ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با تابه هوشمند SmartyPans تجربه متفاوتی از آشپزی داشته باشید

اگر ادعایتان می شود که در آشپزی کسی روی دست شما نیست و با همه نکات ریز و فوت های کوزه گری این هنر به خوبی آشنا هستید باید یک بار با تابه SmartyPans آشپزی ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۵ دی ۱۳۹۴ | ۱۱:۳۵

اگر ادعایتان می شود که در آشپزی کسی روی دست شما نیست و با همه نکات ریز و فوت های کوزه گری این هنر به خوبی آشنا هستید باید یک بار با تابه SmartyPans آشپزی کنید تا ادعایتان ثابت گردد. «اسمارتی پن» در واقع یک وسیله پخت و پز خانگی است و همان طور که از نامش می توان حدس زد، ویژگی های هوشمند در خود دارد که هنگام آشپزی به فرد کمک می کند تا به ارزش غذایی و میزان سلامتی خوراک در حال پخت حواسش باشد.

نمونه اولیه این گجت در نمایشگاه CES 2016 به نمایش گذاشته شده و نحوه کارکرد آن به این صورت است که با حسگرهای وزن و دما که درون آن تعبیه شده و سینک شدن با اپلیکیشن مربوطه ی خود، ارزش مواد غذایی را اعلام می نماید و با دستورات صوتی کاربر می تواند دستور پخت تولید کند.

در نمایشگاه سی ای اس امسال لوازم خانگی هوشمند دیگری نیز ارائه شده اند، به طور مثال می توان به Perfect Blend اشاره نمود که با کمک سیستم اندازه گیری و اپلیکیشن اختصاصی خودش، به افراد کمک می کند تا اسموتی های بهتر درست کرده و از ارزش تغذیه ای آن نیز آگاه گردند.

کمپانی سازنده SmartyPans در نظر دارد در تاریخ 18 ژانویه برای این محصول خود کمپینی در وب سایت جمع سپاری Indiegogo راه اندازی نماید و سرمایه لازم برای تولید انبوه آن را به دست بیاورد. قیمت این تابه 299 دلار اعلام شده که اگر آن را از سایت یاد شده خریداری نمائید، شامل تخفیف می شوید و فقط 169 دلار باید پرداخت نمائید.

smartypans2

حالا نحوه کار کردن این تابه به چه شکل است؟ خیلی ساده. فقط کافی است همه موادی که داخل آن ریخته اید را با صدای بلند به آن اعلام کنید تا این ظرف با کمک سنسورهای تشخیص وزن و دما، میزان کالری و اطلاعات غذایی آن را به شما بگوید. اپلیکیشن موبایلی آن نیز با استناد به زمان، دما و وزن مواد دستور پخت مناسبی برای آن می سازد که می توانید با دیگران هم به اشتراک بگذارید.

به ادعای سازنده این محصول، این وسیله حکم FitBit برای غذاها را دارد و با اعلان هشدارهای لازم در باب کالری و چربی ها به حفظ تناسب اندام افراد کمک می نماید.

گجت مورد بحث اگر به مرحله تولید برسد، به رقیبی برای Pantelligent تبدیل خواهد شد که در حال حاضر با قیمت 200 دلار در آمریکا به فروش می رسد و در اصل یک تابه هوشمند به شمار می رود که نحوه صحیح پخت استیک، ماهی و ... را به کاربرانش آموزش می دهد.

مزیت اسمارتی پن این است که می توان آن را در ماشین ظرفشویی نیز گذاشت و از دیگر مشخصاتش نیز باید به اتصال بلوتوثی به اپلیکیشن، قابلیت استفاده روی اجاق های گازی و برقی، بدنه آلومینیومی، 1.7 کیلوگرم و قطر 30.4 سانتی متری اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sanamrezaee
    sanamrezaee | ۱۵ دی ۱۳۹۴

    تابه بولوتوث دار ندیده بودیم که دیدیم

مطالب پیشنهادی