ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

گزارش مالی اکتیویژن-بلیزارد منتشر شد؛ World of Warcraft همچنان در حال سقوط

خبر خرید شرکت King Digital Entertainment به مبلغ 5.9 میلیارد دلار، یکی از عجیب ترین اخبار این هفته بود که تحلیل های بسیاری را هم در پی داشت اما گزارش مالی جدید اکتیویژن-بلیزارد نشان می ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۴ آبان ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

خبر خرید شرکت King Digital Entertainment به مبلغ 5.9 میلیارد دلار، یکی از عجیب ترین اخبار این هفته بود که تحلیل های بسیاری را هم در پی داشت اما گزارش مالی جدید اکتیویژن-بلیزارد نشان می دهد که کسب و کار شرکای دیرینه رونق بسیار یافته.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بابی کاتیک، مدیرعامل اکتیویژن، پس از خرید شرکت کینگ در بیانیه ای با اعلام اینکه اکتیویژن موفق ترین کمپانی سازنده بازی موبایل جهان را خریده، از همکاری با 1600 کارمند با استعداد این شرکت ابراز خوشحالی کرد.

با مجموع 330 میلیون مخاطب در هر ماه، کندی کراش ساگا را می توان موفق ترین بازی موبایل آمریکایی خواند. با این حال، نوع تجارت اکتیویژن-بلیزارد به طور کل تفاوت بسیاری با کینگ دارد. از این سو، طبق ادعای اکتیویژن Call of Duty: Advanced Warfare نیز بازی شماره یک نسل هشتم است.

گفته می شود که فروش Call of Duty: Advanced Warfare نسبت به Call of Duty: Ghosts، طی یک سال گذشته بیشتر بوده. کیفیت بسیار پایین Ghosts اعتراضات بسیاری را برانگیخت و Infinity Ward را یک گام دیگر به لبه تیغ نزدیک تر کرد.

با توجه به عرضه Black Ops 3 در هفته آینده، کاربران دوباره به سراغ Black Ops 2 رفته اند. تعداد کاربران فعال این ماه Black Ops 2 به رقم قابل توجه 12 میلیون نفر رسیده است.

با عرضه ی بسته الحاقی The Grand Tornament، بازی Hearthstone نیز رشدی 77 درصدی در میزان درآمدزایی خود شاهد بود. دیابلو 3، مرز فروش 2 میلیون واحد در چین را رد کرد اما تعداد کاربران World of Warcraft به 5.5 میلیون نفر کاهش یافت.

اکتیویژن اعلام داشته که دیگر قصد اعلام تعداد کاربران World of Warcraft را ندارد، بنابراین 5.5 میلیون نفر، آخرین آمار رسمی ارائه شده از سوی بلیزارد خواهد بود. این شرکت قصد دارد با تمرکز روی بازی های جدید، وارد دوره بعدی فعالیت های خود شود.

فروش دیجیتالی بازی ها، 629 میلیون دلار سود خالص روانه حساب های بانکی اکتیویژن کرده که به نسبت سال پیش با 38 درصد رشد همراه بوده. مجموعا، سودآوری اکتیویژن 67 درصد افزایش داشته است.

در نهایت، فصل مالی اخیر اکتیویژن بلیزارد با کسب درآمد خالص 990 میلیون دلاری به پایان رسید. این رقم در بازه زمانی مشابه سال گذشته برابر با 753 میلیون دلار بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • بهزاد
    بهزاد | ۱۶ آبان ۱۳۹۴

    آه ایرانی ها گرفتشون با اون تحریمهای مسخرشون. آخه نوجوان 15-16 ساله از سیاست و تحریم چی میفهمه که میان بازی کامپیوتری رو هم تحریم میکنند و اعصاب خورد میکنن ؟

  • Saafa
    Saafa | ۱۴ آبان ۱۳۹۴

    WoW از بس پچ میده آخه!
    قشنگ ما رو آسفالت کرده!
    نمیدونیم کدوم به کدومه!
    .
    البته.. من سرور Warmane بازی میکنم که خفن ترین Free دنیاست. اما خب! احساس میکنم WoW به جادویی ای قبلناش نیست.
    اوایل خیلی تم مجیکال داشت!
    این آخرا فقط زمین جدید اضافه میکنه و 5 لول میپره بالا....
    هی هم نژادهای چرت و پرت اضافه میکنه.. از همه مزخرفترش هم اون گابلین هاش بود.. فردا پسفردا اوگر اضافه میشه، بعد هم خدا میدونه چی!

  • anonymous
    anonymous | ۱۴ آبان ۱۳۹۴

    یه زمان بهترین بازی آنلاین بود برای همه وارکرفت یهو سقوط کرد
    خوشم میاد همچین اتفاقایی برا فیسبوک و بقیه شبکه های اجتمایی بزرگ بیوفته یکم بازار خودشو وارد رقابت کنه

مطالب پیشنهادی