ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک: تسلا اکنون می تواند خودرویی با قابلیت طی کردن مسافت ۸۰۰ کیلومتر بسازد

روز جمعه و طی نشستی که بین سرمایه گذاران کمپانی تسلا و مدیران ارشد این شرکت برگزار شد، آقای ایلان ماسک اظهار نمود که در مقطع زمانی کنونی، شرکت اش قادر به ساخت خودرویی است که بتواند ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۷ آبان ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

روز جمعه و طی نشستی که بین سرمایه گذاران کمپانی تسلا و مدیران ارشد این شرکت برگزار شد، آقای ایلان ماسک اظهار نمود که در مقطع زمانی کنونی، شرکت اش قادر به ساخت خودرویی است که بتواند با یک بار شارژ، مسافتی برابر با ۵۰۰ مایل یا ۸۰۴ کیلومتر را طی کند.

وی در این میان اشاره کرد: «از لحاظ بحث تکنیکی و با استفاده از تکنولوژی باتری های کنونی، می توانیم خودرویی توسعه دهیم که بتواند با یک بار شارژ، ۸۰۰ کیلومتر سفر کند. نکته اینجاست که برای محقق شدن این هدف، حجم باتری های بکار رفته در خودرو باید اضافه شود و این یعنی کم شدن فضایی که در اختیار راننده و سرنشینان خودرو قرار می گیرد. می توانیم فضای جلوی خودرو [جایی که در اتومبیل های معمولی، موتور خودرو قرار دارد] را با باتری پر کرده و یا فضای اتاق را اندکی کاهش داده و باتری ها را اضافه کنیم اما به طور کلی برای ساخت اتومبیلی که اکنون بتواند با تکنولوژی های فعلی ۸۰۰ کیلومتر را با یک بار شارژ طی کند، هیچ مشکلی وجود ندارد.»

آقای ماسک البته اظهار می کند که در ۱۰ سال آینده، می توان شکل ظاهری خودروهای مدل اس را حفظ کرد و مسافت قابل طی شدن توسط آنها را به ۸۰۰ کیلومتر رساند. لازم به ذکر است که خودروی Model S اکنون می تواند با میانگین سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و با هر بار شارژ، تا 482 کیلومتر حرکت کند.

اکنون برخی از مدل های تسلا بالای ۱۰۰ هزار دلار قیمت دارند اما هر شخص نمی تواند چنین هزینه ای را برای خرید یک خودرو صرف کند. آقای ماسک در همین زمینه اظهار داشته که شرکتش در حال انجام تحقیقاتی برای کاهش هزینه تولید باتری هاست و بر همین اساس، امیدوار است در آینده نزدیک بتواند هزینه تولید این بخش را تا ۳۰ درصد کاهش دهد. انتظار می رود که این باتری ها در خودرویی تحت عنوان Model 3 بکار گرفته شوند؛ اتومبیلی که قرار است در سال ۲۰۱۷ از راه برسد و با قیمت پایین خود، توجه کاربران عادی را نیز به خود جلب کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • پیمان
    پیمان | ۳ آذر ۱۳۹۴

    تسلا بجای زیاد کردن حجم باتری نوع باتریشو عوض کنه که حجم کمتر و ظرفیت بالاتری داشته باشه مثل باتریهای لیتیوم ایر

  • آریا
    آریا | ۱۷ آبان ۱۳۹۴

    تسلا اینده خودرو هاست

  • amin
    amin | ۱۷ آبان ۱۳۹۴

    جون مادرت از تسلا بکش بیرون بابا بخدا دنیا شرکتای خودروسازیه دیگه هم داره هر خبری از خودرو باشه حتما از تسلاس اه

  • آی تی گرد
    آی تی گرد | ۱۷ آبان ۱۳۹۴

    بعضیا حرفم میزنن آدم روحیه میگیره...

مطالب پیشنهادی