ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لنوو از نخستین تبلت خود با قابلیت اتصال ماژول پرده برداشت

همه تولید کنندگان لپ تاپ تلاش دارند محصول جذابی ارائه نمایند که از قابلیت های مبتکرانه بیشتری نسبت به رقبا برخوردار باشد و حالا، به نظر می رسد لنوو فرمول جدیدی را برای رسیدن به این ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۴ دی ۱۳۹۴ | ۱۲:۱۵

همه تولید کنندگان لپ تاپ تلاش دارند محصول جذابی ارائه نمایند که از قابلیت های مبتکرانه بیشتری نسبت به رقبا برخوردار باشد و حالا، به نظر می رسد لنوو فرمول جدیدی را برای رسیدن به این هدف یافته است.

این شرکت امروز در نمایشگاه CES از تبلت ۱۲ اینچی ThinkPad X1 رو نمایی به عمل آورد که علاوه بر چیپست جدید Core m7، از برخی ویژگی های جذاب دیگر نیز بهره مند است.

لنوو پیشتر با عرضه لپ تاپ های سری یوگا، نام خود را به عنوان تولید کننده ای متفاوت در بازار این محصولات به ثبت رسانده بود و اکنون، قصد دارد همین عنوان را در بازار تبلت ها نیز به دست آورد.

هرچند ThinkPad X1 در نگاه اول مثل هر تبلت ویندوزی دیگری به نظر می رسد، اما نکته اینجاست که سازنده ۳ ماژول طراحی کرده و با اتصال هرکدام از آنها، تبلت جدید به یک لپ تاپ، ویدیو پرژکتور یا حتی دوربین سه بعدی بدل خواهد گشت.

این ماژول ها از ظاهری مشابه «پک باتری» برخوردار هستند و یکی از آنها که productivity نام دارد، علاوه بر اضافه کردن درگاه های HDMI و USB، عمر باتری دستگاه را نیز تا ۵ ساعت افزایش خواهد داد.

thinkpad_x1_1

ماژول دیگر presenter نام دارد و در حقیقت ویدیو پرژکتوری است که تصاویر را در اندازه ۶۰ اینچ به نمایش در می آورد. آخرین ماژول نیز از فناوری RealSense اینتل بهره می برد که با استفاده از آن ثبت تصاویر سه بعدی، ویرایش آنها و در نهایت ارائه مدل برای پرینت سه بعدی امکان پذیر می گردد.

چنین قابلیتی عموماً به دنیای کامپیوترها تعلق داشته و کمتر تبلتی از امکان انجام آن برخوردار است، اما لازم است بدانید که عملکرد دوربین اینتل در این محصول به ثبت تصاویر 3D محدود است و برخلاف کامپیوترها، امکان استفاده از قابلیت Windows Hello توسط آن وجود ندارد.

thinkpad_x1_5

از دیگر نقاط ضعف ماژول ها نیز می توان به نحوه اتصال دشوار آنها اشاره نمود، موردی که باز کردن درپوش پایین دستگاه و استفاده از چفت و بست های موجود را شامل می شود و به هیچ وجه روش آسانی برای استفاده روزمره به شمار نمی رود.

سازنده چینی علاوه بر این، پایه و کیبورد نیز برای ThinkPad X1 طراحی کرده که امکان اتصال همزمان آنها با یکی از ماژول ها به انتهای دستگاه وجود دارد. این کیبورد ضمناً از امکانات کاملی در سطح یک لپ تاپ بهره می برد که از جمله آنها می توان به ترک پد و ترک پوینت مشهور لنوو اشاره کرد.

لنوو البته طرفداران قلم استایلوس را نیز فراموش نکرده، اما قلم دستگاه نیز مثل همه موارد دیگر به شکل جداگانه به فروش می رسد و ۵۰ دلار قیمت دارد. تهیه ماژول های دوربین و درگاه/باتری ۱۴۹ دلار هزینه دارد و بیشترین قیمت نیز با ۲۷۹ دلار به ماژول ویدیو پرژکتور متعلق است.

thinkpad_x1_7

سازنده ضمناً قیمت ۸۹۹ دلار را نیز برای تبلت ۱۲ اینچی خود در نظر گرفته است، موردی که در کنار قیمت های یاد شده در بالا، هزینه استفاده از تمام قابلیت های دستگاه را به بیش از ۱۵۰۰ دلار خواهد رساند.

در پایان می توانید تصاویر بیشتری از ماژول ها و تبلت ThinkPad X1 را مشاهده نمایید.

thinkpad_x1_2

thinkpad_x1_9

thinkpad_x1_8

thinkpad_x1_3

thinkpad_x1_4

thinkpad_x1_10

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آرش
    آرش | ۱۴ دی ۱۳۹۴

    امسال میشه گفت اکثر سازندگان رو اوردن به تبلت های ویندوزی

مطالب پیشنهادی