ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در سال ۲۰۱۶ واحد اتومبیل های خودران گوگل به شرکتی مستقل بدل می شود و به جنگ اوبر می رود

گوگل مدتی نسبتاً طولانی است که توسعه ی اتومبیل های خود ران را در دستور کار خود قرار داده، آنها در همین راستا و برای اینکه تحقیقاتشان را سریع تر پیش ببرند سال گذشته اقدام ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۶ آذر ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

گوگل مدتی نسبتاً طولانی است که توسعه ی اتومبیل های خود ران را در دستور کار خود قرار داده، آنها در همین راستا و برای اینکه تحقیقاتشان را سریع تر پیش ببرند سال گذشته اقدام به استخدام متخصصان مختلفی در حوزه های گوناگون کردند و البته از چندین شهر و ایالت در آمریکا نیز مجوز آزمایش عملی اتومبیل هایشان را دریافت نمودند.

تا به امروز ثابت شده است خودروهای مورد بحث در قیاس با ماشین هایی که توسط انسان رانده می شوند امن تر هستند و حوادث کمتری می آفرینند و اکنون پس از تغییراتی که اندکی قبل در ساختار گوگل پدید آمده بلومبرگ گزارش می کند ظاهراً نوبت به بخش اتومبیل های بدون راننده رسیده تا در ۲۰۱۶ بدل به یک شرکت مستقل و زیر مجموعه ی آلفابت شود.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

البته پس از بدل شدن واحد ماشین های خودران به شرکتی مستقل، این کمپانی جدید علاوه بر وظایف سابق اش عهده دار مسئولیتی تازه نیز خواهد شد؛ آنها می بایست سرویسی را جهت رقابت با یکی از موفق ترین استارتاپ ها و شرکت های کنونی جهان یعنی اوبر راه اندازی کنند.

ناگفته نماند سرویسی که زیرمجموعه جدید آلفابت راه اندازی خواهد نمود یک فرق عمده با خدمات اوبر خواهد داشت؛ ماشین های اوبر معمولاً توسط یک راننده هدایت می شوند ولی خودروهای شرکت مورد بحث بدون راننده خواهند بود.

نباید از یاد برد برای محقق شدن آنچه در بالا آمده گوگل می بایست ابتدا از ایالت های بیشتری مجوزهای لازم را به منظور حضور ماشین هایش در جاده های عمومی کسب کند. اهالی مانتین ویو تا به این لحظه خودروهای مذکور را میلیون ها مایل مورد آزمایش قرار داده اند اما برای رسیدن به مرحله ی تجاری سازی شان هنوز باید آزمون های متعددی را صورت دهند و از صحت عملکرد آنها اطمینان بیشتر و بهتری به دست آورند.

ضمناً سوانح رانندگی سالانه جان ۳۳.۰۰۰ نفر را می گیرد و و مدیر عامل آلفابت بر این باور است حرکت به سمت ماشین های بی نیاز از راننده ی انسانی می تواند این رقم را به شکل قابل توجهی کاهش دهد. اتومبیل های خودران قبلاً تصادفاتی را به ثبت رسانده اند ولی در اکثریت شان ثابت شده که خطای صورت پذیرفته مربوط به این ماشین ها یا فناوری های آنها نبوده.

بد نیست یادآور شویم چینی ها نیز به تازگی در عرصه ی مورد بحث به شدت فعال گشته اند و شرکت بایدو اخیراً اعلام کرده که توانسته با بهره گیری از یک خودروی BMW فناوری های لازم برای ساخت ماشین های خودران را توسعه دهد، این کمپانی می گوید آماده سازی اتوبوس های بدون راننده را نیز در دستور کارش دارد و در سال های آتی آنها را نیز برای استفاده ی عموم آماده خواهد ساخت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • مصطفی
    مصطفی | ۲۶ آذر ۱۳۹۴

    اصن این دوتا خود تکنولوژی هستن

مطالب پیشنهادی