ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لو رفتن اطلاعات رای دهندگان آمریکایی
تکنولوژی

به بیرون درز یافتن اطلاعات حدود ۱۹۰ میلیون نفر از رای دهندگان آمریکایی

رای گیری الکترونیک بیش از یک دهه است که در انتخابات های گوناگون کشور آمریکا مورد استفاده قرار می گیرد، اما آن طور که به نظر می رسد سازوکار انجام آن چندان هم امن نبوده است. ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۹ دی ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

رای گیری الکترونیک بیش از یک دهه است که در انتخابات های گوناگون کشور آمریکا مورد استفاده قرار می گیرد، اما آن طور که به نظر می رسد سازوکار انجام آن چندان هم امن نبوده است.

بررسی های جدید یک پژوهشگر به نام "کریس ویکری" نشان می دهد که اطلاعات شخصی حدود ۱۹۰ میلیون نفر از شهروندان آمریکایی که از سال ۲۰۰۰ به این طرف در انتخابات های سراسری شرکت کرده اند، به سرقت رفته است. این اطلاعات شامل نام، آدرس محل زندگی و کد رای دهنده می شود و بعید نیست حالا گرایاشات سیاسی این افراد نیز بدل به یک پایگاه داده ی ارزشمند شده باشند.

هنوز مشخص نیست که اطلاعات مذکور در اختیار کدام سازمان قرار داشته و دلیل اصلی لو رفتن و به بیرون درز یافتن شان چه بوده، اما ویکری با مشارکت Databreaches.net در تلاش است از طریق ادارات دولتی و یا سنای آمریکا پیگیر محل درز آنها باشد. همچنین این گروه قصد دارند عاملان لو رفتن این اطلاعات را مورد پیگیری قضایی قرار دهند.

در صورتی که اطلاعات یاد شده در اختیار افراد ناباب قرار بگیرد می توانند عواقب ناخوشایندی به دنبال داشته باشد و حریم خصوصی برخی از شهروندان را با مخاطره مواجه کنند. بازاریابان اقتصادی و برگزار کنندگان کمپین های تبلیغاتی سیاستمداران از مشتری های بلقوه چنین داده هایی به حساب می آیند و بدون شک این افراد به دنبال چنین پایگاه داده ای هستند که گرایاشات سیاسی اشخاص را فاش کرده و امکان سرمایه گذاری مطمئن تر را فراهم آورد.

ناگفته نماند که در کنار اتفاقات ذکر شده در بالا حال این پرسش کلیدی نیز مطرح است که آیا اساساً به کارگیری روش های نوین برای برگزاری رویدادهایی حساسی چون انتخابات کار صحیحی محسوب می شود یا می بایست کماکان به روش های سنتی و کند قدیمی که امن تر هستند متکی بود؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • saeed
    saeed | ۹ دی ۱۳۹۴

    بیچاره ها
    قدر ایرانو بدونید :دی

مطالب پیشنهادی