ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا اپل واقعا در پی خرید شرکت GoPro است؟

فیسبوک، سونی، گوگل، اچ تی سی، مایکروسافت و هر شرکت بزرگ دیگری که اسمش به ذهنتان می رسد اکنون در حال تلاش برای ورود به عصر تکنولوژی های جدیدی همچون واقعیت مجازی، افزوده یا ترکیبی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۳ آذر ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

فیسبوک، سونی، گوگل، اچ تی سی، مایکروسافت و هر شرکت بزرگ دیگری که اسمش به ذهنتان می رسد اکنون در حال تلاش برای ورود به عصر تکنولوژی های جدیدی همچون واقعیت مجازی، افزوده یا ترکیبی از این دو است.

در این میان تنها نام «اپل» است که هیچگاه در میان چنین اخباری دیده نمی شود و پنداری شرکت ساکن کوپرتینو علاقه ای به هولوگرام ها و تکنولوژی مربوط به آنها ندارد. با این حال، به نظر می رسد که چنین موضوعی در حال تغییر است، زیرا شواهدی به دست آمده که اپل نیز در حال توسعه تکنولوژی هایی برای ورود به دنیای واقعیت مجازیست. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در روزهای اخیر شایعه شده که اپل علاقه به خرید شرکت «گو پرو» دارد و در این میان یکی از تحلیلگران معتبر دنیای تکنولوژی به نام Gene Munster بیان می کند که در حال حاضر بزرگترین چالشی که در برابر تیم کوک، مدیر عامل اپل قرار دارد، این است که چگونه تکنولوژی واقعیت افزوده را وارد تلفن های هوشمند کند چرا که تاثیر این موضوع اکنون در محصولات رقبا قابل مشاهده است.

آقای مونستر در همین رابطه می گوید: «تصور می کنم که این تغییر بسیار آهسته و کند باشد اما در ۱۰ سال آینده، آیفون دیگر بخشی بسیار بزرگ از درآمدهای اپل نخواهد بود و این، پر تنش ترین موضوعی است که آقای کوک در دوره ریاست خود در اپل با آن رو به رو خواهد بود.»

در ابتدای سال جاری، شرکت های GoPro و گوگل در همکاری مشترکی، Jump را توسعه داده و معرفی کردند؛ سیستمی که از ۱۶ دوربین گو-پرو تشکیل می شد و می توانست به ثبت ویدیوهای ۳۶۰ درجه مشغول گردد. چنین ابتکاراتی، همان موارد نیازمند به تخصص بالا هستند که اپل اکنون به آنها نیاز دارد.

از سوی دیگر تجربه نشان داده که اپل گاهی چند سال دیگرتر اما به شکل صحیح یک تکنولوژی را به دست کاربر نهایی اش می رساند و به همین شکل، خرید GoPro و توسعه فناوری های مرتبط با واقعیت مجازی چندان دور از ذهن نیست.

همه این حدس و گمان ها در حالی هستند که اپل در ماه های اخیر حرکات آرام اما پیوسته ای نیز در این زمینه داشته است. برای مثال مدتی پیش بود که خبر رسید شرکت ساکن کوپرتینو یکی از مهندسان ارشد مایکروسافت در امر توسعه هولولنز را به استخدام خود درآورده. از طرفی این شرکت چند استارتاپ کوچک در زمینه فناوری واقعیت مجازی را نیز خریداری نموده که از میان آنها می توان به PrimeSense و Metaio اشاره داشت. حال نوبت به GoPro رسیده و باید دید تحلیلگران در این زمینه تا چه حد اوضاع را درست گمانه زنی کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • AmooBehzad
    AmooBehzad | ۲۴ آذر ۱۳۹۴

    یا خدا
    اینو نخره
    اینم انحصاریش میکنه گند میزنه بهش
    بعد اونوقت خدا تومن میشه محصولاتش

  • unknown
    unknown | ۲۳ آذر ۱۳۹۴

    نظرات بی ربط و ترول بازی دلیلیه که خیلی از کاربرای سایت(مخصوصا قدیمیا)فقط میخونن و نظر نمیزارن.

  • amir
    amir | ۲۳ آذر ۱۳۹۴

    من fan اپل هستم اما همونجور که اپل به beat گند زد اینم خراب میکنه نخره بهتره

  • Divan Greedy (thankyouaj)
    Divan Greedy (thankyouaj) | ۲۳ آذر ۱۳۹۴

    تجربه نشون داده که اپل مپس ، ایپد پرو ، اپل تی وی ، قاب باطری دار ، ساعت هوشمند و ... چیزهای صحیحی نیستن

    • hamed
      hamed | ۲۳ آذر ۱۳۹۴

      دوست عزیز اول از همه مجبور نیستین اگه از محصولات اپل خوشتون نمیاد زیر هر پست اپل نظر منفی بدین ... من برای مثال قبلا سرفیس پرو ۳ خریده بودم و بعد از مدتی پشیمون شدم از خریدم و فروختمش و راضی نبودم ... حالا بیام زیر هر پست ماکروسافت و یا سرفیس بد بگم ؟! یا من ویندوز رو نمی پسندم بیام زیر پست هایی که به من ربطی نداره و یا خبرشو دوست ندارم بد بگم ؟! لطفا کمی بزرگ بشین ... اپل تی وی جدید رو من دارم و برعکس چیزی که شما فکر میکنید خیلی از خریدش راضی هستم و دلایل زیادی دارم.
      اپل واچ هم همون اول که اومد من از کانادا پیشخرید کردم و از همون موقع دارمش و واقعا دوستش دارم و توی استفاده روزمره و برنامه ریزی هام و کار هام خیلی کمکم هست و واقعا راضی هستم ازش ... اپل مپس هر چند توی ایران کاربری درستی نداره اما پستی چند روز پیش بود که کاربرهای ثابت اپل مپس بر روی آیفون از گوگل مپس بالاتر رفته که نشونه از رضایت کاربر ها هست ... آپید پرو هم هر چند کمتر از تبلیغات و حرف های اپل هست اما به نظرم برای یکی مثل من که کارم طراحی هست یک وسیله عالی هست و منی که الان از cintiq wacom استفاده میکنم و عادت به قلم های حرفه ای دارم در اپل استور دبی در امارات مال با قلمش کار کردم خیلی خیلی کیفیت بالایی داشت و به زودی قصد خرید آیپد پرو رو دارم. در کل فکر کنم منظور من رو فهمیده باشید و خیلی میبینم دوستان زیر پست های نامربوط به محصول مورد علاقشون نظر مخالف و غیر حرفه ای میدن که البته این رو هم باید گفت که کاربر های آماتور اپل هم کم نیستن که زیر بقیه پست ها نظر های بی محتوی میدن اما خوب آدم اگه می خواد کسی رو نقط کنه اول از خودش باید شروع کنه ...

      • Divan Greedy (thankyouaj)
        Divan Greedy (thankyouaj) | ۲۳ آذر ۱۳۹۴

        اینجا سایت طرفداری اپل نیست ، اشتباه اومدی/ هر کسی می تونه نظر شخصیشو بگه در ضمن بنده توی خیلی از پست های اپل نیستم ، بزرگ شدن برای شما خوبه که متوجه نظر شخصی بشید / اگر جنابعالی با محصولات اپل توی جاهای مختلف کار کردید بنده هم کردم پس خودتون تنها نیستید ، من با بقیه مصحولات مقایسه کردم و کلی هم دلیل دارم به نظرم اپل تی وی که نمی تونه شبکه های تلویزیون رو به صورت زندن پخش کنه و قابلیت ضبط برنامه ها رو نداره و ... لایق عبارت هوشمند سازی تلویزیون ها نیست و ایپد پرو که تنها مزیتش بزرگ شدنش هست و همچنان به کامپیوتر نیاز داره برای جزئی ترین کارها بازم لایق نسل بعدی لپتاپ ها نیست و ....
        شاید بهتر باشه انتقاد پذیری رو شروع به یادگیری کنید

        • hamed
          hamed | ۲۳ آذر ۱۳۹۴

          شما تجربه کارکردن با اپل تی وی رو برای چه مدتی داشتین ؟!
          دقیقا این چیز هایی که میگین مثل پخش زنده و ضبط برنامه هیچ ربطی به هوشمند بودن نداره و چندین سال هست که تلویزیون های معمولی هم چنین امکانی رو دارن و برای اپل تی وی کاملا خنده دار میشد اگه می داشت. هدف اپل تی وی چیز دیگه ای هست ...
          شما چند وقت آیپد پرو داشتین ؟! تجربه کار کردن با قلمش رو داشتین ؟!
          من سرفیس پرو ۳ رو چند ماهی داشتم و بر خلاف تبلیغات زیادش در کاربری حرفه ای فوق العاده ضعیف بود برای مثال قلمش خیلی مبتدیانه بود نسبت به Wacom ... اما الان آیپد پرو قلمش از Wacom هم بهتر بوده از نظر من که باهاش کار کردم.
          تا تجربه کارکردن با محصولی رو ندارین لطفا نظر آماتور ندین ...
          نظر شخصی با نظر آماتور خیلی فرق داره ...
          پست های شما رو به اندازه کافی در همه جا دیدم و دوستان با نظرات شما آشنا هستن ... اما نیاز دیدم بگم سعی کنید کمی با فکر تر نظر بدین و شکل و حالت کاربر ترول رو نداشته باشین که در سایت زیادن ترول های اپل و سامسونگ و ماکروسافت و ...
          برای منی که زیاد نظر نمی دم و معمولا وقت نظر دادن ندارم، نظرات افرادی مثل شما معمولا جهت دار و گاهی خنده دار و ترول گونه هست.

        • M.a
          M.a | ۲۳ آذر ۱۳۹۴

          نه ولی سایت تو هم نيست که هر چرت و پرتي به ذهنت میاد زير پست اپل بگی
          برو با اون جعبه ابزارت هالو بازی کن که کلا از زندگی فقط همین رو فهمیدی

    • گلمراد
      گلمراد | ۲۳ آذر ۱۳۹۴

      تجربه نشون داده اپل سیستم عاملش و مجموعه ایورک (معادل افیس برای مک) رو مج.انی کرد ولی رقیبش نتونست همچین کاری بکنه.ویندوز ۱۰ رو برای کاربراش جیره بندی سربازی کرد جوری که همه نتونستن مجانی ازش استفاده کنن و افیسش هم هنوز پولیه برای کاربراش از بس که شرکت خس.یس. و سو.دجو.ییه.
      شرکتی که گوشی ۲ میلیونی میفروشه و تنها اپلیکیشن به د.رد بخ.ورش ماشین حس.ابه(چون استور خو.ب نداره)
      حالا اجازه داری تا ب.س.و.زی :))

      • Divan Greedy (thankyouaj)
        Divan Greedy (thankyouaj) | ۲۳ آذر ۱۳۹۴

        خخخخ تجربه نشون داده اپل به ایورک هم مثل اپلیکیشن بالا اعتماد نداره وگرنه داخل کنفرانس نمی اومد از افیس مایه بزاره فعلا که همه دارن ازش به صورت رایگان استفاده می کنن ، سودجو لایق شرکتی هست که قلم 100 دلاری کیبورد 170 دلاری ، باطری 100 دلاری ، شارژ 80 دلاری و ... می فروشه / مطمئنن ریاضی جات ضعیفی داره و گرنه هیچ کس به 1 میلیون برنامخ نمی گه کم اونم برنامه های بزرگ و سنگین نه چهار تا برنامه کوچیک و کلی بازی شبکه استیم و ....

        • hamed
          hamed | ۲۳ آذر ۱۳۹۴

          استریم هست نه استیم ! خیلی با هم فرق دارن این دوتا !

          • Divan Greedy (thankyouaj)
            Divan Greedy (thankyouaj) | ۲۳ آذر ۱۳۹۴

            خخخخخ جالبه که معنی استیم رو هم نمی دونی خخخخ استاد منظورم سرویس استیم هست دقیقا / منم همین الان سرفیس پرو 3 دارم و برخلاف جنابعالی خیلی راضیم / نمی دونستم تیم کوک فقط برای جنابعالی ایپد پرو زده / بنده با ایپد پرو داخل خود اپل استور کار کردم همین طور با اپل تی وی ترول گونه نظرات مسخره شما و دوستانتون هست که داخل این پست حضور دارن وقتی هنوز فرق بین سایت طرفدار و سایت اینجا رو نمی دونی / نظرات بنده به شما هیچ ربطی نداره دوست نداری نخون برای جنابعالی نمی نویسم / شاید بهتر باشه اول فرق بین استیم و استریم رو بفهمی بعد حرف از ترول بزنی دقیقا پس معنی تلویزیون هوشمند چیه ؟؟ چهار تا برنامه و بازی ایپد ؟؟؟؟؟؟

          • arsham
            arsham | ۲۳ آذر ۱۳۹۴

            استیم درسته نه استریم سرچ کن تو اینترنت میفهمی
            استیم بزرگترین اجتماع آنلاین پی سی گیمر هاست که خدمات خرید آنلاین بازیش تقریبا بی رقیبه ولی استریم.......

    • امیر
      امیر | ۲۳ آذر ۱۳۹۴

      کدوم تجربه؟
      تجربه تیکشیدن شما؟

    • shahryar
      shahryar | ۲۳ آذر ۱۳۹۴

      منظورش همون موتور جستجوی شکست خورده بینگ بود
      یا همون‌ نقشه بینگ که اصلا اسمش نمیاد
      شایدم منظورش ایکس باکس هست که امار فروشش اصلا گزارش نمیشه ?
      شایدم‌منظورش مایکروسافت بند هست ? یا شایدم ویندوز فون فلک زده
      یا شایدم سرفیس های معیوب که تازه تو‌نسل اخیر دارن ضرر قبلی هارو‌جبران میکنن :) با قیمت های فضایی

      • shahryar
        shahryar | ۲۳ آذر ۱۳۹۴

        این تجربه هارو‌ببر بده به مایکروسافت :) ازشون استفاده کنه ?

        • shahryar
          shahryar | ۲۳ آذر ۱۳۹۴

          ? اخه هروقت اون فورزا گرافیک‌نسل هشت بخودش دید بیا اینجارم طی بکش ?

      • Divan Greedy (thankyouaj)
        Divan Greedy (thankyouaj) | ۲۳ آذر ۱۳۹۴

        نه منظورم اون وضعیت پلی استیشن هست که دو تا بازی نداره خخخخخ افتخارشون شده درایوکلاب و the order خخخخخخخ / مایکروسافت بند که دهن کل ساعت های سونی گل گرفته زیبای خفته

  • Divan Greedy (thankyouaj)
    Divan Greedy (thankyouaj) | ۲۳ آذر ۱۳۹۴

    لطفا به کامنت های مقاله دیشب ، ایپد پرو رسیدگی بشه که الان در حال اضافه شدن هستن

    • مهرداد
      مهرداد | ۲۳ آذر ۱۳۹۴

      خداییش خسته نمیشی شب تا صبح از این سایت به اون سایت میری شعر مینویسی، اپل تی وی بده که تو یه روز رکورد فروش همه ی ست تاپ باکس های دنیارو میشکونه یا اپل مپس که الان از گوگل مپس هم تو آی او اس محبوب تره
      ساعت هوشمند اپل بده که توی یه روز 1 میلیون پیش فروش میشه تا الان هم بیش از 7 میلین واحد فروخته
      مایکروسافت بندت کجاست گردی که هنوز 2 نسل ازش اومده به رکورد پیش فروش یه روزه نسل اول اپل واچ نرسیده :D

مطالب پیشنهادی