ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کارآفرینی

چرا تغذیه مناسب، خواب کافی و ورزش، برای موفقیت شما ضروری به شمار می روند؟

نحوه ی مراقبت شما از بدن خود بر عملکردتان در محیط کار اثر می گذارد. کنار گذاشتن دو بار ورزش در هفته تنها به این دلیل که فکر می کنید وقتش را ندارید، به عاداتی ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۸ دی ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

نحوه ی مراقبت شما از بدن خود بر عملکردتان در محیط کار اثر می گذارد. کنار گذاشتن دو بار ورزش در هفته تنها به این دلیل که فکر می کنید وقتش را ندارید، به عاداتی منفی ختم می شود که بر رضایت و بهره وری کلی شما اثرگذارند.

سفارش فست فود به جای آشپزی کردن، با هدف صرفه جویی در زمانی که باید برای خرید و آماده کردن وعده ی غذایی تان صرف کنید نیز به همین ترتیب بیشتر از آنکه به شما کمک کند برایتان مضر است. سه دلیل زیر شما را متقاعد خواهند کرد به تغذیه، خواب و ورزش اهمیت بیشتری بدهید.

در ادامه ی این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

۱- تغذیه ی مناسب باعث سلامت بدن و تقویت توان ذهنی شما می شود

آیا می دانستید که برخی غذا ها شما را باهوش تر می کنند؟ بهترین مواد غذایی برای تقویت قوای ذهنی کارآفرین ها عبارت اند از: چغندر، ماهی، توت، پروتئین گیاهی و گردو. برای تقویت تمرکز، توجه، حافظه و هشیاری می توانید از این مواد غذایی بهره بگیرید.

زمانبندی تغذیه ی شما نیز اهمیتی حیاتی دارد. اجازه ندهید گرسنگی، زمان غذا خوردن شما را تعیین کند. پژوهش ها نشان می دهند بهترین زمان برای خوردن صبحانه بین ساعات ۷ و ۷:۳۰، ناهار بین ۱۲:۳۰ تا ۱۳:۰۰، و شام بین ۱۸ تا ۱۸:۳۰ است. پایبند ماندن به یک برنامه ی زمانبندی سفت و سخت برای صرف وعده های غذایی، به دلیل ترافیک رفت و آمد و جلسات نامنظم کاری واقع بینانه نیست. با این حال، داشتن ساعاتی نسبی برای صرف غذا، ساختاری برای رژیم غذایی شما فراهم می کند و باعث می شود در تمام طول روز از انرژی لازم برخوردار باشید.

۲- کار کردن با بیخوابی، نتیجه ی معکوس دارد

یکی از ناسالم ترین عاداتی که حرفه ای های دنیای کسب و کار امروزه دارند رقابتی است که بر سر کم خوابی خود به راه می اندازند. اینکه یک نفر آنقدر عزم و اراده دارد که حاضر است بدن و ذهن خود را در یک ماراتونِ کاری ۴۸ ساعته قرار دهد قابل تقدیر است، اما کار بیش از حد در عین کم خوابی یا بیخوابی، دیوانگی محض است.

کارآفرینان موفقی همچون آریانا هافینگتون و مارک اندریسن استراحت کامل شبانه را در اولویت خود قرار می دهند. کارکنانی که به صورت مداوم تا پاسی از شب به کار ادامه می دهند، دچار فرسودگی خواهند شد. به علاوه، حرفه ای هایی که بیش از اندازه کار می کنند نسبت به دیگر همقطاران خود بهره وری کمتری دارند.

بر اساس یافته های بخش سلامت خواب دانشکده ی پزشکی هاروارد، پیامد های محرومیت از خواب روی سلامتی جسمانی و عملکرد کاری شما فاجعه بار است: «در کوتاه مدت، عدم بهره مندی از خواب کافی می تواند بر قدرت قضاوت، خلق و خو، توانایی یادگیری و حفظ اطلاعات تأثیر بگذارد و احتمال بروز اتفاقات غیرمنتظره و صدمات بسیار جدی را بالا ببرد. محرومیت مزمن از خواب نیز در دراز مدت ممکن است به مشکلات جسمانی متعدد از جمله دیابت، بیماری های قلبی عروقی و حتی مرگ منجر شود».

خیلی مواقع پیش می آید کارمندانی که بدون انرژی لازم و محروم از خواب کافی به کار می پردازند، در تلاش برای انجام کارهای عقب افتاده ی خود ساعت ها به صفحه ی سفید مانیتور زل می زنند؛ پرخاشگری می کنند و از خود رفتارهای ناشایستی بروز می دهند، و یا انجام کارهای مهمی را از قلم می اندازند. در کل خطرات و مضرات کمتر خوابیدن به بهانه ی یکی دو ساعت کار دیگر، بسیار بیشتر از نتایج آن است؛ اگر اساساً نتیجه ی قابل قبولی وجود داشته باشد.

۳- ورزش علاوه بر تقویت قوای جسمانی، ذهن شما را نیز باز می کند

ریچارد برانسون، از جمله شخصیت های شناخته شده ی دنیای کسب و کار، در مصاحبه ای اذعان داشت: «ورزش مغز را فعال نگه می دارد. من با حفظ آمادگی جسمانی خود، می توانم روزانه دو برابر کار بیشتری انجام دهم».

ورزش روزانه قطعاً یکی از عوامل موفقیت درازمدت است. بیل گیتس و مارک کوبان نیز برای حفظ آمادگی و سلامت بدنی خود ورزش می کنند.

کارآفرینان پر مشغله می توانند از چند راه، آرام آرام به یک برنامه ی روتین و ثابت ورزشی دست پیدا کنند. اول از همه به یاد داشته باشید تغییرات کوچک می توانند تفاوت بزرگی ایجاد کنند. با استفاده از پله به جای آسانسور شروع کنید، در صورت امکان میزی برای ایستاده کار کردن تدارک ببینید، و تا محل کار خود پیاده روی کنید. خیلی زود متوجه خواهید شد همین تغییرات جزئی به کاهش استرس، افزایش اعتماد به نفس و بالا بردن انرژی شما کمک می کنند. چیزی نمی گذرد که نمی توانید جلوی باشگاه رفتن خود را بگیرید. در این مرحله از ورزش کردن لذت خواهید برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • نيما
    نيما | ۹ دی ۱۳۹۴

    ممنونم . بسيار عالي

  • abbaskk
    abbaskk | ۸ دی ۱۳۹۴

    اره تو ایران خیلی جواب میده مرغ هورمونی بخور فقط

    • sorush33
      sorush33 | ۹ دی ۱۳۹۴

      هورمونی کردن پروسه بسیار پر خرجیه و برای تولیدی اصلن به صرفه نیست.پرورش دادن مرغ پرحجم ناشی از تغییر ساعات خواب و خورد و خوراک بیشتر مرغ پرورشی نسبت به مرغ های دیگس

  • Ershad
    Ershad | ۸ دی ۱۳۹۴

    ممنون جناب اديب.

  • محسن
    محسن | ۸ دی ۱۳۹۴

    بهترین برنامه هستش

مطالب پیشنهادی