ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ال جی تامین کننده نمایشگرهای OLED برای موبایل های آتی شیائومی خواهد بود [شایعه]

شیائومی یکی از دو شرکت بزرگ تولیدکننده موبایل در چین به شمار می رود که محصولاتی با امکانات بالا و قیمت های مناسب ارائه می دهد. شرکت دوم نیز هوآوی است و این دو با ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۰ آبان ۱۳۹۴ | ۱۵:۳۰

شیائومی یکی از دو شرکت بزرگ تولیدکننده موبایل در چین به شمار می رود که محصولاتی با امکانات بالا و قیمت های مناسب ارائه می دهد. شرکت دوم نیز هوآوی است و این دو با هم در صدر نمودار پرفروش ترین های سرزمین اژدهای سرخ قرار گرفته اند.

نکته قابل ذکری در مورد شیائومی وجود دارد و آن اینکه، این شرکت از همان آغاز کارش تاکنون فقط از صفحه نمایش های IPS LCD استفاده نموده و هیچ محصولی از آن را نمی توانید با پنلی که دارای فناوری دیگری باشد پیدا کنید. اما بر اساس اخباری که به تازگی در چین منتشر شده اند، این سیاست به زودی تغییر خواهد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بنا بر گزارشات یاد شده، شیائومی در حال مذاکره با بخش نمایشگرهای شرکت ال جی موسوم به ال جی دیسپلی است و احتمالا استفاده از پنل های OLED این کمپانی کره ای را در دستور کار خود قرار خواهد داد. البته دقیق تر باید بگوییم که توافقات انجام شده و آنها فقط سر مساله قیمت نمی توانند با هم کنار بیایند. از آنجا که شرکت چینی همیشه در تلاش برای کم کردن هزینه و متعاقبا، پایین بودن قیمت محصولاتش هست، این بار نیز با این چانه زنی ها تلاش می کند تا با بهترین و مناسب ترین رقم پنل های OLED مورد نیازش را تامین کند.

هر دو شرکت چینی و کره ای قبول کرده اند که تا پایان سال جاری میلادی این مذاکرات را نهایی و در نیمه نخست سال 2016 میلادی ساخت پنل های یاد شده را آغاز کنند. بر اساس شایعات، احتمالا تلفن هوشمند Mi 5 شیائومی قبل از سه ماهه دوم سال 2016 رونمایی خواهد شد، بنابراین بعید به نظر می رسد صفحه نمایش آن از نوع OLED باشد.

جا دارد یادآوری کنیم، شیائومی در سال 2014 میلادی، موبایلی با فناوری OLED به نمایش گذاشت که هیچ اطلاعاتی در مورد شرکت تامین کننده صفحه نمایش آن در دست نیست، اما این محصول هرگز حتی به مرحله معرفی هم نرسید و پس از آن هم این شرکت چینی، صرفا از ال سی دی در تولیداتش بهره می گیرد.

با اینکه پنل های LCD نیز قابلیت های بسیار خوبی دارند و از جمله می توان به هزینه پایین تولید آنها یا خوانایی بیشتر زیر نور مستقیم آفتاب اشاره کرد، اما در چند وقت اخیر بسیاری از کمپانی های فعال در حوزه موبایل در حال سوئیچ کردن به نمایشگرهای OLED هستند تا از آنها در بیشتر محصول خود استفاده کنند. ناگفته نماند که شایعات مشابه را امروز صبح در مورد اپل نیز شنیدیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • M.R.P
    M.R.P | ۲۰ آبان ۱۳۹۴

    شایعه پخش کنا به شدت طرفدارای شیائومی رو هایپ کردن، امیدوارم خراب نکنه

  • TURK
    TURK | ۲۰ آبان ۱۳۹۴

    """نکته قابل ذکری در مورد شیائومی وجود دارد و آن اینکه، این شرکت از همان آغاز کارش تاکنون فقط از صفحه نمایش های IPS LCD استفاده نموده و هیچ محصولی از آن را نمی توانید با پنلی که دارای فناوری دیگری باشد پیدا کنید"""

    IPS بهتره ، درسته عمق مشکیش یکم خوب نیس ولی زنگ هاش بدون اشباع هستن

مطالب پیشنهادی