ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت پشتیبانی از نسخه های ۸، ۹ و ۱۰ اینترنت اکسپلورر را متوقف کرد

هرچند اینترنت اکسپلورر در حال حاضر به هیچ وجه نرم افزار موفق و جذابی به حساب نمی آید، اما میلیون ها کاربر وجود دارند که در سالهای نه چندان دور، نخستین بار اینترنت را از ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۲ دی ۱۳۹۴ | ۱۷:۱۵

هرچند اینترنت اکسپلورر در حال حاضر به هیچ وجه نرم افزار موفق و جذابی به حساب نمی آید، اما میلیون ها کاربر وجود دارند که در سالهای نه چندان دور، نخستین بار اینترنت را از دریچه همین مرورگر تجربه کرده اند.

مایکروسافت نیز بر همین اساس پشتیبانی از نسخه های ۸، ۹ و ۱۰ نرم افزار نه چندان محبوب خود را در سالهای اخیر ادامه داده بود تا امروز که سرانجام به موعد وعده داده شده برای پایان پشتیبانی فنی و ارائه بروزرسانی های امنیتی رسیدیم.

شرکت ساکن ردموند نخستین بار حوالی تیرماه سال ۹۳ از نزدیک بودن پایان عمر این نسخه ها خبر داده بود و هفته گذشته نیز، امروز را به عنوان تاریخ دقیق این اتفاق اعلام کرد.

این موضوع البته به معنای پایان مرورگرهای مایکروسافت نیست و پشتیبانی از اینترنت اکسپلورر ۱۱ و Edge ادامه خواهد یافت، مرورگرهایی که اولی نزدیک به یک چهارم کاربران اینترنت را در اختیار دارد و مورد دوم نیز، به شکل پیش فرض همراه ویندوز ۱۰ ارائه می شود و از قابلیت های جذابی مثل یکپارچگی با کورتانا برخوردار است.

سازنده علاوه بر این اعلام کرده کاربران در صورت استفاده از نسخه های قدیمی و از رده خارج، در معرض ویروس، بدافزار و حتی سرقت اطلاعات از کامپیوتر شخصی قرار خواهند داشت.

این در حالی است که بر اساس آمار NetMarketShare، تا حوالی دی ماه سال جاری، حدود ۱۹.۸ درصد یا به عبارتی یک نفر از هر ۵ کاربر اینترنت، نسخه های ۸، ۹ و ۱۰ اینترنت اکسپلورر را مورد استفاده قرار می دادند.

هرچند مایکروسافت امیدوار است کاربران این نسخه ها به استفاده از اینترنت اکسپلورر ۱۱ و مرورگر اج روی آورند، اما کارشناسان پیشبینی می کنند بسیاری از این کاربران در نهایت به سوی استفاده از مرورگرهایی مثل کروم و فایرفاکس جذب گردند، ادعایی که لازم است تا انتشار آمارهای بعد برای روشن شدن حقیقت در مورد آن منتظر بمانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • زهرا
    زهرا | ۲۹ دی ۱۳۹۴

    اوّل به این آدرس پائین برید▼
    http://2daylink.blogfa.com/post/8
    در آمار استفاده از مرورگر های اینترنت در سال ۲۰۱۵
    کروم در جایگاه اول ?
    اینترنت اکسپلورر در جایگاه دوم ? مگه میشه .?. مگه داریم ?
    از سال ۱۹۹۵ تا سال ۲۰۱۵ ◄ ۲۰ سال با اینترنت اکسپلورر
    مرورگری که از عرش به فرش رسید .

    سال ۲۰۱۶ سال بدون اینترنت اکسپلورره ?
    تو این وبلاگ هم گفتم..
    2daylink.blogfa.com

  • امیر
    امیر | ۲۲ دی ۱۳۹۴

    چه زمانی بود اینترنت نفت سوز کابلی یه سال طول میگشید فقط بره الان به اون موقع فک میکنم میگم صد رحمت به الان

  • عارف
    عارف | ۲۲ دی ۱۳۹۴

    دیگه با وجود اج بایستی اینترنت اکسپلورر ۱۱ رو هم بازنشسته کنه. من که تو ویندوز ده فقط با اج کار می‌کنم.

    • esi joooooooooooooon
      esi joooooooooooooon | ۲۲ دی ۱۳۹۴

      سلام عارف جان به فکر دانشجوه های پیام نور هم باش سیستم گلستان فقد با IE کار میکنه اون افزونه کروم موزیلا هم بخوره به فرقه سرشون درستو درمون نیستن IEحذف نمیکنه هنوزم بعضی جاها بدرد میخوره..........:)

    • reza_zarchi
      reza_zarchi | ۲۳ دی ۱۳۹۴

      هنوزم بسیاری از سایت های دولتی و سازمانی و همونطور که دوستمون گفتن دانشگاهی نیازمند اینترنت اکسپلورر هستن (تازه بعضاً با مود compatibility باید باز بشن!)

مطالب پیشنهادی