ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرمایه گذاران دل نگران و تردیدهایشان در مورد موفقیت های آتی شیائومی

شیائومی یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان تلفن های هوشمند در چین است. این شرکت در سال گذشته میلادی، محصولات متعددی را روانه بازار کرد که از موبایل گرفته تا دنبال کننده های سلامتی و ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۱ دی ۱۳۹۴ | ۲۰:۴۵

شیائومی یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان تلفن های هوشمند در چین است. این شرکت در سال گذشته میلادی، محصولات متعددی را روانه بازار کرد که از موبایل گرفته تا دنبال کننده های سلامتی و دیگر گجت های هوشمند را در بر می گیرند.

کمپانی مورد بحث همانطور که احتمالا می دانید رشد سریعی را تجربه کرده است و ظرف کمتر از 5 سال از زمان تاسیسش عنوان تولید کننده شماره یک تلفن های هوشمند در چین را به خود اختصاص داد. شیائومی حتی در ماه های پایانی سال اخیر، رشدی به مراتب سریع تر را شاهد بود و مرتبا نیز برای تسلط بر جایگاه نخست تولید کنندگان موبایل چین با هوآوری در حال مبارزه است.

گفته می شود کمپانی مورد بحث سرمایه هنگفتی را از همکاری اش با سرمایه گذاران مختلف به جیب زده (1.1 میلیارد دلار در دسامبر سال 2014) و حالا وقت آن رسیده که به تعهداتش عمل نماید.

شیائومی تلاش دارد که امسال نیز کسب و کار خود را توسعه دهد و باید دید که شرایط چطور برای آن پیش خواهد رفت. آنطور که آمار و ارقام می گویند، این شرکت نتوانسته به هدف خود برای فروش 80 میلیون اسمارت فون در سال 2015 دست پیدا کند هرچند که در سال گذشته به این رقم نزدیک شد.

با در نظر داشتن اینکه اقتصاد چین در حال ضعیف شدن است، بازار اسمارت فون نیز از این مساله تاثیر خواهد پذیرفت و باید دید که شیائومی چطور می خواهد با این مساله مقابله نماید. از طرفی چین، اصلی ترین بازار این کمپانی است و باید دید که برنامه های شیائومی برای کند شدن تب و تاب بازار اسمارت فون در این کشور چه خواهد بود.

نیکول پنگ یکی از تحلیلگران Canalys (شرکتی که در زمینه گرایشات بازار تحقیق می کند) در این باره می گوید: با کند شدن اقتصاد چین، بسیاری از استارتاپ ها نیاز دارند که مواضع محتاطانه تری را در خصوص استراتژی هایشان برای توسعه کسب و کار اتخاذ نمایند.

همانطور که گفته شد، شیائومی نتوانست به اهداف از پیش تعیین شده خود برای سال 2015 دست پیدا کند و این مساله کافیست که پرسش های زیادی در باب موفقیتش طی روزهای آتی در ذهن سرمایه گذاران شکل بگیرد.

به گفته یکی از سخنگویان شیائومی رقابت در بازار اسمارت فون چین، امسال به طرز وحشتناکی شدید شده است و به نظر می آید که این شرکت سال سختی را پیش رو داشته باشد. وی از اظهار نظر در مورد ارزشگذاری های صورت گرفته از بازار اسمارت فون چین خودداری کرد و نگفت که در سال قبل، چه تعداد تلفن هوشمند توسط این شرکت به فروش رفته است.

این حقیقت که شیائومی نتوانسته به اهداف از پیش تعیین شده خود برای سال 2015 دست پیدا کند بر کسی پوشیده نیست، اما نباید فراموش کرد که قرار بود این شرکت پرچمدار خود به نام Mi 5 را در جولای سال 2015 معرفی کند و این اتفاق رخ نداد.

در واقع چشم بادامی های چینی تصمیم گرفتند که رونمایی از پرچمدار تازه خود را به تعویق بیاندازند و منتظر عرضه چیپست اسنپدراگون 820 بمانند تا از آن استفاده کنند.

نکته دیگر اینکه پرچمداران سری Mi این شرکت از جمله پرفروش ترین اسمارت فون های ارائه شده توسط آن هستند. از طرفی، شیائومی تلاش دارد که به بازارهای دیگر نقاط دنیا نیز ورود پیدا کند و ظاهرا ایالات متحده آمریکا مقصد بعدی آن است.

مدیر عامل این شرکت پیشتر اعلام کرده بود که شیائومی قصد دارد کالاهای خود را در ایالات متحده آمریکا به فروش برساند که البته حضور آن در اروپا و آمریکا چندان هم کار ساده ای نیست و باید دید که در صورت تحقق آن چه اتفاقاتی انتظار این شرکت چینی را می کشند.

Xiaomi-sales-and-valuation-WSJ_1

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی