ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپ استور و درآمد ۲۰ میلیارد دلاری آن برای اپل در سال ۲۰۱۵؛ نشانه های افول رشد دیده می شوند

اپل امروز با انتشار یک بیانیه خبری، عنوان کرد که فروش اپلیکیشن ها و همچنین انجام خریدهای درون-برنامه ای، در سال ۲۰۱۵ درآمد ۲۰ میلیارد دلاری را برای اپل از اپ استور به ارمغان آورده ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۷ دی ۱۳۹۴ | ۰۳:۱۵

اپل امروز با انتشار یک بیانیه خبری، عنوان کرد که فروش اپلیکیشن ها و همچنین انجام خریدهای درون-برنامه ای، در سال ۲۰۱۵ درآمد ۲۰ میلیارد دلاری را برای اپل از اپ استور به ارمغان آورده اند. این در حالیست که در سال ۲۰۱۵، دو دستگاه جدید به محصولات اپل افزوده شدند که اپ های تازه ای برایشان نوشته شد و بر روی اپ استور نیز قرار گرفت. این دو دستگاه، نسل چهارم Apple TV و اپل واچ هستند.

شرکت ساکن کوپرتینوی کالیفرنیا ۳۰ درصد از فروش هر اپلیکیشن را برای خود نگه می دارد و یا به قولی، از هر دلاری که در اپ استور خرج می کنید، ۳۰ سنت آن به جیب اپل می رود. با توجه به همین موضوع و یک حساب و کتاب ساده، می توان متوجه شد که این شرکت از مدیریت اپ استور توانسته سودی برابر با ۶ میلیارد دلار به دست آورد.

شرکت مورد بحث، اپ استور را در سال ۲۰۰۸ راه اندازی کرد؛ زمانی که آیفون 3G از راه رسیده بود و حالا خبر می دهد که در روز اول از سال نوی میلادی، در یکم ژانویه، توانسته با درآمدی بالغ بر ۱۴۴ میلیون دلار، رکورد شکنی کند.

همه این خبرها عالی به نظر می رسند اما باید توجه کرد که رشد اپ استور در حال کاهش است و اولین نشانه های این موضوع نیز دیده می شوند. در سال ۲۰۱۴، اپل عنوان کرد که در قیاس با درآمدی که از اپ استور در سال ۲۰۱۳ داشته، درآمدها تا ۵۰ درصد افزایش یافته اند. این در حالیست که درآمدهای سال ۲۰۱۵ در قیاس با سال ۲۰۱۴، تقربا ۴۳ درصد رشد را بیانگر هستند و اپل این موضوع را در بیانیه خبری اش ذکر نکرده است.

اپل همچنین در بیانیه خبری خود اشاره می کند که توسط اپ استور، به شکل مستقیم و غیر مستقیم، قریب به ۱.۹ میلیون شغل ایجاد شده و این تعداد افراد از اپ استور کسب درآمد دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • سعید
    سعید | ۱۷ دی ۱۳۹۴

    مایکروسافت به اوج باز میگردد

    • اوبونتو
      اوبونتو | ۱۷ دی ۱۳۹۴

      چی میگی
      چی زدی ؟
      چه ربطی به مایکروسافت داره؟
      خبر مربوط میشه به برنامه نویسا و استور اپل
      نه اندروید نه ویندوز
      انگار داری تو امتحان تاریخ به جای امتحان تاریخ امتحان جغرافیا میدی ?

  • هادی
    هادی | ۱۷ دی ۱۳۹۴

    خیلی مسئله حادی نیست...خوب طبیعتا از اونجایی که تعداد برنامه های Free تو تمام پلتفرم ها به سرعت در حال رشده، منطقیه که رشد حاشیه سود فروش از اپ استور اپل پایین اومده باشه که احتمالا جاش رو به تبلیغات داده، که مستقیم تو جیب دولوپرها میره...احتمالا اپل باید به زودی یه مکانیزمی برای دریافت درصدی از تبلیغات میان برنامه ای هم از دولوپر ها بذاره...تا دوباره بتونه رشدش رو از قبل بیشتر کنه...

مطالب پیشنهادی