ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مروری بر بهترین تبلت های عرضه شده در سال ۲۰۱۵

هرچند سال ۲۰۱۵ را می توان نقطه آغازی برای عرضه تبلت های هیبریدی با کیفیت در نظر گرفت، اما به نظر می رسد که این ابزارها هنوز چندان برای به عهده گرفتن مسئولیت های تازه آمادگی ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۴ آذر ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

هرچند سال ۲۰۱۵ را می توان نقطه آغازی برای عرضه تبلت های هیبریدی با کیفیت در نظر گرفت، اما به نظر می رسد که این ابزارها هنوز چندان برای به عهده گرفتن مسئولیت های تازه آمادگی نداشته و کماکان بیشترین استفاده ما از تبلت ها، مرور وب، تماشای ویدیو و مطالعه به شمار می رود.

بدون تردید اکنون بخش عمده تبلت ها قادر هستند چنین نیازهایی را به شکل قابل قبولی برآورده سازند، اما هر محصول ویژگی های منحصر به خود را دارد و این مورد هنگام مراجعه به بازار، انتخاب مناسب ترین مدل از بین صدها گزینه را برای کاربران دشوار می کند.

بر همین اساس با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال ۲۰۱۵، فرصت را مغتنم شمردیم تا به محصولات عرضه شده در سال جاری میلادی نگاهی داشته و بهترین گزینه ها برای نیاز های مختلف کاربران را معرفی نماییم. در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

بهترین تبلت عمومی: Apple iPad Air 2

iPad_Air_2032

قیمت: از حدود ۵۰۰ دلار

با در نظر گرفتن کاربردهایی که در بالا ذکر شد، می توان iPad Air 2 را مناسب ترین گزینه برای رفع نیازهای روزمره اکثر کاربران به شمار آورد. با وجود گذشت یکسال از عرضه، تردیدی در مورد زیبایی بدنه فلزی آیپد وجود ندارد و این محصول هنوز جذابیت ظاهری خود را حفظ کرده است. قدرت پردازشی بالا و عمر طولانی باتری نیز دو خصوصیت دیگر هستند که به لطف آنها می توانید در مورد توانایی اپل در انجام وظایف محوله اطمینان داشته باشید.

سیستم عامل موبایل اپل حالا از همیشه هوشمندتر شده و iPad Air 2 با وجود قابلیتی مثل اجرای همزمان ۲ اپلیکیشن در کنار یکدیگر، یکی از کاربردی ترین تبلت های ساخته شده تاکنون به شمار می رود. علاوه بر این در طراحی این پلتفرم اولویت زیادی برای سادگی در نظر گرفته شده که این مورد استفاده از دستگاه را برای عموم کاربران آسان خواهد ساخت. پلتفرم iOS علاوه بر این از مجموعه متنوعی از اپلیکیشن های با کیفیت بهره مند است که کاربران می توانند روی نمایشگر چشم نواز این تبلت از آنها بهره مند گردند.

تبلت اپل همچنین در نسخه های متنوعی عرضه شده که ظرفیت های مختلف و پشتیبانی از سیم کارت را شامل می شود، اما باید در نظر داشته باشید که این محصول از درگاه حافظه پشتیبانی نمی کند، در نتیجه تهیه یک مدل با ظرفیت حافظه که نیاز های شما را برطرف کند احتمالاً به شکل قابل توجهی در مقایسه با گزینه های اندرویدی گران تر تمام خواهد شد.

در صورتی که ویژگی های مورد بحث، صرف این هزینه بالاتر را برای شما توجیه می کند، در خرید این تبلت تردید نکنید، اما در غیر این صورت می توانید در ادامه، گزینه های مبتنی بر اندروید را مد نظر داشته باشید که آنها هم هرکدام از ویژگی ها و خصوصیات جذاب منحصر به خود بهره می برند.

بررسی دیجیاتو: iPad Air 2؛ سر در میان ابرها

بهترین اندرویدی: Samsung Galaxy Tab S2

IMG_8239

قیمت: از حدود ۴۰۰ دلار

در دورانی که رقابت شدیدی بین تولید کنندگان شکل گرفته و محصولات جذاب متعددی در بازار وجود دارند، سامسونگ با عرضه Galaxy Tab S2 نه تنها جانشین شایسته ای برای نسل قبلی ارائه کرد، بلکه یکی از بهترین تبلت های اندرویدی ساخته شده تاکنون را در اختیار کاربران قرار داد.

هرچند طراحی این محصول نسبت به رقبا در سطح پایین تری قرار می گیرد، اما در عوض هیچ رقیب اندرویدی در این رده وجود ندارد که قادر باشد نمایشگری در سطح Tab S2 ارائه کند. عمر باتری، قدرت پردازشی و ارگونومی مناسب دستگاه نیز خصوصیات دیگری هستند که این تبلت را به یک مجموعه ایده آل برای رفع نیازهای اکثر کاربران تبدیل کرده اند.

بررسی دیجیاتو: تبلت Samsung Galaxy Tab S2 9.7 LTE

بهترین اقتصادی: Lenovo Tab 2 A10

lenovo-tab-2-a10-2

قیمت: از حدود ۱۸۰ دلار

Lenovo Tab 2 A10 یک تبلت ۱۰ اینچی است که از ویژگی های اساسی مورد نیاز اکثر کاربران، از جمله عمر باتری طولانی، نمایشگر با کیفیت و قدرت پردازش قابل قبول برخوردار است.

هرچند این تبلت در مقایسه با هزینه دریافتی، نسبت بسیار مناسبی از کیفیت را در اختیار شما قرار می دهد، اما در هر حال باید توجه باشید که هیچ سازنده ای قدرت معجزه ندارد و استفاده از این محصول برای انجام بازی های سنگین، تجربه کاربری چندان جذابی نخواهد داشت، چرا که لود شدن بازی های سنگین با قدرت پردازش Tab 2 A10 به طول انجامیده و در حین آن، لازم است وزن نیم کیلویی دستگاه را تحمل کنید.

اما گذشته از این حالت، می توانیم بگوییم تبلت اقتصادی سازنده چینی یکی از بهترین گزینه هایی به شمار می رود که قادر است با هزینه ای اندک، نیازهای روزمره شما را به خوبی مرتفع سازد.

در این بخش اگر به محصول کوچکتری نیاز داشته باشید، Asus Zenpad C 7.0 (بررسی دیجیاتو) نیز وجود دارد که با هزینه کمتر، تجربه کاربری مشابهی را برای شما فراهم خواهد آورد.

بهترین تبلت کوچک: Apple iPad Mini 4

ipad-mini-4-01

قیمت: از حدود ۴۰۰ دلار

اگر ۱۰ اینچ برایتان بیش از حد بزرگ (یا گران) به نظر می رسد و به ابزاری احتیاج دارید که تنها اندکی از تلفن هوشمند بزرگتر باشد، تولید کنندگان، تبلت های ۷ اینچی را برای شما به بازار عرضه کرده اند.

با توجه به اینکه iPad Air 2 مناسب ترین تبلت برای توصیه به عموم به شمار می رود، تعجبی نخواهد داشت که در این بخش نیز نام آخرین نسل از تبلت های ۷ اینچی اپل را مشاهده کنیم که بخش عمده خصوصیات آن با برادر بزرگتر خود یکسان است.

iPad Mini 4 علاوه بر این، از ارگونومی مناسب تری بهره می برد و ضمناً به راحتی می توانید آن را در یک کیف کوچک همراه داشته حمل نمایید. ضمناً توجه داشته باشید که نسخه ۸ اینچی Galaxy Tab S2 نیز در این بخش با هزینه کمتر وجود دارد که عمده ترین تفاوت آن، به پلتفرم نرم افزاری و طراحی بدنه باز می گردد.

بهترین هیبریدی: Microsoft Surface Pro 4

SurFacepro4-20

قیمت: از حدود ۹۰۰ دلار (بدون کیبورد)

از بین ۳ تبلت هیبریدی که امسال توسط ۳ غول حوزه تکنولوژی به بازار عرضه شده اند، می توان Surface Pro 4 را نزدیک ترین محصول برای جایگزینی لپ تاپ کاربران به شمار آورد. مایکروسافت بر خلاف اپل و گوگل، امکان اجرای نسخه دسکتاپ سیستم عامل خود را برای این تبلت هیبریدی فراهم آورده و همین موضوع به نقطه اصلی تفاوت محصول با رقبای خود بدل گشته است.

تبلت هیبریدی و سیستم عامل مایکروسافت اکنون در اوج بلوغ خود قرار دارند و سرانجام مجموعه ای را تشکیل داده اند که به هر دو شکل تبلت و لپ تاپ قابل استفاده است. دست یابی به چنین خصوصیتی البته ساده نبوده و شرکت ساکن ردموند برای فراهم آوردن آن، سخت افزاری در سطح لپ تاپ ها را درون بدنه باریک و form factor تبلت قرار داده است.

عملکرد مناسب قلم، کیبورد و کیفیت نمایشگر دستگاه نیز خصوصیات دیگری هستند که تجربه کاربری مناسبی را برای Surface Pro 4 رقم زده و این محصول را به گزینه مناسبی برای رفع گستره متنوعی از نیازها تبدیل کرده اند.

بررسی دیجیاتو: Microsoft Surface Pro 4

بهترین طراحی: Sony Xperia Z4 Tablet

IMG_7110

قیمت: از حدود ۵۷۰ دلار

هرچند زبان طراحی اومنی بالانس مورد استفاده در تلفن های هوشمند سونی را نمی توان برای همه سلایق راضی کننده به شمار آورد، اما همین طراحی ساده و مینیمال، Xperia Z4 را به یکی از زیبا ترین تبلت های ساخته شده تاکنون بدل کرده است.

زیبایی و باریکی بدنه ضد آب این تبلت ضمناً با فدا کردن امکانات به دست نیامده و سازنده ژاپنی خصوصیاتی درخور یک پرچمدار را برای محصول خود در نظر گرفته که از جمله آنها می توان به قدرت پردازش بالا و نمایشگر با کیفیت اشاره کرد.

سونی ضمناً یک کیبورد نیز برای تبلت خود طراحی کرده که با استفاده از آن می توانید کاربردهای دستگاه را افزایش دهید، اما همه این موارد در نهایت به یک نقطه ضعف منجر شده و آن قیمت بالاتر این محصول زیبا نسبت به رقباست.

بررسی دیجیاتو: تبلت Sony Xperia Z4

اگر هزینه این محصول برای شما بالاست و در عین حال برای طراحی اولویت بالایی قائل هستید، می توانید Dell Venue 8 7000 را نیز در نظر داشته باشید که با وجود قیمت حدود ۳۰۰ دلار، یکی از زیباترین تبلت های اندرویدی موجود به شمار می رود.

این تبلت زیر بدنه باریک فلزی خود از یک باتری قدرتمند در کنار نمایشگر بسیار باکیفیت بهره می برد و از خصوصیات منحصر به فرد آن نیز می توان به فناوری RealSense 3D اینتل اشاره کرد. هرچند Dell نخستین برندی نیست که هنگام خرید تبلت به ذهن برسد، اما این شرکت بدون تردید با ساخت Venue 8 7000 موفق شده یکی از بهترین مدل های حال حاضر را به بازار محصولات اندرویدی عرضه نماید.

بهترین باتری: Lenovo Yoga Tab 3

LenovoTab3-10_DSC2174-1

قیمت: از حدود ۱۷۰ دلار

هرچند عمر باتری ۱۵ ساعته در Yoga Tab 3 با فدا کردن برخی بخش های دیگر فراهم آمده، اما اگر به چنین خصوصیتی نیاز داشته باشید تبلت لنوو از امکانات کافی برای تامین نظر شما برخوردار خواهد بود.

این محصول به نمایشگر ۸ اینچی با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل مجهز است و در کنار آن از برخی قابلیت های منحصر به فرد مثل پایه و دوربین ۸ مگاپیکسلی چرخان بهره می برد.

از نقاط ضعف دستگاه نیز می توان به محدودیت توان پردازشی اشاره کرد، اما باید در نظر داشته باشید که این محصول با تاکید روی قابلیت هایی مثل مرور وب و پخش ویدیو ساخته شده و کمتر رقیبی حتی با ۲ برابر قیمت وجود دارد که بتواند چنین عمر باتری برای شما فراهم آورد.

بهترین امنیت: HTC Nexus 9

nesux9-0002

قیمت: از حدود ۳۰۰ دلار

زمانی که Nexus 9 توسط HTC به بازار عرضه شد، این محصول رقیبی باکیفیت و قدرتمند در مقابل تبلت های پلتفرم اپل محسوب می شد. هرچند در ادامه محصولات جذابی توسط سازندگان دیگر به بازار عرضه شد که نکسوس تایوانی تاحدی زیر سایه آنها قرار گرفت، اما هنوز می توانیم این تبلت را یکی از امن ترین گزینه ها در دنیای اندروید به شمار آوریم که هر ماه آخرین وصله های امنیتی را از گوگل دریافت می کند.

شرکت ساکن مانتین ویو با رفع سریع آخرین آسیب پذیری های کشف شده توسط تیم امنیتی قدرتمند خود، مشکل امنیت در سیستم عامل اندروید را تا حد مناسبی از بین برده و این موضوع، Nexus 9 را به یک گزینه امن و قابل اطمینان برای استفاده های تجاری و شغلی بدل کرده است.

بررسی دیجیاتو: HTC Nexus 9

گوگل البته مدتی پیش از تبلت هیبریدی Pixel C پرده برداری کرد که در این زمینه به محصولات سری نکسوس مشابهت دارد و علاوه بر آن از نمایشگر بزرگتر و کیبورد با کیفیتی نیز بهره می برد.

هرچند در صورت نیاز به چنین خصوصیاتی می توانید تهیه این محصول را نیز در نظر داشته باشید، اما به دلیل بهینه نبودن سیستم عامل اندروید برای نمایشگرهای بزرگتر، در حال حاضر صرف هزینه بیشتر برای تهیه این مدل را توصیه نمی کنیم.

بهترین برای مالتی مدیا: iPad Pro

IMG_9599

قیمت: از حدود ۸۰۰ دلار

آیپد ها همیشه با توجه به نمایشگر و اسپیکرهای با کیفیت، در زمره بهترین گزینه ها برای استفاده های صوتی تصویری به شمار می رفتند. حالا اما اپل یکی از با کیفیت ترین نمایشگر های خود را در اندازه ۱۲.۹ اینچ برای iPad Pro در نظر گرفته و با افزایش تعداد اسپیکرها به ۴ عدد، این محصول را به تبلتی بی همتا برای پخش ویدیو و صدا مبدل کرده است.

هرچند سیستم عامل iOS برای این اندازه چندان بهینه نیست و قیمت بالای محصول نیز، صرفه خرید دستگاه را برای بسیاری از کاربران از بین برده، اما تنها یکبار تجربه پخش موسیقی و مشاهده فیلم روی iPad Pro کافی خواهد بود تا سطح استانداردهای شما در این بخش به شکل قابل توجهی افزایش یافته و تا مدتها، به دیگر محصولات موجود در بازار اعتنا نکنید.

بررسی دیجیاتو: iPad Pro [به همراه بررسی ویدیویی]

بهترین برای بازی: Nvidia Shield Tablet K1

nvidia-shield-tablet_w_600

قیمت: از حدود ۳۰۰ دلار

انویدیا شیلد علاوه بر اینکه یک تبلت جذاب و بسیار قدرتمند ۸ اینچی به شمار می رود، از امکانات اضافه تری نیز برخوردار است که آن را به یک گزینه ایده آل برای بازی در پلتفرم اندروید تبدیل می کند. علاوه بر پردازنده Nvidia Tegra K1، این تبلت از خروجی HDMI بهره می برد که می توانید با استفاده از آن تصویر را به مانیتورهای بزرگ انتقال دهید.

برای تکمیل چنین ترکیبی، سازنده یک کنترلر بی سیم نیز طراحی کرده که به سادگی می توانید آن را با دستگاه جفت کرده و مثل یک کنسول به انجام بازی های با انویدیا شیلد بپردازید. علاوه بر این، برخی بازی های پلتفرم PC نیز از امکان استریم شدن روی تبلت انویدیا برخوردار هستند و در مجموع می توان گفت اگر یک گیمر واقعی هستید، در حال حاضر گزینه بهتری برای بازی روی سیستم عامل موبایل گوگل پیدا نخواهید کرد.

 

در پایان می توانید مرور دیجیاتو بر بهترین تلفن های هوشمند سال ۲۰۱۵ و بهترین ابزارهای پوشیدنی سال ۲۰۱۵ را نیز مطالعه بفرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (31 مورد)
  • BOZORG
    BOZORG | ۲۵ آذر ۱۳۹۴

    هرکسی یه استفاده ای از تبلت داره.
    برای یه استفاده بهینه از تکنولوژی فکر کنم بهترین انتخاب s2 باشه 1)صفحه نمایش فوق العاده برای تماشای فیلم
    2) مناسب برای کارهای مولتی مدیا
    3)مناسب برای طراحی
    4)مناسب برای اجرای انواع بازی و برنامه های سنگین
    و......
    فقط تنها ضعف قابل بهبود برای نسل بعدی طراحی هست که البته بایه قاب خوشگل حله. D:

  • siya
    siya | ۲۵ آذر ۱۳۹۴

    خدایی بی تعصب که بخوای ب قضیه نگا کنی زد4 از همشون بهتره

  • shahryar
    shahryar | ۲۵ آذر ۱۳۹۴

    حق سرفیس نیست که تو لیست باشه

    • X
      X | ۲۵ آذر ۱۳۹۴

      بهترین هیبریدی چی به نطر تو میتونه باشه ؟ قازقلنگ های چینی ؟

    • Mr.EN
      Mr.EN | ۲۵ آذر ۱۳۹۴

      میخای ایپد پرو بزارن؟ :|

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی