ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ال جی و ثبت پتنت تلفن هوشمندی که نمایشگر تمام اطراف بدنه اش را فرا گرفته

در دنیای صفحه نمایش های موبایل دو تکنولوژی وجود دارند که بر اساس آنها تصاویری بسیار شفاف و دارای رنگ های جذاب در مقابل دیدگان شما قرار می گیرند؛ این فناوری ها عبارت هستند از «LCD» ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

در دنیای صفحه نمایش های موبایل دو تکنولوژی وجود دارند که بر اساس آنها تصاویری بسیار شفاف و دارای رنگ های جذاب در مقابل دیدگان شما قرار می گیرند؛ این فناوری ها عبارت هستند از «LCD» و «OLED». بر اساس تکنولوژی دوم مورد اشاره، سامسونگ نمایشگرهایی تحت عنوان Super AMOLED را توسعه داده که در آنها شاهد رنگ مشکی بسیار عمیق هستیم و البته دیگر رنگ ها نیز به شدت عالی تولید می شوند.

ناگفته نماند که در مبحث OLED سامسونگ و ال جی هر دو دستی بر آتش دارند و از چند سال پیش نبردی تازه را در این زمینه آغاز کردند تا بتوانند نمایشگرهایی از این نوع ولی منعطف را پدید آورده و از آنها در دیوایس های گوناگون بهره بگیرند.

اولین محصول مرتبط به تلاش های مورد اشاره را در «Galaxy Round» و «جی فلکس» شاهد بودیم و البته سال گذشته نیز دستگاه هایی تکامل یافته تر با صفحه نمایش هایی بهتر، همچون جی فلکس ۲ و گلکسی اس ۶ اج به بازار آمدند.

در همین راستا امروز مشخص شده ال جی پتنتی را به ثبت رسانده که در صورت محقق گشتن آن می تواند به نبردش با رقیب هم میهن خود خاتمه داده و از آنها به شدت فاصله گیرد.

در رابطه با پتنت مذکور، سایت «Patently Mobile» آورده که در آن نمایشگری توصیف شده که قادر است پشت و روی یک اسمارت فون را کامل بپوشاند یا به زبان ساده تر به دور بدنه ی آن پیچانده شده باشد. طبق توضیحات یک تلفن هوشمند استاندارد با بدنه ای نسبتاً ضحیم وصف شده که خواهد توانست اطلاعات را در بخش های جلویی و پشتی اش به نمایش درآورد.

نباید از یاد برد دستگاهی با چنین طرح عجیبی دشوارهایی بسیار در تولید دارد و برای مثال شرکت سازنده باید راهکاری نرم افزاری را پیاده سازی نماید تا اسمارت فون قادر باشد تشخیص دهد که کاربر در حال نگاه کردن به کدام قسمت از آن است و سپس اطلاعات را در آن بخش نشان دهد.

بی شک ال جی تمایل داشته تا با ثبت این پتنت راه را برای تجربه ی غیر ممکن ها در آینده هموار نگه دارد و البته از بهره گیری رقیب از شیوه ای مشابه نیز به صورت قانونی جلوگیری به عمل آورد.

آنطور که از شواهد بر می آید غول تکنولوژی کره ای - یا همان ال جی - در پی آن است تا به شکل هایی تازه از فناوری های «پلاستیک OLED» و OLED های انعطاف پذیر خود استفاده نماید.

آنها تا به امروز نشان داده اند با P-OLED می توان ساعت های هوشمندی کارا و قدرتمند همانند «G Watch R» و یا «Watch Urbane» را تولید کرد، که مجهز به صفحه نمایش گرد هستند و طول عمر باتری مناسبی دارند. ضمناً در CES ۲۰۱۶ با به نمایش درآوردن یک نمایشگر OLED با قابلیت لوله شدن همگان را به وجد آورند و اکنون نیز به نظر می رسد با پتنت هایی که ثبت می کنند می خواهند به زودی غیر ممکن های دیگری را ممکن سازند و حواس ها را بیش از پیش معطوف خود نمایند.

LG-Wraparound-Patent-1

LG-Wraparound-Patent-2

LG-Wraparound-Patent-3

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • فرزام
    فرزام | ۱ بهمن ۱۳۹۴

    زمانی کره ای ها آرزو داشتند با پای ایران برسند و امروز ما آرزو داریم تکنولوژی های کرره ای ها رو با خون دل و قرض قوله بخریم

مطالب پیشنهادی