ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جمع بندی: مروری بر محصولات معرفی شده در کنفرانس مایکروسافت

مایکروسافت امروز مراسم پر و پیمانی را برگزار کرد و در جریان آن، جدیدترین دستگاه های تولیدی اش را که برای کار با ویندوز 10 بهینه سازی شده بودند به جهانیان معرفی کرد. این محصولات ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ مهر ۱۳۹۴ | ۰۰:۰۱

مایکروسافت امروز مراسم پر و پیمانی را برگزار کرد و در جریان آن، جدیدترین دستگاه های تولیدی اش را که برای کار با ویندوز 10 بهینه سازی شده بودند به جهانیان معرفی کرد.

این محصولات گروه متنوعی از کالاها شامل پوشیدنی، موبایل و نوت بوک را شامل می شدند و هر کدام با قابلیت های خاص و منحصر بفرد خود حیرت کاربران را برانگیختند. در واقع امشب مایکروسافت نشان داد که هنوز هم حرف هایی برای گفتن دارد و شایسه قرار گرفتن در لیست برترین های صنعت تکنولوژی دنیاست.

در ادامه این مطلب قصد داریم نگاهی داشته باشیم به لیست محصولات معرفی شده در این رویداد. با دیجیاتو همراه باشید.

مایکروسافت بند

cqpbi8wuaaaunrs

نسخه جدید ابزار پوشیدنی اهالی ردموند یعنی همان مایکروسافت بند چندی پیش در جریان کنفرانس خبری این شرکت معرفی شد. گجت مورد بحث در قیاس با نسخه قبلی اش شکل و شمایل بهتری پیدا کرده و به خاطر بهره مندی از یک نماشگر خمیده (برخلاف نمایشگر صاف و چهار گوش مدل قبلی) بیشتر با اصول ارگونومیک سازگاری دارد.

اما در کنار قابلیت های همیشگی این پوشیدنی شامل دنبال کردن فرایند خواب، میزان کالری های مصرفی و ارائه نوتیفیکیشن های هوشمند می توان به یکپارچه سازی دستیار صوتی کورتانا با آن اشاره نمود که شاید بیشترین اهمیت را داشته باشد.

مایکروسافت بند جدید از iOS، اندروید و تلفن های هوشمند ویندوز فونی پشتیبانی می کند و پیش ثبت نام آن از امروز با قیمت ۲۴۹ دلار آغاز خواهد شد، رقمی که نسبت به مدل سال گذشته ۵۰ دلار بیشتر شده است.

تلفن هوشمند لومیا 950

Microsoft-Lumia-950 (13)

لومیا ۹۵۰ دارای یک نمایشگر ۵٫۲ اینچی WQHD (با رزلوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل) است و سه گیگابایت رم و همچنین یک چیپست شش هسته ای اسنپدراگون ۸۰۸ برایش در نظر گرفته شده است. همین امکانات لومیا ۹۵۰ را به یکی از قدرتمندترین تلفن های هوشمند ویندوز فونی ساخته شده تا به امروز بدل می کند که برای نخستین بار از جدیدترین چیپست کوالکام بهره می برد.

از دیگر امکانات در نظر گرفته شده برای این موبایل می توان به دوربین اصلی 20 مگاپیکسلی با سه فلاش ال ای دی، دوربین جلویی 5 مگایپکسلی، 32 گیگابایت حافظه داخلی و پورت USB Type-C اشاره کرد.

تلفن هوشمند لومیا 950 اکس ال

Screen Shot 1394-07-14 at 18.33.22-w600

لومیا ۹۵۰ اکس ال از نمایشگری ۵.۷ اینچ با پنل OLED و رزولوشن ۲K بهره می برد. حافظه داخلی این محصول در مدل پایه ۳۲ گیگابایت اعلام گشته و این در حالیست که قادر هستید به سادگی توسط کارت حافظه جانبی، مقدار فضای ذخیره سازی تلفن همراه خود را افزایش دهید، آن هم تا ۲ ترابایت. البته برای ساخته شدن چنین کارتی باید چند سالی صبر کنید.

دوربین اصلی، یکی از مهم ترین بخش هاییست که دست خوش ارتقا ویژه ای گشته. مایکروسافت از یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی بهره جسته که به یک فلاش سه گانه و همچنین لرزشگیر تصویر تجهیز شده است.

تلفن هوشمند لومیا 550

Lumia_550_leak.0.0

Lumia 550، دستگاهی ۵ اینچی با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۲۸۰ و تراکم پیکسل ۲۹۴ppi است که جایگزین Lumia 640 و Lumia 640 XL خواهد شد و تلفنی است مخصوص کشورهای دل حال توسعه و افرادی که نمی خواهند هزینه زیادی بابت داشتن یک تلفن هوشمند بپردازند.

هدست هولولنز

Screen-Shot-2015-10-06-at-15.17.50

مایکروسافت در جریان مراسم امشب خود بازی تازه ای به نام پروژه X-Ray را به نمایش گذاشت که اولین بازی ویدیویی مایکروسافت برای هدست واقعیت افزوده هولولنز است. در این بازی، ربات های هوشمند وارد فضای خانه شما می شوند و قصد آسیب رساندن به شما را دارند اما با اسلحه ای که در اختیارتان قرار گرفته می توانید آن ها را نابود کنید.

نکته جالب توجه در ارتباط با Project Xray این است که ربات ها کاملا هوشمندانه از محیطی که در آن قرار گرفته اید استفاده کرده و بازی را به نفع خود تغییر می دهند. برای مثال پشت مبل پنهان می شوند تا تیرهای شلیک شده به آن ها برخورد نکند. مایکروسافت برای توصیف این پروژه از عبارت «سرگرمی واقعیت ترکیبی» استفاده می کند.

سرفس پرو 4

Microsoft-Surface-Pro-4-images

معرفی سرفس پرو 4 از جمله مهم ترین رویدادهای مراسم امشب مایکروسافت بود. این دستگاه مجهز به یک حسگر اثر انگشت در قسمت کیبورد است و از دستیار صوتی کورتانا بهره می گیرد.

نمایشگر آن 12.3 اینچی است که کمپانی سازنده با کم کردن حاشیه نسخه قبلی این تبلت هیبریدی آن را بدون افزودن بر ابعاد کلی دستگاه در همان بدنه نسخه قبلی جای داده است.

ظرفیت ذخیره سازی این تبلت هیبریدی بسته به انتخاب کاربر تا یک ترابایت متغیر خواهد بود و علاوه بر این ۱۶ گیگابایت رم هم برایش در نظر گرفته شده است.

دریافت پیش سفارش برای سرفس پروی ۴ از حالا صورت می گیرد و قیمت پایه اعلام شد برای آن برابر با ۸۹۹ دلار است که پس از پرداخت در تاریخ ۲۶ اکتبر (۴ آبان) به دست مشتریان می رسد.

سرفس بوک

microsoft-devices-2015-sg-591

سرفس بوک محصولی جدیدی در میان خانواده سرفس است که امروز برای اولین بار در برابر چشم کاربران، علاقمندان به دنیای تکنولوژی و البته ویندوز قرار گرفت.

نمایشگر سرفس بوک اکنون به ۱۳.۵ اینچ افزایش پیدا کرده و مایکروسافت می گوید آن را برای کاربرانی توسعه داده که علاقه بیشتری به کار کردن با سرفس خود به عنوان یک لپ تاپ دارند. کیبورد دستگاه مورد بحث البته باز هم قابل جدا شدن است و در این زمینه، تفاوت چندانی با خود سرفس پرو وجود ندارد.

داک نمایشگر

microsoft-surface-docking-station

مایکروسافت امروز نه تنها از یک داک مخصوص برای تلفن های هوشمند رونمایی کرد، بلکه برای رایانه ها هم چنین وسیله ای را در نظر گرفته است. داک جدید این غول تکنولوژی، قدرت ارتباطی سرفس پرو ۳، سرفس پرو ۴ و سرفس بوک را تا حد یک رایانه رومیزی تقویت می کند.

این داک جدید مجهز به دو خروجی DisplayPort با پشتیبانی از رزولوشن ۴K، چهار درگاه USB 3.0 و یک جک اترنت برای اینترنت وابسته به سیم است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • atrin_salehi
    atrin_salehi | ۱۵ مهر ۱۳۹۴

    surface ها امشب عالی بودن من که عاشقشون شدم

  • drona
    drona | ۱۵ مهر ۱۳۹۴

    چه شبی بود امشب. دست مایکی طلا.
    همه چیز عالی!

    بعد از 6 سال دوباره از ته دل ایمان آوردم.
    تلفن ها هم به قول داداشم، ارزش صبر کردن رو داشتن.

  • R3D
    R3D | ۱۵ مهر ۱۳۹۴

    یکی از یکی دیگه گل تر و خواستنی تر!
    سرفیس بوک که گل سرسبد بود،سرفیس پرو 4 که گل قالی بود،لومیا 950 و لومیا 950 اکس ال که تک خال های مایکروسافت بودن،مایکروسافت بند هم که کوچولوی دوست داشتنی بود و لومیا 550 هم یک طفل معصوم مظلوم(!)بود و در آخر میرسیم به هالولنز که پادشاه کنفرانس رویایی 6 اکتبر مایکروسافت در نیویورک بود.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی