ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آئودی یک خودروی هیدروژنی را معرفی کرده که باک آن ظرف 4 دقیقه پر می شود

بسیاری از خودروسازان مطرح دنیا ترجیح دادند که جدیدترین محصولات خود را در جریان CES امسال معرفی نمایند، اما خوشبختانه برخی هم، اخبار شگفت انگیزشان را برای نمایشگاه خودروی آمریکای شمالی در دیترویت نگه داشتند ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۲ دی ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

بسیاری از خودروسازان مطرح دنیا ترجیح دادند که جدیدترین محصولات خود را در جریان CES امسال معرفی نمایند، اما خوشبختانه برخی هم، اخبار شگفت انگیزشان را برای نمایشگاه خودروی آمریکای شمالی در دیترویت نگه داشتند تا از رونق هرساله این رویداد کم نشود.

تصویری که در بالا می بینید به خودروی h-tron quattro آئودی تعلق دارد؛ یک ماشین مفهومی هیدروژنی با برد 598 کیلومتر که می تواند اتومبیل تسلا را حسابی به چالش بکشد.

این ماشین سه باک سوخت دارد که در زیر کابین مسافران یا صندوق عقب آن تعبیه شده اند و ظرف تنها 4 دقیقه می توان آنها را پرکرد. پیل سوختی خودروی مورد بحث 110 کیلووات برق تولید می کند و باتری لیتیومی یونی در نظر گرفته شده برای آن نیز 100 کیلووات دیگر را در زمان شتاب گرفتن ماشین به رقم یاد شده می افزاید.

نکته جالب توجه در مورد این ماشین آن است که ضمن رانندگی و با هر بار فشردن پدال ترمز، منبع انرژی ثانویه ماشین شارژ می گردد. البته روشن است که قابلیت شارژ مجدد سریع تنها ویژگی مهم h-tron quattro نیست و می توان بیشینه سرعت 199 کیلومتر بر ساعت را نیز به قابلیت های آن افزود. خودروی هیبریدی جدید آئودی قادر است در کمتر از هفت ثانیه سرعت خود را از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برساند که البته این رقم در پیست های مسابفه به هیچ وجه قابل قبول نیست اما برای حرکت در بزرگراه ها معقول و منطقی به نظر می آید.

پیل سوختی و باتری ولتاژ بالای این ماشین انرژی مورد نیاز دو موتور الکتریکی آن راتامین می کنند که در محورهای جلو و عقب قرار دارند و انرژی خروجی آنها نیز به ترتیب برابر با 90 و 140 کیلو وات است.

h-tron-quattro-concept-1

سقف این ماشین نیز به پنل های خورشیدی مجهز گردیده و قادر است تا 320 وات برق تولید کند که معادل با انرژی مورد نیاز این خودرو برای پیمودن 1000 کیلومتر در سال است.

محصول تازه آئودی همانطور که گفته شد یک خودروی مفهومی است و از امکانات آن می توان فهمید که هیچگاه به مرحله تولید انبوه نمی رسد. با این همه، h-tron quattro شاهدی است بر این ادعا که خودروسازان در پی یافتن راهی برای عملیاتی ساختن ایده تولید ماشین های هیدروژنی هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • عارف
    عارف | ۲۲ دی ۱۳۹۴

    به نظر من این مدل از همه مفهومی ها به واقعیت نزدیک تره و آئودی بزودی تولید انبوهش می‌کنه چون دیگه از مدل های تسلا که درشون مثل بال شاهین برات بال بال می‌زنه و با یه آپدیت خودران میشن که تخیلی تر نیست.

مطالب پیشنهادی