ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بررسی ها نشان می دهند چیپست اسنپدراگون ۸۱۰ در اکسپریا زد ۵ سونی بیش از حد داغ نمی شود

سونی پرچمدار جهانی سال ۲۰۱۵ خود را با چیپست اسنپدراگون ۸۱۰ توسعه داده اما اسنپدراگون های ۸۱۰ اولیه را نمی توان با نمونه هایی که بعدا اصلاح شدند مقایسه کرد. در هر صورت، این چیپست ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۵ آبان ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

سونی پرچمدار جهانی سال ۲۰۱۵ خود را با چیپست اسنپدراگون ۸۱۰ توسعه داده اما اسنپدراگون های ۸۱۰ اولیه را نمی توان با نمونه هایی که بعدا اصلاح شدند مقایسه کرد. در هر صورت، این چیپست مجتمع تا پایان سال ۲۰۱۵ قرار است نقش پرچمدار سیستم-بر-چیپ های کوالکام را ایفا کند و به همین دلیل، سونی در Z5 از آن استفاده کرده است. همانگونه که می دانید، این شرکت علاقه بسیاری دارد که همواره در پرچمدارهای خود از آخرین نسل فناوری ها بهره گیرد.

با این حال، هنوز یک سوال در ذهن کاربران باقی مانده: آیا اکسپریا Z5 با مشکل ایجاد گرمای بیش از اندازه رو به رو است؟

وب سایت «اندروید سنترال» تلاش کرده با ابزارهای مخصوص همین کار، به پرسش کاربران پاسخ دهد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

وب سایت یاد شده برای ثبت درجه گرمای این تلفن همراه، از یک دماسنج مجهز به مادون قرمز استفاده کرده است. پس از روشن شدن موبایل و آغاز به کار آن، درجه حرارت تلفن همراه برابر با ۲۵.۱ درجه سانتیگراد بوده.

منبع مورد اشاره سعی نموده درجه بالا رفته حرارت این موبایل را با عملکرد دوربین آن هنگام ثبت ویدیوی 4K آزمایش کند، علاوه بر فعال بودن افکت واقعیت مجازی. بر همین اساس، پس از دو دقیقه ثبت ویدیوی 4K با این حالت، دمای دستگاه به ۳۱ درجه می رسد. پس از ۵ دقیقه، دمای دستگاه به ۳۵ درجه افزایش یافته. در واقع می توان گفت که پس از ۵ دقیقه ثبت ویدیو با رزولوشن 4K، دمای دستگاه ۱۰ درجه افزایش یافته است. دمایی که البته در هنگام نگه داشتن موبایل در دست، کاربر را با مشکل مواجه نخواهد کرد.

xperia-z5-camera-1-w600

این تست تا ۲۵ دقیقه ادامه پیدا کرده و موبایل سونی، بدون مشکل و یا خارج شدن از اپلیکیشن دوربین به کار خود ادامه می دهد. در نهایت موبایل، ثبت ویدیوی 4K را به علت کاهش یافتن باتری به پایین تر از ۲۵ درصد قطع می کند. در این شرایط، حرارت دستگاه به ۴۰.۵ درجه سانتیگراد رسیده است.

نویسنده وب سایت اندروید سنترال می گوید که انتظار داشته در ابتدا با وضعیت بدتری رو به رو شود و به طور کلی، اکسپریا Z5 به خوبی قادر گشته در این بخش ظاهر شود. وی همچنین عنوان نموده که در هنگام شارژ کردن این موبایل نیز بخش پشتی دستگاه با مشکل داغ شدن غیر قابل تحمل مواجه نمی شود.

به نظر می رسد که حرارتی که در هنگام کار با پرچمدار سونی ایجاد می شود، کاملا طبیعی بوده و مورد غیر قابل تحملی در آن یافت نشده است. حرارتی هم که ایجاد می شود، صرفا در بخش پشت موبایل و بین دوربین و لوگوی سونی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • Karen_Mahdavi
    Karen_Mahdavi | ۶ آبان ۱۳۹۴

    واقعا خجالت داره برای سایت شما حداقل کامنت ادم رو یا تایید نکنین یا خودتون ویرایشش نکنین که اون جوری که خودتون دوست دارین من دلیل اینکه چرا این جمله رو گفتم رو بیان کردم وهمین طور دلیل های دیگه ام رو اما اومدن باقی متنم رو حذف کردن و فقط همین جمله ام رو تایید کردن

  • hhh
    hhh | ۵ آبان ۱۳۹۴

    عجیبه سونی با این همه سابقه هنوز برای خودش چیپست نداره البته قدیما سریabمیزد ولی چیز مالی نبود.تازه باید سیستم عامل هم میداد بیرون چون لوازم صونی قدیمش پلتنفورم کنترلی قشنگی داشت

  • Mr.EN
    Mr.EN | ۵ آبان ۱۳۹۴

    اینم در جواب اونایی که بهانه داغ کردن برای z5 میاوردن.

  • moazez
    moazez | ۵ آبان ۱۳۹۴

    سونیه دیگه سلطان و پدر الکترونیک

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی