث به اینترنت دسترسی ندارند. بر همین اساس است که شبکه اجتماعی یاد شده تلاش می کند تا به مناطق محروم آن، به روش های مختلف و رایگان اینترنت برساند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در هفته گذشته، آقای Narenda Modi، نخست وزیر کشور هند میهمان «دره سیلیکون» بود و با رهبران تکنولوژیک آن نیز دیدن نمود؛ از ساتیا نادلا گرفته تا ساندر پیچای، تیم کوک و مارک زاکربرگ.

آقای زاکربرگ، مدیر عامل فیسبوک برای دو روز میزبان آقای Narenda Modi بود و بخش های مختلف فیسبوک را به وی نشان داد. در یک نشست عمومی که حالتی پرسش و پاسخ مانند داشت اما، Modi بر روی صحنه به زاکربرگ پیوست و مدیر عامل فیسبوک نیز تلاش نمود تا در ابتدای کار خاطره ای مثبت از کشور هند تعریف کند، نکته جالب ماجرا اینکه خاطره آقای زاکربرگ، به استیو جابز مربوط می شد.

مارک زاکربرگ

مارک زاکربرگ

«می دانید، کشور هند از همان ابتدا اهمیت ویژه ای برای فیسبوک داشت و به شکل گیری این کمپانی کمک بسزایی کرد. قبلا، این داستان که می خواهم نقل کنم را در مکان عمومی دیگری نگفته ام و افراد بسیار کمی از آن مطلع هستند. در ابتدای کارمان و شکل گیری کمپانی، قبل از این که مثل حالا، همه امور روندی مناسب به خود بگیرند، با دوران بسیار سختی رو به رو بودیم. هر کس از راه می رسید و می خواست ما را با قیمت کمی بخرد. خیلی ها هم توصیه می کردند که بهتر است کمپانی را به آنها بفروشم. در نتیجه، تصمیم گرفتم به ملاقات یکی از الگو و مربیان خود به نام استیو جابز بروم. وی به من گفت که برای اتصال بخش های مختلف شرکتم به هم، و بهبود فرایند پیشرفت، باید به کشور هند سفر کنم. باید به همان معبدی بروم که او در جوانی اش به آن سر زده و توانسته از طریق تفکر در آن، سرنوشت اپل را دگرگون کند. به هند رفتم و یک ماهی در این کشور به مسافرت پرداختم؛ دیدن مردم، نحوه کار کردن و البته اتصال قدرتمند آنها به هم، برایم جالب بود. کاری که انجام می دادیم، اهمیتی تازه برایم پیدا کرد و احساس کردم بهتر می توانیم کاربران را به هم متصل کنیم. این همان موردیست که در ده سال اخیر، آن را همواره به یاد داشته ام.»

جابز در زمان تاسیس امپراطوری اپل، ۷ ماه را در کشور هند گذراند و به مناطق مختلف آن سفر کرد.

در این میان لازم به ذکر است که حتی استیو جابز، در واقع یکی از طرفداران مارک زاکربرگ بوده. والتر ایزاکسون، نویسنده کتاب زندگینامه استیو جابز خاطر نشان می کند که وقتی از او پرسیده در دره سیلیکون چه کسی را تحسین می کنی، مارک زاکربرگ اولین نامی بوده که از دهان جابز خارج شده. در مصاحبه های دیگر نیز جابز قبلا زاکربرگ را تحسین کرده بود که به جای فروش استارتاپ اش به کمپانی های دیگر، تصمیم گرفته آن را نگه دارد و رشدش را تماشا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • V For Vandeta
    V For Vandeta | ۱۳ مهر ۱۳۹۴

    جابز در زمان تاسیس امپراطوری اپل، ۷ ماه را در کشور هند گذراند و به مناطق مختلف آن سفر کرد.
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    اینطوری می نوشتین بهتر بود
    استیو جایز وقتی فعالیتش را از گاراژ خانه پدری اش شروع کرد فکر نمی کرد روزی شرکتش به یکی از بزرگترین شرکتهای فعال در عرصه تلفن هوشمند تبدیل شود .

  • V For Vandeta
    V For Vandeta | ۱۳ مهر ۱۳۹۴

    حالا اگه می گفتی کل دره سیلیکون ولی یه چیزی اما اپل و امپراطوری.... نچ نچ مگه میشه مگه داریم ؟؟؟!!!
    اپل بازها همینن دیگه .... انتظار دیگه ای نمیشه ازشون داشت...

  • محمد
    محمد | ۱۳ مهر ۱۳۹۴

    واقعا نامردی هست
    یعنی چی امپراطوری اپل اگه منظورت گذشته است که هیچ اگه الانه درسته یهم زیادی از بازار دستشه ولی همش که نیست که بگی امپراطوری اپل

    • Divan Greedy (thankyouaj)
      Divan Greedy (thankyouaj) | ۱۳ مهر ۱۳۹۴

      والا همینو بگو ، فکر کردن کل تکنولوژی شده تلفن هوشمند

    • kavehd2
      kavehd2 | ۱۳ مهر ۱۳۹۴

      دیگه باید چی بشه که بشه امپراطوری بهش گفت خوب با ارزش ترین و ثروتمند ترین شرکت جهانه

    • Morteza
      Morteza | ۱۳ مهر ۱۳۹۴

      چه ربطی داره ؟ مگه امپراطوری یعنی به کل جهان سلطنت کنه ؟ الان امپراطوری گوگل
      امپراطوری اپل
      امپراطور مایکروسافت
      امپراطوری سامیسونگ
      و ...
      اینا و چندین امپراطوری دیگه الان به دنیای تکنولوژی دارن سلطنت میکنن

  • آیییخم و خونواده گلکسی s6 ( اسکی از آیفون و z3 )
    آیییخم و خونواده گلکسی s6 ( اسکی از آیفون و z3 ) | ۱۳ مهر ۱۳۹۴

    دیجیاتو میشه جواب بلدی ؟

    چرا از کارآفرینای موفق ایرانی مقاله نمیزاری ؟ !!!!

    اینا هرچقدرم پست بزاری به درد ما نمیخوره چون شرایط ایران کاملااااااااا با اونور متفاوته

    نمیدونم
    را جواب نمیدی اما خوشال میشم جواب بدی

مطالب پیشنهادی