ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نوکیا نتورکز قصد بررسی «حباب های» ارتباطی درون استادیوم ها و اماکن عمومی را دارد

اوایل سال گذشته، استیو پرلمن یکی از توسعه دهندگان تکنولوژی QuickTime اپل که در ادامه سرویس استریم بازی OnLive را راه اندازی کرد ادعا نمود نوعی ارتباط وایرلس را ابداع کرده که 1000 برابر سریع تر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۲ آبان ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

اوایل سال گذشته، استیو پرلمن یکی از توسعه دهندگان تکنولوژی QuickTime اپل که در ادامه سرویس استریم بازی OnLive را راه اندازی کرد ادعا نمود نوعی ارتباط وایرلس را ابداع کرده که 1000 برابر سریع تر از انواع مورد استفاده ماست.

شرکت جدید التاسیس او به نام Artemis Networks نام تکنولوژی بیسیم یاد شده را pWave گذاشت و اعلام نمود، آنتن های وایرلس بهره مند از این تکنولوژی می توانند «حباب های» ریز ارتباطی را در اطراف تلفن های هوشمند، تبلت ها و دیگر دستگاه ها تولید کنند و در نتیجه نیاز به اشتراک گذاری پهنای باند را از بین می برند و سرعت ارتباطات اینترنتی را در فضاهای پرجمعیت به میزان زیادی بهبود می بخشند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

حالا Artemis Research نخستین رای اعتماد خود را از صنعت بیسیم دریافت کرده است. نوکیا نتورکز یادداشت تفاهمی را با این شرکت به امضا رسانده و قبول کرده که فناوری مذکور را در استادیوم ها و فضاهای مشابه که نیازمند پهپای باند بالا هستند تست نماید.

حباب هایی که توسط آنتن های بیسیم pWave ایجاد می شوند pCells (مخفف عبارت سلول های شخصی) نامیده می شوند و به لحاظ نظری همزمان با حرکت فیزیکی مالکان تلفن های همراه آنها را دنبال می کنند.

به همین خاطر، این حباب ها گزینه ای ایده آل برای استفاده در اماکنی هستند که به طور معمول در آنها صدها هزار نفر از مردم از یک شبکه مشترک استفاده می کنند و در نتیجه ارتباطات اینترنتی سرعت بسیار پایینی دارند.

حسین معین، مدیر ارشد واحد تکنولوژی نوکیا نتورکز اظهار داشته که در ابتدای امر این شرکت ادعاهای پرلمن را باور نکرده . او در ادامه گفت: ما نگاهی به این فناوری انداختیم و گفتیم: چنین احتمالی بسیار ضعیف است اما طولی نکشید که این تردیدها به علاقه تبدیل شدند و تصمیم گرفتیم که آنتن های این کمپانی را بررسی نماییم.

معین اظهار داشت: ما در نظر داریم که این ایده را در جهان واقعی بررسی نماییم تا ببینیم که طرز کارش به چه صورت است. pWave تکنولوژی امیدوارکننده ایست و به لحاظ نظری باید موثر واقع شود. او در ادامه گفت: اگر pCellها کار نکنند قطعا معین و نوکیا نتورکز به دنبال راهکارهای جایگزینی خواهند بود که از سوی MIT ارائه می شوند.

گفنمی است دیگر اپراتورهای آمریکایی نیز در حال بررسی روش هایی هستند تا ارتباطات بیسیم مشتریان خود را بهبود ببخشند. تکنولوژی Artemis Networks شاید فعلا در مرحله تست قرار داشته باشد اما آنطور که پرلمن گفته این شرکت تا نصب آنتن های خود برای یک «اپراتور طراز اول» فاصله زیادی ندارد هرچند که نگفته نام این اپراتور چیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • BuBo
    BuBo | ۱۲ آبان ۱۳۹۴

    **نوکیا نتورکز**

    خدایی این واسه یه سایت IT زشت نیست؟ مُردم تا خوندمش

مطالب پیشنهادی