ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

9 درصد از پروژه های کیک استارتر با شکست مواجه می شوند

اگر کنجکاو هستید مطلع شوید چند درصد از پروژه های ارائه شده در وب سایت جمع سپاری  «کیک استارتر» بدقولی می کنند، باید بدانید وب سایت مورد بحث با استناد به بررسی های انجام شده ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۷ آذر ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

اگر کنجکاو هستید مطلع شوید چند درصد از پروژه های ارائه شده در وب سایت جمع سپاری  «کیک استارتر» بدقولی می کنند، باید بدانید وب سایت مورد بحث با استناد به بررسی های انجام شده توسط دانشجویان دانشگاه پنسیلوانیا رقم 9 درصدی را اعلام نموده و اظهار داشته آنها تقریبا می دانند پروژه های موجود در این سایت چه زمانی با مشکل مواجه خواهند شد.

ایده های اصلی در این سایت می توانند کاملا مثبت یا خیلی بد به نظر برسند و این مسئله به دیدگاه فرد در مورد مدل کاری کیک استارتر ارتباط مستقیم دارد. پروفسور «ایتان مالیک» در تحلیل های خود نوشته: «حمایت کننده های یک پروژه باید از میان هر 10 ایده، شکست یکی از آنها را تخمین بزنند و تنها از ۱۳ درصد از پروژه های ناموفق انتظار بازگشت سرمایه خود را داشته باشند.» در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در متن این تحلیل و بررسی ها اشاره شده 9 درصد از پروژه های کیک استارتر پاداش سرمایه گذاران را به آنها نمی دهند؛ 8 درصد از مجموع پول های اهدایی در ساخت پروژه مختوم به شکست خرج شده اند؛ 7 درصد از حامیان نیز هرگز پاداش های مورد انتظارشان را دریافت نکرده اند. منظور از پاداش، تخفیف یا مثلا یک نسخه رایگان از فیلم یا محصول هایی است که برپا کننده هر کمپینی به پشتیبان های مالی خود قول ارائه آن را می دهد.

اما به صورت کلی، تقریبا همه پروژه ها به خوبی جلو می روند و 65 درصد از حامیان نیز تایید نموده اند پاداش آنها طبق قرار به دستشان رسیده. پروفسور مالیک در این رابطه نیز اظهار داشته: «هیچ نوع اشکال سیستماتیک در ارتباط برقرار کردن با شکست خورده ها توسط حامیان در سایت مورد بحث دیده نمی شود و تقریبا حجم وسیعی از کمپین ها نیز به تعهدات خود پایبند هستند.»

این را در خاطر داشته باشید افرادی که به طرح خود ایمان دارند و نمونه اولیه و آزمایشی آن را در این سایت معرفی می کنند تا پول لازم برای ساختش را از طرف پشتیبان های مالی جمع آوری نمایند، اگر یک بار طرحشان با شکست مواجه گردد، شانس دوباره ای نخواهند داشت. تجربه نشان داده در این سایت حامیان برای بار دوم از یک گروه که یکی از طرح هایشان با شکست مواجه شده، حمایت نخواهند کرد.

کیک استارتر در بیانیه ای که در سایت خود منتشر نموده نوشته: «9 درصد شکست برای مجموعه ای که از انسان های مختلف برای خلق ایده ها و اجرایی نمودن آنها دور هم گرد آمده اند رقم قابل اغماضی است. در چنین محیط هایی باید انتظار ناکامی را نیز داشت. هدف از این گردهمایی میان ایده پردازان و سرمایه دارهای مالی پرورش خلاقیت و تولید محصولات مبتکرانه به حساب می آید و لذا بدیهی است که برخی از آنها با شکست مواجه گردند.

انتظار داریم کاربران درک درستی از ما داشته باشند و بدانند این سایت یک فروشگاه اینترنتی نیست. از جمله موفقیت های کیک استارتر می توان به ساعت هوشمند Pebble و گجت Tile اشاره کرد که به اکران های عمومی رسیده اند. اما باید به یاد داشته باشید سرمایه گذاری بر پروژه های این سایت نوعی ریسک به شمار می رود و احتمال دارد در آخر، طرح موردنظر شما به شکست محکوم گردد و احتمالا پولی که در حمایت از ساخت آن گرو گذاشته بودید، هرگز به شما پس داده نشود.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی