ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هلندی ها موفق شدند از سیستم رمزگذاری PGP در موبایل های «بلک بری» عبور کنند

همه ما «بلک بری» را به عنوان دستگاه هایی بسیار امن می شناسیم و در این میان، برخی محصولات این شرکت به لطف رمزگذاری از نوع «PGP»، حالتی بسیار ایمن تر از نمونه های معمولی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۲ دی ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

همه ما «بلک بری» را به عنوان دستگاه هایی بسیار امن می شناسیم و در این میان، برخی محصولات این شرکت به لطف رمزگذاری از نوع «PGP»، حالتی بسیار ایمن تر از نمونه های معمولی دارند. بلک بری های مجهز به سیستم رمزگذاری PGP، از طریق موسسه های آنلاین TopPGP و GhostPGP ارائه می شوند و نکته جالب اینکه برای تهیه آنها، صرفا کافیست مبلغ مورد نظر شرکت های یاد شده را پرداخت کنید.

یک شرکت دیگر به نام Phantom Secure که محصولات یاد شده را به فروش می رساند، خبر می دهد که هیچ اطلاعات اضافه ای از خریداران چنین دستگاه های فوق امنی دریافت نمی شود.

حال خبر می رسد که بخش علوم و تحقیقات در پزشکی قانونی هلند، موفق شده از سیستم رمزگذاری دستگاه های بلک بری عبور کرده و به محتویات آن دست پیدا کند. محققان اعلام نکرده اند که چگونه موفق به انجام این کار شده اند، اما احتمال آن وجود دارد که این کار، با کمک یکی از نرم افزارهای شرکت Cellebrite صورت پذیرفته باشد. به احتمال زیاد، چیپ حافظه از مدار اصلی دستگاه بلک بری جدا شده و سپس از طریق نرم افزار شرکت یاد شده، متحویات آن خارج گشته اند.

البته پزشکی قانونی هلند در این میان اظهار می کند که اگرچه توانسته از سیستم رمزگذاری بلک بری عبور کند اما برای مثال در قسمت ایمیل ها، نتوانسته به همه آنها دست پیدا کند. اینطور که سازمان یاد شده می گوید، از ۳۲۵ ایمیلی که در موبایل بلک بری وجود داشته اند، قادر شده ۲۷۹ عدد از آنها را استخراج کند.

این در حالیست که برای استفاده از این روش، دسترسی فیزیکی به موبایل بلک بری نیز یک اولویت است. این سازمان خبر می دهد که برای آزمایش اخیر خود، از موبایل «بلک بری ۹۷۲۰» بهره گرفته است.

با این همه، برخی ارائه دهندگان سیستم رمزگذاری PGP برای موبایل های بلک بری، همچنان ادعا می کنند که به شکل ۱۰۰ درصد ایمن هستند. شرکت GhostPGP چنین اظهار نظری را بیان کرده است: «ما تا کنون در معرض آسیب پذیری قرار نگرفته ایم. سرویس های ما کاملا امن هستند و تا به حال، در معرض خطر قرار نگرفته اند».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • iBabak
    iBabak | ۲۳ دی ۱۳۹۴

    الان این تحقیقات چه ربطی به پزشکی قانونی داره ؟ آیا موبایل هم بخشی از بدنه که

    نیاز به کالبد شکافی داره؟

  • arsham
    arsham | ۲۲ دی ۱۳۹۴

    چیپ حافظه از مدار اصلی دستگاه بلک بری جدا شده و سپس از طریق نرم افزار شرکت یاد شده، متحویات آن خارج گشته اند.
    با خروج چیپ حافظه و کلا دسترسی فیزیکی هر چیزی رو میشه هک کرد یا در کارکردش اختلال ایجاد کرد این چیزا که مخل امنیت محسوب نمیشه

  • دانیال بهزادی
    دانیال بهزادی | ۲۲ دی ۱۳۹۴

    «این در حالیست که برای استفاده از این روش، دسترسی فیزیکی به موبایل بلک بری نیز یک اولویت است.»

    احیاناً اطّلاع دارید که وقتی پای دسترسی فیزیکی در میون باشه، دیگه یک مشکل امنیتی محسوب نمی‌شه؟ یک اصطلاحی در امنیت هست که می‌گه boot access is root acces.

    • مهدی
      مهدی | ۲۳ دی ۱۳۹۴

      با جملت خیلی حال کردم!!

مطالب پیشنهادی